View Single Post
  #97  
Vechi 13.12.2010, 10:16:19
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fals. "Superior" și "inferior" înseamnă "mai aproape de Dumnezeu" și "mai departe de Dumnezeu". Deci, nici clericii, nici laicii nu sunt superiori unii altora prin statutul lor, fiindcă preoția sacramentală dobândită prin hirotonie nu garantează mântuirea, așa cum nici preoția comună dobândită prin botez nu garantează mântuirea, ci doar harurile necesare în vederea mântuirii.
Atâta vreme cât aveți în vedere "preoția sacramentală" în NT, invariabil îmi veți taxa afirmațiile prin "fals" și "greșit", însă nu aveți nici măcar o singură dovadă că Biserica apostolică (din timpul apostolilor) ar fi avut preoți în "schema" slujitorilor ei. Decât bineînțeles interpretarea [eronată] a termenului πρεσβύτερος ca "preot".

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Și cum ați tras dv concluzia că prin "presbiter", Petru se referă la preoția comună prin Botez ? Ce dovezi aveți că nu se referă la păstorii Bisericii ?
N-am afirmat că Petru s-ar referi la preoție (universală ori sacramentală), ci pur și simplu la slujba de prezbiter- în rândul cărora se considera, deși era un apostol, un martor al patimilor lui Hristos cum singur se autodefinește.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Păi, tocmai a folosit titlul de presbiter. Adică, preot.
De ce "adică"? Pe vremea apostolului Petru cele două slujbe nu doar că nu se confundau (πρεσβύτερος vs. ίερεύς), însă făceau parte din legăminte diferite.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dovezile istorice abundă, de la cele arheologice până la cele epigrafice (zeci de documente vechi, prin care oameni aflați MULT mai aproape în timp de perioada apostolică decât dv vorbesc despre Petru ca despre un locuitor al Urbei.
Oricâte dovezi ați invoca, totdeauna dintre acestea vor lipsi cele ale lui Petru însuși ori ale celorlalți apostoli.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Deci, binecuvântarea nu este act mistic ? Înseamnă că valorează mai puțin ca un blid de linte. Esau a făcut un gheșeft câștigător, potrivit teoriei dv. Ce mult semănați cu el !
Îmi cer iertare pentru exprimarea defectuoasă. Ideea era că, conotația punerii mîinilor avea mai mult de-a face cu recunoașterea chemării la o anumită lucrare spirituală decât cu cu un act mistic.
Reply With Quote