View Single Post
  #543  
Vechi 15.12.2010, 00:36:51
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dv, stiliștii, aveți o logică cu totul viciată. Îi acuzați pe ortodocșii de stil nou de erezie în baza următorului "raționament":
-majora: calendarul este dogmă
-minora: ortodocșii de stil nou nu respectă calendarul
-concluzia: ortodocșii de stil nou nu respectă o dogmă. Prin urmare, sunt eretici.

Defectul este la ipoteza majoră. Calendarul nu poate fi dogmă fiindcă:
-dogmele sunt divin revelate
-calendarul este "revelat" astronomic
-deci, calendarul nu este dogmă.

Este exact ca și cum romano-catolicii ne-ar acuza pe noi, greco-catolicii, că suntem eratici. Sau noi pe ei. Fiindcă avem calendare și sinaxare diferite. E o mare aiureală, nu în asta stă nici credința, nici unitatea Bisericii. Dar aici se ajunge când lipsește un principiu vizibil al unității Bisericii.
Voi luați o chestie care nu are legătură cu dogmele și o faceți dogmă. Vă asemănați cu ortodocșii de stil nou, care spun "aha, iată că (unii) catolici fac cruce de la stânga la dreapta, prin urmare sunt sataniști". Dar nu numai cu aceia vă asemănați, ci cu idolatrii: vă faceți Baal din sinaxar, iar Asherele voastre sunt calendarele. De rugăciunea lui Isus din grădina Ghetsimani, ca să fie o turmă și un păstor auzitără-ți ? În cel fel lucrați voi ca această vrere a Domnului nostru să se împlinească ? Veniți la Ierusalim, acolo este Templul pe care El l-a dorit ! Nu mai jertfiți fiecare pe munții voștri, nu vă mai faceți capiști pe coclauri ! Că, iată, ajungeți a spune "muntele meu este Biserica, iar muntele tău nu are har !", spre strâmbarea sufletelor și moartea de veci !
Spre deosebire de Biserica Papei, in Biserica Ortodoxa exista credinta conform careia Duhul lui Dumnezeu lucreaza in Biserica pe care portile Iadului nu o pot cuceri. Mai mult, un ortodox adevarat crede fara rezerve ca hotaririle sinoadelor ecumenice, asa cum le-a acceptat si pastrat Biserica in constiinta ei sint de inspiratie divina, ca atare ele sint dogma pentru ortodocsi. Stiu insa ca ceea ce scriu eu aici va este complet strain pentru ca in Biserica dumneavoastra Papa dicteaza ce este dogma si ce nu. Stilul Nou este o Biserica Romano – Catolica in devenire (de aici afinitatile dumneavoastra cu acesta), si chiar daca nu are un Papa, are patriarhi si episcopi cu pretentii de Papa si parinti “cucernici” si teologi aserviti gata oricind sa-l vinda pe Hristos argumentind ca pascalia si sinaxarul nu sint dogme, ci simple conventii (sau realitati astronomice, in cazul calendarului bisericesc – sic!), care pot fi schimbate pentru a reflecta alte realitati “obiective” ale altor vremuri. Sfintii Parinti au fixat pascalia si sinaxarul dupa calendarul iulian nu pentru ca ar fi fost perfect, ci pentru ca acela se intimpla sa fie in vigoare atunci. Intentia lor a fost ca Biserica sa-si arate in exterior, intr-un mod evident, unitatea si universalitatea (catolicitatea) care o caracterizeaza prin Credinta si in chip mistic in Hristos. Asa se face ca, atit pascalia, cit si sinaxarul, lucrare a Duhului Sfint prin Parintii participanti la Sinodul Ecumenic, au devenit parte a Sfintei Traditii, care Sfinta Traditie, asa cum au hotarit ceva mai tirziu Sfintii Parinti ai celui de-al 7-lea Sinod Ecumenic, nu poate fi modificata. De aceea, 1200 de ani mai tirziu, Sfintul Sinod BOR, la 1903, a facut urmatoarea marturisire ortodoxa:

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Autocefale a României este de părere și propune că trebuie să rămânem unde ne găsim astăzi, pentru că este imposibil să nu încălcăm rânduielile canoanelor dacă am dori să schimbăm sau să reformăm calendarul iulian, pe care Biserica Ortodoxă îl folosește de atât de mult timp. Pe lângă aceasta, nu ne este permis să atingem nici chiar cu un deget hotărârile străvechi care însemnează slava Bisericii noastre.”

Deci, este imposibil sa inlocuiesti sau sa modifici calendarul fara a schimba Sfinta Traditie! Mai mult, aceasta hotarire confirma si ea (alaturi de vreo alte 10 decizii ale altor Sinoade ale Bisericilor Locale, luate de-a lungul timpului) justetea anatemelor puse la 1583, 1587 si 1593 in Sfinte Sinoade Ecumenice (ale intregii Biserici a lui Hristos) asupra celor care si numai intentioneaza sa modifice prin ceva pascalia si sinaxarul.

Pe dumneavoastra nu va mai intereseaza de aproape 500 de ani acest subiect, de cind Papa a decis ca pascalia si sinaxarul nu sint dogma si a dat dezlegare astronomilor sai atei sa scoata Biserica sa si din timpul lui Dumnezeu. Stilul Nou (croit si impus de masoni si ierarhi masoni) a decis la 1923 si 1924 sa faca acelasi lucru si cu Biserica lui Hristos, numai ca Biserica nu poate fi invinsa si a continuat triumfatoare prin cei care au stiut ca Sfinta Traditie nu poate fi supusa vremurilor. O asemenea intelegere nu necesita neaparat inteligenta deosebita si pregatire teologica, doar traire ortodoxa.
Reply With Quote