Citat:
În prealabil postat de Iorga_Alexandru_1982
Purtarea unui dialog cu alte "biserici" crestine este o expresie a iubirii pe care Biserica noastra o are fata de toti oamenii, precum si a faptului ca ea isi asuma misunea de a vesti in intreaga lume invatatura Mantuitorului(poate cozia va zice "de ce sa mai faca asta daca aceia s-au departat de aceasta invatatura", pt ca Mantuitorul a spus "mergand invatati" nu "mergand vestiti", asta este una din misiunile Bisericii: de a invata.)In activitatea sa de transmitere a invataturii de credinta Bis. a intampinat opozitie inca din perioada primara; nu a renuntat de frica sa nu isi altereze invatatura, nu cunoaste aceasta frica ...nici in perioada contemporana nu o cunoaste .Sunt sigur ca dialogul interconfesional este un lucru benefic ( si pt Biserica, astfel indeplinindu-si misiunea; dar si pt ceilalti care au posibilitatea sa se intoarca la cunoasterea Adevarului) si necesar (nu ne putem izola intr-un turn de fildes). Desigur, in acest dialog Biserica va avea rolul de invatator, de parinte plin de dragoste si nu va face nici o concesie in materie de credinta. Sunt pentru un astfel de dialog (dar marturisesc ca am retineri in ceea ca priveste rugaciunile in comun cu celelalte "biserici")
|
DAca trebuie,ne izolam.Dialogul este un lucru benefic daca contine formula invatator-invatacel.Unde invatatorul e crestin ortodox,iar invatacelul eretic.Dialogul este benefic si are scopul indeplinit atunci cand un eretic sa converteste la ortodoxism,sau macar ii sadeste asta in suflet invatatorul(bineinteles,toate se fac prin Dumnezeu) - cautarea adevarului si a Duhului Sfant.Ce fel de om e ala pe care pe Dumnezeu l-a parasit si s-a lepadat de El si de Duhul?Ce viata normala mai poate avea un astfel de om,din punct de vedere spiritual?Imi raspundeti degeaba ca eu stiu.Niciuna.
E normal sa ai retineri pentru rugaciune in comun: "Ne rugam pentru eretici,nu impreuna cu ei".