Subiect: sfinti catolici
View Single Post
  #3  
Vechi 22.12.2010, 13:25:09
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[left]Intre timp am gasit si o referire explicita la primirea in randul clerului a unor schismatici, e vorba de aceeasi catari. Se face referire si la a doua casatorie, ca sa fie totul complet. Canonul 8 al Sinodului I ecumenic:
"În privința celor ce s-au numit pe sine cândva catari (curați), iar acum (se reîntorc) vin la sobornicirea și apostoleasca Biserică, i s-a părut sfântului și marelui sinod ca punându-se mâinile asupra lor, să rămână astfel în cler. Dar înainte de toate se cuvine ca ei să mărturisească în scris că vor primi (se vor uni, vor fi de acord) și vor urma dogmele bisericii sobornicești și apostolice, anume că vor avea comuniune (împărtășire) și cu cei căsătoriți a doua oară, și cu cei care au căzut în vremea prigoanei (persecuției)..."
Canonul citat (apropo, "se reîntorc" este interpolare și nu se regăsește în textul sinodal, care spune numai "vin la Biserica Catolică și Apostolică") se referă la o situație particulară și nu spune că botezul ereticilor ar fi invalid în general. Probabil că părinții conciliari se temeau că un viciu de formă ar invalida Taina. Judecând după faptul că, după toate probabilitățile, catarii nu botezau cu apă deoarece considerau că acest fel de botez este nebiblic, temerea lor este justificată.
V-am spus că și astăzi Biserica catolică și apostolică procedează la botezarea celor care au fost "botezați" de Martorii lui Iehova sau de unitarieni. Asta se cheamă "botezare" și nu "rebotezare". Botezul lor e lovit de viciu de formă și nu de caracterul eretic al celebrantului.
Când Biserica examinează dacă Sf Taină a avut sau nu a avut loc într-un caz ori în altul, întrebările acestea sunt:
-a existat celebrantul potrivit ?
-a existat materie proprie ?
-a fost folosită formula în esența ei ?
-a existat intenție sacramentală ?
Dacă răspunsul la toate aceste întrebări este "Da", atunci Sf Taină a operat. Dacă apare un singur "Nu", atunci Sf Taină nu a avut loc.

Ca să înțelegeți, am să vă dau un exemplu: eu, chiar dacă aș recădea, redevenind ortodox, mi-aș păstra calitatea de celebrant al unui botez. Schisma mea nu ar invalida botezul slujit de mine, iar în urma unui botez făcut de un celebrant ortodox rezultă un copil catolic. Aveți dreptate când spuneți că eu, prin schismă, mi-aș pierde Harul, dar greșiți când spuneți că astfel nu ar mai opera botezul celebrat de mine. Nu harul meu (devenit inexistent) se transmite la botez, ci harul lui Dumnezeu care vine în mod independent de mine, prin Sfânta Taină însăși (ex opere operato).

Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote