281. Spiritismul se exacerbează din nou la “Noul Ierusalim”- Pucioasa (II)
281. Spiritismul se exacerbează din nou la “Noul Ierusalim”- Pucioasa (II)
Duhul care ia numele de “Mihail, Arhanghelul”, subliniază că și cei care vin ocazional la Pucioasa trebuie să se învețe cu ideea că aici ei au niște căpetenii care “cârmuiesc masa de cuvânt în numele lui Dumnezeu”, (cu alte cuvinte, chiar ei sunt autorii predicilor pucioșești intitulate “Cuvântul” de la Pucioasa) Apoi duhul dă cuvântul altui duh, care se prezintă a fi “duhul Verginicăi”, moartă în 1980:
“— […] O, să învețe cei ce vin să se facă popor al Tău pentru venirea Ta, să învețe de la îngeri, căci îngerii au căpetenii și sunt ei slava Ta! O, iată câtă sărbătoare de cuvânt, iar eu cârmuiesc în numele Tău masa de cuvânt din ziua aceasta a îngerilor și văd pe trâmbița Ta Verginica venită la popor, cu scump popor la masa Ta de cuvânt în mijlocul poporului Tău cel de pe pământ acum. Ea a venit, iar eu am privit și am așezat în ordine tot lucrul cuvântului de azi.
O, sună tu, trâmbiță a Domnului, și dă acum rând cetei tale! Amin.”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 21 noiembrie 2010)
“Duhul Verginicăi” anunță la rândul lui un alt duh pregătit să ia cuvântul în Grădina Întâlnirii, și anume duhul lui Dănciucă Gheorghe, zis și nea’Mișu, cu numele conspirativ “păstorul Daniel”, de la care moarte se împlinește un an și care acum este răsplătit cu așazarea lui în “ceata sfinților”:
“— O, binecuvântat ești, Doamne, că ai ales dintre oameni rugători Ție pe pământ și în cer pentru împlinirile Tale, prin cuvânt proorocesc rostite și pregătite ca să fie, iar eu am cu mine de mânuță la masa de azi a îngerilor, am pe păstorul Daniel, că multă vreme a păstorit el spre Tine turma care s-a ridicat din cuvântul Tău cel de azi! Acum un an eu, trâmbița Ta, am venit cu îngerul Tău și l-am adus înaintea Ta, ca să-l așezi pe el între sfinții Tăi rugători,[…] O, hai, păstorule Daniel, ia-ți glasul cel păstrat în cer când Domnul ți l-a luat mai din vreme și hai să cuvintezi poporului de ieri și de azi, căci cine păstorește cu credință și cu nădejde pentru Domnul turma lui, acela nu moare niciodată, și moare numai cel ce vrea să moară. S-a scurs un an de când ne-am întâlnit între cei din cer, și vreau acum să împlinim grăire mare peste poporul acestui cuvânt.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 21 noiembrie 2010)
Cuvintele “… ia-ți glasul cel păstrat în cer când Domnul ți l-a luat mai din vreme…” trebuie înțelese în contextul lor istoric. "Păstorul Daniel" a fost în ultimii săi ani mut, deoarece i-au fost extirpate de medici coardele vocale, în urma unui cancer în gât. Pe vremea când nea’Mișu încă mai trăia, Mihaela povestea că nea’Mișu n-a ascultat de ea, atunci când l-ar fi sfătuit să nu se ducă la operație, și de aceea a rămas el fără glas (dar a mai trăit ani buni după aceea, ceea ce nu se știe dacă ar fi putut dacă nu se opera) Așadar, nu Domnul i-a luat glasul lui nea’Mișu, ci chirurgul i l-a luat, cu asentimentul său.
Acum , după moarte, “păstorul Daniel” este considerat de liderii pucioși” un sfânt”, un “martor credincios al lui Dumnezeu, iar cei care îi ascultă cuvintele atribuite duhului lui (și nu glasul, căci glasul este al lui Nicușor, care citește textul așternut pe hârtie) trebuie să o facă plini de credință și de înțelepciune:
“O, frumoasă este grăirea între cei din cer, și mare să fie credința și înțelepciunea celor ce ascultă acum pe păstorul Daniel, pe martorul cel credincios al lui Dumnezeu-Cuvântul pe pământ, Domnul, Care vine și grăiește acum în mijlocul unui popor credincios pe vatra neamului român.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 21 noiembrie 2010)
Nu același îndemn avea Mihaela pentru adepții pucioși pe vremea când nea’Mișu trăia încă. Ultimii ani buni ai vieții lui au însemnat o marginalizare forțată și o constantă vorbire de rău a celor doi “păstori” din partea Mihaelei, atunci când venea vorba despre acțiunile, inițiativele și mai ales firea “păstorilor Verginicăi”. Pe deasupra, învățăturile eretice pe care le aducea Mihaela și tendința ei tot mai evidentă spre separtism de Biserica Ortodoxă Română n-au fost deloc pe placul păstorilor. Prin 1981, după moartea Verginicăi, Mihaela încerca să se afirme ca “sol” al lui Dumnezeu, cu inovații din ce în ce mai năstrușnice. Una din veștile aduse de ea “poporului” era aceea că “nimeni nu trebuie să mai mănâce carne, căci așa este de la Dumnezeu!” Expresia “așa este de la Dumnezeu” era tipică Mihaelei, care o folosea pe atunci ca un fel de tabu, și nimeni nu avea curajul să o comenteze sau să-i cerceteze originea sau autenticitatea. De aceea, acest îndemn al Mihaelei a fost luat ca atare, dar a stârnit mare tulburare printre “creștinii Verginicăi”, care știau că Verginica a mâcat toată viața carne (exceptând posturile, pe care ea le ținea cu strictețe). Această fierbere a ținut până ce nea’Mișu (”păstorul Daniel”) a “luat taurul de coarne”. În Vinerea Paștilor, el a mers la creștinii din “popor”, trecând din casă în casă și îndemnându-i ca de Paști să mănânce carne: “Mâncați carne! Mâncați carne! Ce v-a zis Mihaela nu este de la Dumnezeu, ci este de la Diavolul!”
Mihaela n-a suportat afrontul. "Păstorii" nea’Mișu și nea’Cristea, prin opoziția lor fățișă la afirmarea “moldovencei” ca proorociță autentică, deveniseră principalele obstacole în calea ascensiunii ei la conducerea sectei. Cu prima ocazie, Mihaela s-a răzbunat crunt. Pretinzând că ea este “Arhanghelul Mihail” din capitolul 12 al Apocalipsei, care a pornit război în cer cu balaurul, începând cu judecata “poporului” Verginicăi, l-a luat pe nea’Cristea și l-a așezat în mijlocul creștinilor pucioși și l-a făcut “Balaur” și “Antihrist” și “Satana”, iar nea’Cristea s-a supus perplex, ca un mielușel hipnotizat la vederea cuțitului. Apoi, Mihaela l-a luat pe nea’Mișu și, ca semn al reconcilierii lor, i-a pus pe cap o coroană de flori și l-a făcut “regele David”. Nimeni n-a schițat vreun gest de împotrivire, atât de sigură pe sine și de convingătoare a fost pantomima Mihaelei. Din acest moment, nea’ Mișu a virat brusc în favoarea susținerii formale a Mihaelei, iar nea’Cristea a fost împins în mod deliberat într-un definitiv con de umbră, nemaifiind de atunci antrenat în nici o “acțiune” pucioșească.
După această manevră dibace, Mihaela s-a mai folosit câțiva ani de nea’Mișu în acțiuni mărunte, apoi, când s-a instalat temeinic în fruntea bucatelor l-a trecut și pe acesta pe linie moartă. Nu însă fără a reaminti celor ce o ascultau, cu orice prilej favorabil, “cât de mult rău i-au făcut ei păstorii, în special nea’Mișu”.
Tocmai de aceea surpinde acum faptul că “păstorul Daniel” este “scos de la naftalină” și folosit de duhurile care pretind că el a făcut numai bine în “popor” și că a fost mâna dreaptă a Mihaelei, pe vremea când el încă mai trăia, și că “s-a dat cu totul ascultării” de Mihaela și de cuvântul ei:
“— […] M-am dat cu totul ascultării de acest cuvânt, iar râvna aceasta am dorit-o mereu în toți cei care au aflat izvorul lui Dumnezeu-Cuvântul, și din pricina acestei suferințe pline de așteptare și de răbdare am stăruit și cu blândețe, și cu dojană peste cei greoi la mers și la putere pentru cele cerești, cerute de Domnul de la acest popor.”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 21 noiembrie 2010)
Duhul lui nea’ Mișu folosește exact terminologia Mihaelei și vizează exact obiectivele ei: adversarii Mihaelei “n-au stat frumos la crescut”, ca să crească mici prin cuvântul ei; n-au suferit dojana; n-au primit peste ei sfatul cel bun al “căpeteniei”; au căutat să așeze peste ei bunătatea și binele și frumosul, în loc să alege după contrariile lor, ca acestea să-l pregătească pentru cer și nu acelea; a voit să primească daruri din cer, în loc să fugă de ele, pentru că nu le merită:
“N-au stat frumos la crescut cei ce se nășteau în credință prin acest cuvânt. N-au stat mici, ci s-au mâniat pentru orice trezire, pe care dădeam mereu să le-o fac. Văd acum în cer, și din cer văd cât de mult pierd cei ce nu caută dojana peste viața lor, și mă doare în cer pentru tot ce n-am putut pentru viața fiilor acestui popor. Cei ce se nasc și se vor mai naște pentru Domnul prin acest cuvânt, să primească sfatul cel bun de a nu căuta bunătate pentru ei, ci altceva să caute ei, căci bunătatea nu-l poate pregăti pe om pentru cer, de vreme ce el, atât de semeț cum este, dă să aștepte pentru el daruri, pe care nu le merită și pe care nu e bine să și le dorească, ci e bine să stea în oștire cu căpetenie peste ea și în umilință fără margini să stea […]”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 21 noiembrie 2010)
Last edited by mariamargareta; 09.12.2010 at 00:50:12.
|