View Single Post
  #282  
Vechi 14.12.2010, 16:28:35
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 282. Noul Ierusalim de la Pucioasa – o clonă a Ortodoxiei (II)

282. Noul Ierusalim de la Pucioasa – o clonă a Ortodoxiei (II)


Unii martori oculari au consemnat cu surprindere anumite deviații cu caracter sexual între persoanele “închinoviate” la Pucioasa, deviații motivate de presupuse simpatii sau chiar de iubiri ascunse. Acestea s-au materializat în vizite tainice la chilie, întâlniri prin locuri dosite, îmbățișări, sărutări, schimburi de bilețele de amor, dar nu se știe exact dacă s-a mers și mai departe. Copii din flori în mod sigur n-au apărut. De asemenea, conviețuirea zi și noapte a unor persoane de sex opus (necăsătorite una cu alta – e vorba în principal de Mihaela și Nicușor) în aceeași chilie, a ridicat pentru mulți unele semne de întrebare asupra moralității celor implicați, deși aceștia pretindeau în mod susținut că sunt doar “frate și soră întru Domnul” și că “fac voia Domnului”, stând mereu împreună. Mai există și declarația unui “frate” de la Coșereni care (deși căsătorit) a mărturisit la spovedania făcută în fața liderilor pucioși că a căzut în păcatul curviei cu o “soră de credință” mai tinerică și care locuia și ea în aceeași “obște” (gospodărie colectivă).

Clona Ortodoxiei de la Pucioasa are și ambiții politice. După ce tentativa lor eșuată lamentabil (dar “proorocită” de ei cu surle și trâmbițe ca fiind iminentă) de a instaura cu forța monarhia, prin persoana expirată a regelui Mihai I, liderii pucioși au trecut la manevre mai realiste. Din când în când, ei mai născocesc câte un “Cuvânt” pe care-l adresează ca din partea lui “Dumnezeu din cer”, îndemnându-i pe românii debusolați de deriva în care se află întreaga țară ca să voteze neapărat cu partidul democrat-liberal, cu Băsescu și cu Boc, adică pe cei pe care-i simpatizează pe față liderii pucioși.

Liderii pucioși au trecut la propovăduirea masivă a ideologiei lor fie prin viu grai, fie prin internet (inclusiv prin torente de spamuri), fie prin ziare proprii și cărți apocrife. Atragerea de noi membri a devenit pentru ei o preocupare de căpătâi, deoarece forța materială și pecuniară venea acum în special din contribuțiile noilor veniți. Aderența la ideologia pucișească era testată în primul rând prin angajamente formale, dar ferme. Admiratorii care consimțeau să poarte permanent fustă și batic (femeile), barbă și acoperământ pe cap ziua și noaptea (bărbații) erau trecuți în categoria celor agreați, adică acceptați inclusiv în adunările mai restrânse, care aveau un alt tipic decât cele deschise, populare, denumite pompos și găunos “festivaluri ale creștinătății românești”. Cei care nu primeau aceste juguri minimale, după trecerea unui interval de timp rezonabil, erau respinși cu diplomație de la orice alte întâlniri ulterioare. După această etapă urma etapa a doua, ceva mai grea. Este vorba de renunțarea la mâncarea de origină animală și de acceptarea fermă a celibatului (pentru cei necăsătoriți) și respectiv desprinderea totală de “necredincioșii” care alcătuiau restul familiei, indiferent de gradul de apropiere (mamă, tată, soț, soție, copii). De aceea rata divorțurilor printre adepții pucioși este considerabil de mare. A treia etapă – și cea mai grea, mai traumatizantă, care taie orice posibilitate de întoarcere a acelora care, eventual, s-ar mai trezi la realitate – era evitarea sau părăsirea totală a societății civile (școală, facultate, armată, serviciu), vinderea proprietăților și a bunurilor personale (mobilă, haine, cărți, casă, mașină, terenuri) și “închinovierea” într-una din comunitățile numite generic “obști”, de la Pucioasa, sau de la Târgoviște, sau de la București, sau din alte locații special concepute ca să adăpostească în mod strict controlat pe cei care “au părăsit definitiv lumea”. Cei ajunși în această etapă evită pe cât posibil să consume vreun produs alimentar făcut de mâna “omului din lume”, căci acestea sunt considerate “spurcate”, și de aceea pucioșii retrași din lume se gospodăresc singuri, uneori într-o sărăcie lucie, unii ajungând într-o stare de inaniție permanentă pentru că veniturile lor provin cel mai adesea din câte una sau două pensii amărâte ale unor persoane mai vârstnice . O precizare strict necesară: echivalentul pecuniar al proprietăților la care au renunțat cei nou-veniți în “obștile” pucioșești era vărsat liderilor pucioși, căci noii adepți erau considerați de acum “dăruiți cu totul” lui Dumnezeu.

Cu toate derapajele lor de ordin dogmatic, practic și moral, pucioșii se declară sus și tare ortodocși, pretind la modul declarativ că respectă Biserica Ortodoxă Română (ceea ce nu-i adevărat, dar lucrul acesta nu se observă din exterior, cu una, cu două), pretind că folosesc aceleași cărți de slujbă (fapt doar parțial adevărat, căci le-au adus unele modificări semnificative, în consonanță cu învățăturile lor pucioșești, și pe deasupra au mai pomovat și cărțile lor apocrife) au o trăire pe care o consideră mult mai autentică (postesc îndelung și totodată mai sunt și vegetarieni, se roagă îndelung, obligatoriu la miezul nopții, citesc din Biblie, din Viețile Sfinților și din așa-zisul “Cuvânt al lui Dumnezeu”) decât creștinii ortodocși de rând, care sunt uneori mai superficiali în rugăciune sau în respectarea unor îndemnuri biblice mult mai banale. Văzuți din exterior, ei par mult mai convingători în ceea ce fac decât creștinii ortodocși de rând; de asemenea, “Cuvântul” pe care ei îl fabrică mereu pe bandă rulantă beneficiază de un autor cu o minte foarte ascuțită, co o imaginație extrem de bogată și cu real talent literar (e vorba de Mihaela Tărcuță), de aceea el convinge repede și subjugă la fel de repede, creând un sentiment de hipnoză a rațiunii și de dependență mentală, ca un drog. Numai la o analiză foarte amănunțită a “Cuvântului” ies la iveală inconsecvențe șocante cu scrierile lor anterioare și neconcordanțe grave cu Biblia, adesea adevărate erezii.