Subiect: sfinti catolici
View Single Post
  #5  
Vechi 21.12.2010, 09:48:04
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu. Nu se poate afirma acest lucru. Toate Tainele sunt importante și între ele nu se poate face un clasament ca la fotbal. Tot ce se poate spune este că, dintre toate Tainele, Sf Euharistie are un rol central.
Desigur ca toate Tainele sunt importante, dar Botezul este inceputul tuturor, este poarta de intrare. Prin el se primeste harul. Prin Sfanta Impartasanie se reactualizeaza botezul, de fapt harul primit la botez. In fine, nu are importanta, e considerata tot o Taina, in orice caz.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Particularitatea Botezului este aceea că administrator al său este orice creștin, laic sau preot, în baza preoției sale de obște. Dacă, spre exemplu, lângă dv se află un copil nebotezat care e în pericol iminent, aveți capabilitatea și datoria să îl botezați.
Da, dar am vrut sa scriu aceasta si la mesajul acela, orice crestin sau laic din Biserica nu din afara ei. In link este dat pe larg citatul de la sinodul din Cartagina despre asta. Pentru cine mai vine nou la subiect, din Biserica Ortodoxa. Ca in BC sunt alte reguli, acolo s-a adoptata oarecum pozitia protestanta cu ramurile harului. Desi erau mai stricti inainte decat ortodocsii (mitropolitul Atanasie a fosr rehirotonit).
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Numai că acest lucru nu se făcea după iconomie, termen care în canoanele citate de dv nu este invocat. Se făcea după logică. Pentru ca cineva să poată boteza, trebuie mai întâi să fie creștin și să folosească o formulă trinitară. Prin urmare, botezul arian era recunoscut, fiindcă arienii erau creștini. Niște creștini mai aparte, cam cum sunt adventiștii de azi, adică aflați atât în schismă cât și în erezie față de Biserica Catolică. Dar creștini. Împăratul Constantin, de exemplu, cel pe care îl faceți "întocmai cu apostolii", avea acest fel de botez.
Si nu am dat citatul ca cei din afara Bisericii nu erau considerati crestini? Doar de aceea l-am dat. Arienii nu credeau totusi in Sfanta Treime, nu se spune azi ca martorii sunt urmasii arienilor. Dar vedeti in continuare ca unora nici macar Mirungerea nu li se facea, adica primirea harului.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindcă a considerat hirotonia lor validă, tot așa după cum, cu mai bine de un mileniu în urmă, botezul era considerat valid dacă respecta anumite criterii
Si citatele din sfinti si sinoade de ce le-am dat? Nu scrie clar ca in afara Bisericii nu exista botez? Sa dau iar citatele? De la sinodul, cartagina, intarit la sinodul VI: "De asemenea, hotărând acum prin vot ceea ce noi tinem cu tărie si credintă dintotdeauna, declarăm că nu este cu putintă să fie botezat cineva în afara Bisericii sobornicesti, căci este numai un singur Botez, iar acesta există numai în Biserica sobornicească."

Iar discutia nu a pornit nici macar de la asta, eu v-am dat in plus faptul ca asa se facea in primul mileniu. Discutia era de ce BO nu a administrat Tainele unor eterodocsi. Iar eu v-am dat citatul (care era mai lung), din ceea ce considera acum BO, anume ca se foloseste iconomia. In acel citat se spune clar, nu numai despre Botez. Dau iar citatul pe care l-am mai dat: si deci cade sub incidenta administratiei si iconomiei Sale să declare lucrătoare - dacă crede de cuviintă - Tainele administrate de heterodocsi, desi astfel de taine nu sunt taine dacă sunt luate în sine si deosebit de Biserica Ortodoxă. Deoarece Botezul unei persoane este acceptat ca valid - sau mai degrabă făcut valid prin iconomie - atunci când ea devine ortodoxă, nu urmează de aici că Botezul ei era valid înainte de a deveni ortodoxă. Folosirea iconomiei nu implică nici o recunoastere a validitătii tainelor heterodoxe per se; este ceva ce priveste numai tainele celor ce intră în Biserica Ortodoxă.

Nu vad rostul mesajului dvs., e ca si cum nu am mai discutat asta cu cateva mesaje in urma si le luam de la inceput. Acelasi lucru si atunci cand se discuta despre Filioque sau alte lucruri care difera de pozitia BC. E oare consecinta citatului acela ca daca cineva vede negru si Bc zice ca e alb inseana ca se face ca nu vede. Cred ca ceea ce am scris eu e clar pentru oricine care citeste.
Reply With Quote