View Single Post
  #99  
Vechi 13.12.2010, 15:14:46
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit ... dar duci o luptă infernală cu prostul care are școală !!!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ideea succesiunii apostolice (ce apare în jurul anului 250 d. Hr.) a consfințit pentru totdeauna diferența dintre cler (slujitorii bisericești) și laici (simpli credincioși). Prin aceasta, clericii erau „de drept" superiori celorlalți credincioși, în contradicție cu învățătura Bibliei, care spune că toți credincioșii sunt egali, diferența constând în faptul că unii au fost chemați să facă o slujire mai aparte (slujitor al Bisericii).
Încă o dată se dovedește că minciuna este o profesiune de credință la sectanții care nu au mântuire. Succesiunea apostolică este de origine apostolică. Sectantul adventist pretinde că ideea succesiunii apostolice a apărut în jurul anului 250 d. Hr., ÎNSĂ NU ADUCE NICI UN SINGUR ARGUMENT PENTRU A ÎȘI SUSȚINE AFIRMAȚIA (FALSĂ DEALTFEL, DUPĂ CUM VOM VEDEA) !!! Probabil că are impresia că noi trebuie să îi dăm ascultare și să îl credem pe cuvânt, fără să ținem însă cont că minciuna și erezia este profesiune de credință la sectanții nemântuiți. Prin urmare rugăm pe orice sectant să ne aducă o minimă dovadă pentru a susține afirmația că ideea succesiunii apostolice a apărut pe la 250. Noi știam că sectanții protestanți și neoprotestanți au o obsesie cu secolul IV; acum vedem că reperul temporal care îi obsedează a scăzut în jurul mijlocului sec. III. Problema lor însă este că succesiunea apostolică este din perioada apostolică.

Un argument pentru a arăta pe față cum sectele protestante și neoprotestante profesează minciuna ca și credință este în opera sfântului Irineu de Lugdunum. Scrisă în sec. II (pe la anul 180 d. Hr.) prezintă deja ideea succesiunii apostolice

Wherefore it is incumbent to obey the presbyters who are in the Church—those who, as I have shown, possess the succession from the apostles; those who, together with the succession of the episcopate, have received the certain gift of truth, according to the good pleasure of the Father. But [it is also incumbent] to hold in suspicion others who depart from the primitive succession, and assemble themselves together in any place whatsoever, [looking upon them] either as heretics of perverse minds, or as schismatics puffed up and self-pleasing, or again as hypocrites, acting thus for the sake of lucre and vainglory. For all these have fallen from the truth. And the heretics, indeed, who bring strange fire to the altar of God— namely, strange doctrines— shall be burned up by the fire from heaven, as were Nadab and Abiud. <Leviticus 10:1-2> But such as rise up in opposition to the truth, and exhort others against the Church of God, [shall] remain among those in hell (apud inferos), being swallowed up by an earthquake, even as those who were with Chore, Dathan, and Abiron. <Numbers 16:33> But those who cleave asunder, and separate the unity of the Church, [shall] receive from God the same punishment as Jeroboam did. <1 Kings 14:10>

Such presbyters does the Church nourish, of whom also the prophet says: „I will give your rulers in peace, and your bishops in righteousness.“ <Isaiah 60:17> Of whom also did the Lord declare, „Who then shall be a faithful steward (actor), good and wise, whom the Lord sets over His household, to give them their meat in due season? Blessed is that servant whom his Lord, when He comes, shall find so doing.“ <Matthew 24:45-46> Paul then, teaching us where one may find such, says, „God has placed in the Church, first, apostles; secondly, prophets; thirdly, teachers.“ <1 Corinthians 12:28> Where, therefore, the gifts of the Lord have been placed, there it behooves us to learn the truth, [namely,] from those who possess that succession of the Church which is from the apostles, and among whom exists that which is sound and blameless in conduct, as well as that which is unadulterated and incorrupt in speech. For these also preserve this faith of ours in one God who created all things; and they increase that love [which we have] for the Son of God, who accomplished such marvellous dispensations for our sake: and they expound the Scriptures to us without danger, neither blaspheming God, nor dishonouring the patriarchs, nor despising the prophets.

sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0103426.htm

Prin urmare putem vedea foarte ușor că ideea succesiunii apostolice era deja bine înfiptă în concepția Bisericii deja la anul 180 (adică în sec. II) și teza că ar fi apărut pe la 250 este complet falsă. Dealtfel, succesiunea apostolică este de origine apostolică, indiferent de cât se vor strădui sectanții anatematizați să mistifice adevărul.

Deși în textul lui Irineu de Lugdunum nu este specificată expres "punerea mâinilor" asta nu constituie un impediment știindu-se de la sfântul Ignatie Teoforul că în Biserica primară nu exista Euharistie adevărată decât aceea săvârșită de Episcop de succesiune apostolică și de preoții hirotoniți de ei și însărcinați de Episcop să săvârșească Euharistia având deja taina preoției administrată, prin urmare harul preoției. Prin urmare se poate vedea că funcția Episcopului și a preoților hirotoniți de acesta nu era doar propovăduirea și păstrarea adevărului revelat ci și săvârșirea sfintelor taine, neexistând nimeni altcineva apt și capabil să săvârșească sfânta Euharistie decât succesorii apostolilor, episcopii, și preoții cărora episcopii le-au îngăduit să o săvârșească prin taina hirotoniei când se administra efectiv harul preoției. Fără acest har al preoției, al cărui principal "deținător" era Episcopul, de succesiune apostolică, nu se putea săvârși Euharistia și prin urmare nu exista posibilitatea creștinilor de a se împărtăși de Hristos prin trupul și sângele Lui euharistic.

Last edited by doctor_faustus; 13.12.2010 at 15:23:59.
Reply With Quote