View Single Post
  #1  
Vechi 28.06.2006, 13:48:28
cristir cristir is offline
Banned
 
Data înregistrării: 20.06.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 17
Implicit

Eu cred ca trebuie sa fim ortodocsi fara a accepta si ecumenismul.Toti sfintii si duhovnicii resping miscarea ecumenica.Parintele Arsenie Papacioc in cartea "Singur ortodoxia" zice ca ecumenismul este de la dracu.
Trebuie sa marturisim credinta ortodoxa asa cum ne-au lasat-o Sfintii Parinti ca sa nu cadem in erezie si in anatema.

DIN SYNODIKONUL CARE SE CITESTE IN DUMINICA ORTODOXIEI:

„- Celor ce marturisesc venirea in trup a Cuvantului lui Dumnezeu cu cuvantul, cu gura, cu inima, cu mintea, in scris si in icoane, vesnica fie memoria.
- Celor ce cunosc deosebirea după firi a unicului si aceluiasi ipostas a lui Hristos, si il atribuie lui (insusirile de) creat si necreat, vazut si nevazut, patimitor si nepatimitor,
circumscris şi necircumscris, atribuind firii dumnezeiesti pe acelea de necreata, nevazută si cele asemenea, atat prin cuvant cat si prin icoane, vesnica fie memoria.

- Cei ce admit Iconomia in trup a Cuvantului lui Dumnezeu (doar) cu cuvantul, dar nu sufera sa o vada in icoane, drept pentru care, cu vorba se conformeaza dar in realitate tagaduiesc (insasi) mantuirea noastra, sa fie anatema.
- Cei ce aud pe Domnul zicand: „de credeti in Moise,ati crede si în Mine” (In. 5, 46) si celelalte, si înţeleg pe Moise graind: „profet ca si mine va ridica Domnul Dumnezeul nostru dintre fratii nostri” (Dt. 18, 15-18), iar dupa aceasta zic ca ei primesc pe Profetul (vestit), dar nu introduc si prin icoane Harul Profetului si pe Mantuitorul a toata lumea asa cum a fost El vazut, cum a trait cu oamenii, cum a vindecat patimi si boli fara leac, cum a fost rastignit, si cum a fost ingropat, cum a inviat, cum a suferit si facut toate pentru noi;deci cei ce nu sufera sa vada in icoane aceste lucrari mantuitoare a toată lumea, si nici nu le cinstesc si venereaza,sa fie anatema.
- Cei ce preacinstesc pretinsa si „nebuna inţelepciune” (I Cor. 3, 19) a filozofilor celor din afara, si urmeaza celor ce o profeseaza (pe aceasta), admitand (astfel) metempsihozele(REINCARNAREA) sufletelor oamenilor sau ca si acestea pier in mod similar cu cele ale vietuitoarelor nerationale si se intorc in nefiinta,respingand de aici Invierea, Judecata si rasplătirea finala a celor facute in viata, sa fie anatema.
- Cei ce admit si predau vorbele elenice cele desarte,adica cum ca ar fi o preexistenta a sufletelor, ca nu toate s-au facut si adus din nefiinta, ca ar exista un sfarsit al pedepsei sau o restabilire a creatiei si a lucrurilor omenesti, si de aici inteleg Imparatia cerurilor ca ceva destructibil si trecător, in vreme ce Insusi Hristos Dumnezeul nostru ne-a invatat ca ea este vesnica si indestructibila, si din intreaga Scriptura veche si noua am primit aceea ca pedeapsa (finala) va fi nesfarsita si Imparatia vesnica; asadar, cei care se pierd pe ei insisi cu asemenea cuvinte si se fac si altora pricina de osanda, sa fie anatema.
- Cei ce zic ca jertfa cinstitului Trup si Sange din vremea Patimii lumii – spre – mantuire a Domnului si Dumnezeului nostru Iisus Hristos, jertfa oferita de El pentru a noastra mantuire in calitatea Lui de Arhiereu lucrand pentru
noi potrivit umanitatii sale – intrucat potrivit marelui in teologie Grigorie, Insusi este si sacrificator si victima –,(Fiul) a oferit-o lui Dumnezeu Tatal, dar nu a primit-o ca Dumnezeu impreuna cu Tatal nici Cel Unul Nascut, nici
Duhul Sfant, intrucat prin aceasta exclud pe Insusi Dumnezeu Cuvantul si pe Duhul Mangaietorul, Cel de o fiinta si o cinstire cu El, de la de-o-cinstirea şi egalitatea cuvenita Lor ca Dumnezeu, sa fie anatema.
- Cei ce nu inteleg corect cuvintele sfintilor Dascali ai Bisericii lui Dumnezeu, si incearca sa rastalmaceasca si sa intoarca (intelesul) celor zise in acestea limpede si lamurit prin harul Sf. Duh, sa fie anatema.
- Cei ce nu primesc cuvantul adevaratului Dumnezeu şi Mantuitorului nostru Iisus Hristos: „Tatal Meu este mai mare decat Mine”, dupa diferitele moduri in care l-au explicat Sfintii Parinti – unii zicand ca aceasta s-a zis dupa
dumnezeirea (Lui) cu referire la aspectul cauzat al nasterii Sale din Tatal, altii ca dupa proprietatile naturale ale trupului celui asumat de El si enipostaziat in dumnezeirea Lui, adica cu referire la (insusirile acestuia de) creat, circumscris,muritor si celelalte afecte naturale si ireprosabile din pricina carora Domnul putea zice ca Tatal este mai mare decat El Insusi –, si zic ca acest cuvant trebuie inteles (ca fiind valabil) doar atunci cand, prin pura intelectie (sau operaţie mintala),trupul (lui Hristos) este cugetat separat de Dumnezeire, ca si cum n-ar fi unit cu ea, si care nu iau aici distincţia pur
intelectuala, asa cum a fost ea intrebuintata de Sfintii Parinti,adica (ca valabila doar) atunci cand e vorba de conditia Lui de rob si de nestiinta Lui (umana) – intrucat (Parintii) nu sufereau ca trupul egal si de-o-cinstire cu Dumnezeu al lui Hristos sa fie necinstit prin astfel de expresii – ci zic ca si proprietatile naturale care apartin in mod real trupului Domnului celui
enipostaziat in Dumnezeirea Sa si ramanand (pururea) nedespartit de ea, trebuie luate după unire ca valabile doar prin simpla intelectie mintala, ca unii ce dogmatizeaza despre cele nesubsistente si mincinoase acelasi lucru ca si despre cele subsistente şi adevarate, să fie anatema.

-Tuturor celor ce au luptat pentru Ortodoxie si au sustinut cu vitejie Biserica lui Hristos in cuvinte si discutii, scrieri si invataturi, cuvant si fapta, combatand si dezavuand impreuna perversele si cele cu multe infatisari erezii ale lui Varlaam si Akindynos si pe cei ce cugetau la fel cu acestia, si care au proclamat cu stralucire dogmele apostolice si patristice ale dreptei credinte fiind pentru acestea calomniati,defaimati si ocarati de oameni rau famati dimpreuna cu Sfintii teologi si purtatorii de Dumnezeu Parinti si Dascali ai nostri,vesnica fie memoria.

-Celor ce marturisesc Un Dumnezeu triipostatic atotputernic si necreat nu numai dupa fiinta si ipostasuri, ci si după energie, si zic ca dumnezeiasca energie iradiaza in mod nedespartit din dumnezeiasca fiinta, indicand prin „iradiaza” distinctia negraita, iar prin „in mod nedespartit” unirea lor mai
presus de fire, dupa cum a proclamat si Sfantul Sinod al VI-lea
Ecumenic, vesnica fie memoria.
- Celor ce marturisesc ca lumina ce a stralucit pe munte la Schimbarea la Fata a Domnului este lumina neapropiata, lumina infinita si revarsare neinteleasă a dumnezeiestii splendori, slava negraita, slava suprema a
dumnezeirii, slava primordiala si atemporala a Fiului,imparatie a lui Dumnezeu, frumusete adevarata si vrednica de iubire in jurul firii celei dumnezeiesti si fericite, slava naturala a lui Dumnezeu, si Dumnezeire a Tatalui si a Duhului stralucind in Fiul cel Unul Nascut, asa cum au grait
dumnezeiestii si de Dumnezeu Purtatorii Parintii nostri Atanasie şi Vasilie cel Mare, Grigorie Teologul, Ioan Hrisostom si Ioan Damaschin, drept pentru care slavesc aceasta preadumnezeiasca lumina ca necreata, vesnica fie
memoria.

Reluarea si finalul Synodikonului Icoanelor
Anatemele de la Niceea (787)

- Toti ereticii sa fie anatema.
- Cei ce iau zicerile dumnezeiestii Scripturi impotriva idolilor ca zise pentru cinstitele icoane ale lui Hristos Dumnezeul nostru si ale Sfintilor Lui, sa fie anatema.
- Cei ce sunt in comuniune cu buna stiinta cu cei ce ocarasc si necinstesc augustele icoane, sa fie anatema.
- Cei ce zic ca crestinii se apropie de icoane ca de niste zei sa fie anatema.
- Cei ce zic ca un altul, afara de Hristos Dumnezeul nostru, ne-a slobozit din ratacirea idolatra, sa fie anatema.
- Cei ce cuteaza sa zica ca (prin icoane) Biserica soborniceasc a acceptat idoli, ca unii ce rastoarna misterul (Intruparii) si astfel insasi credinta crestina, sa fie anatema.
-Daca cineva ia apararea unui adept al ereziei detractorilor crestinilor, fie el in viata, fie mort sa fie anatema.”

In cartea lui Agapit Popovici :”Ecumenismul incotro o noua viziune ortodoxa asupra ecumenismului sincretist” se gaseste :
1. SYNODIKONUL CARE SE CITESTE IN DUMINICA ORTODOXIEI complet ;
2. Hotararea Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane din data de 11 martie 1937 prin care condamna francmasoneria;
3. Mărturii ortodoxe privind erezia ecumenistă:

- Sfântul Efrem Sirul (+379) „Vai acelora care se intineaza cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjocoresc Dumnezeieştile Scripturi! Vai de cei cati murdaresc sfanta credinta cu eresuri sau incheie vreo intelegere cu ereticii!
Atunci, la a doua venire a Domnului, se va cere de la fiecare din noi marturisirea credintei si unirea Botezului. Si daca am pastrat credinta curata de orice eres si pecetea nestearsa si haina neintinata… Se cuvine ca toti cei ce se apropie de Dumnezeu si vor sa se invredniceasca vietii celei vesnice, sa pazeasca mai înainte de toate Credinta Ortodoxa neintinata.Dar nu trebuie sa fie tradata nepretuita comoara a credintei nici in schimbul dobandirii vreunei vrednicii, nici pentru
lingusirile ocarmuitorilor, nici pentru a evita frica de ei.
Sa fugi de purtarea familiara fata de schismatici si eretici! „

„Pe eretici, ca pe niste blasfemiatori si vrajmasi ai lui Dumnezeu, Scriptura nu i-a numit oameni, ci caini si lupi si porci si antihristi, dupa cum zice Domnul: Nu dati cele sfinte cainilor! (Matei 7:6). Şi Ioan zice ca multi antihristi s-au aratat (I Ioan 2:18). Pe acestia deci, nu se cuvine sa-i iubim, nici sa ne intretinem cu ei, nici sa ne rugam impreuna cu ei,nici sa mancam impreuna, nici sa-i primim in casa, nici sa-I salutam, ca sa nu ne facem partasi faptelor lor celor viclene.”

„Pacatul fara iertare e fapta care se indreapta impotriva Duhului Sfant si pacatele tuturor ereticilor, pentru ca au blasfemiat si blasfemiaza pe Duhul Sfant. Acestora nu li se va ierta pacatul nici in viata aceasta, nici in viata ce va sa fie,pentru ca s-au opus lui Dumnezeu Insusi, de la Care se da izbavirea.” Sfântul Efrem Sirul

Sfântul Ioan Gură de Aur (+ 407) „Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si în credinta cea
adevarata,(ORTODOXA) acel care va schimba chiar cat de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viaţa virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.”

„Daca episcopul sau clericul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si înger din cer de-ar fi. Cel care doreste mantuire personala, cel care vrea sa fie un adevarat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela cauta la corabia lui Noe scapare de potop. Cel care are teama de trasnetul strasnic al anatemei, care omoara sufletul si trupul, acela sa ia asupra-i dulcele jug al dogmelor
Bisericii lui Hristos, sa-si imblanzeasca indaratnicia cugetului sau, cu ajutorul legilor bisericesti si sa se supuna in toate maicii sale – Biserica… După mine, pacea nu este aceea care se tine pe saluturile si mesele comune fara rost, ci pacea intru Dumnezeu este cea care vine de la unirea duhovniceasca.Multi distrug astazi tocmai aceasta unire, cand, dintr-o ravna nechibzuita, neluand in seama hotararile noastre si dand mai
multa importanta celor iudaice, socotesc pe iudei drept invatatori care merita o incredere mai mare decat Parintii nostri.” Sfântul Ioan Gură de Aur





Reply With Quote