289. Ereticii pucioși propovăduiesc fățiș ura și violența față de semenii lor (I)
289. Ereticii pucioși propovăduiesc fățiș ura și violența față de semenii lor (I)
Ereticii pucioși pretind că Stăpânul lor, “Dumnezeul de la Pucioasa”, pe de o parte declară că “este iubirea fără de margini”, iar pe de alta Se arată a fi capabil în mod declarat de o ură urâtă și fără margini. El nu urăște păcatul, ci îl urăște chiar pe autorul păcatului; omului celui drept îi ridică viața, iar celui păcătos i-o păstrează, după bunul Lui plac.
“Dar voi, tată, să nu fiți triști, ci să fiți creștini desăvârșiți, că Eu sunt iubirea cea fără de margini. Așa am lucrat cu un pic de vreme în urmă cu un tinerel din poporul Meu care-i ieșise în cale păcatul ca să-l despartă de Mine și să se ducă cu cei păcătoși, și Eu nu l-am lăsat să piară în păcate, că l-am iubit și l-am luat lângă Mine, iar pe cea care a voit să-l despartă de Mine, am urât-o și am lăsat-o să se despartă de Mine.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 11/24 august 1997)
Din Biblie știm că Dumnezeu i-a interzis în mod special diavolului să se atingă de viața lui Iov, căci diavolul îl ura pe Iov și la asta țintea, să-i ia viața. Dacă n-a putut să-i ia viața lui Iov, diavolul a reușit să le ia viața fiilor și fiicelor acestuia.
Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii față de om, împrejurare în care îl poate sau nu da morții? Din scrierile pucioșești rezultă că da, “Dumnezeul” pucios poate, și chiar îi îndeamnă și pe supușii Lui să facă și ei același lucru.
Într-o “epistolă sobornicească” pe care pucioșii pretind că au primit-o direct de la însuși “Iisus Hristos” de la Pucioasa, Acesta se arată profund nemulțumit de pretențiile și de activitatea pastorală a unui predicator pucios pe nume Turculeț. Turculeț este cotat drept “răzvrătit” și “risipitor al oilor” turmei celei pucioșești, drept pentru care este anunțat ultimativ că i se va lua dreptul de a mai fi “predicator al Scripturii”:
“... Verginico, fii atentă la cuvintele Mele pe care Eu voiesc să ți le spun numai ție și celor ce Eu le spun în fața ta. Verginico, va veni la templu unul dintre cei răzvrătiți (Turculeț, n.r.). Eu, Domnul n-am să-i grăiesc nici un cuvânt afară de cele ce-ți dau ție acum, că la unii ca aceștia le voi lua tot dreptul de a mai propovădui cuvântul sfintei Evanghelii, căci nu sunt vrednici de ascultare, că ei vor să fie ascultați și văzuți de oameni, dar că au auzit pe Domnul grăindu-le în față, ei nu vor să Mă asculte, și au intrat în turma Mea să-Mi risipească oile, ucigându-le fără milă. Spune-i, Verginico, acestui răzvrătit dacă vrea să aibă oi și dacă vrea să fie păstor, să intre cu luntrea în marea cea tulbure și amară ca fierea și să-și găsească prin munca sa oi, ca, la pierderea unei oi, să-l usture și pe el inima cum Mă ustură și pe Mine de pierderea oilor Mele, pe care el Mi le omoară fără milă. A intrat în oile Mele, făcându-se el vrednic de păstor. Nu-l primesc! Să iasă! căci s-a răzvrătit contra Mea. Eu am zis vouă: primiți-l, ca să vedeți și voi ce face el, dar Eu am urmărit tot pasul lui, am urmărit toată viața lui, dar de aici nu-i mai îngădui nici un pas să mai facă, și nici oilor Mele nu le mai îngădui să meargă după acest răzvrătit.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 martie 1966)
Surprinde faptul că “Atotștiutorul” de la Pucioasa n-a avut nici cea mai vagă premoniție asupra evoluției acestui Turculeț, așezându-l mai întâi într-o dregătorie importantă, dar mai apoi fiind complet surprins de atitudinea centrifugă a acestuia. Cel care le-a zis pucioșilor cândva “primiți-l” este același care acum zice “nu-l primesc!” . Recunoaște așadar că el a fost acela care l-a băgat forțat pe gâtul pucioșilor, dar aduce o motivație puerilă: a procedat așa, ca să vadă și ei ce fel de om este acest Turculeț. De parcă asta ar fi fost cea mai isteață metodă de a da un exemplu educativ, sau asta ar fi fost cea mai importantă decizie ce trebuia luată într-o comunitate care se autogestionează: să-i dai hoțului casa de bani pe mână, ca să le poți dovedi tuturor cât de hoț este, după ce a dispărut cu toți banii.
Și de fapt, în ce a constat răzvrătirea lui Turculeț?
Turculeț, ca și alți pucioși pravoslavnici, a luat de bun îndemnul de a-și “dărui” propriul său fiu, cu “înfiere cerească”, spre creștere și educație în altă familie de “creștini”. Practica aceasta de “schimb de copii” între familiile de pucioși era generalizată prin anii aceia și ea urmărea să distrugă orice legături afective între părinți și copii, căci aceste legături sentimentale erau considerate o piedică majoră pentru adevărata și deplina iubire de Dumnezeu. După un timp însă, Turculeț se răzgândise și își voia copilul înapoi, dar legile pucioșești erau mai tari decât moartea. Înțelegând cu durere și cu revoltă că fiul său nu mai are nici o șansă să revină în casa părintească și în căldura iubirii părinților, Turculeț se răzvrătește fățiș împotriva sentințelor dictatoriale cărora el și fiul său le căzuseră victime. Turculeț este “demascat” ca fiind un “răzvrătit” și este decăzut forțat în dizgrație, iar aceia care vor îndrăzni de acum încolo să-i mai acorde fie și cea mai mică atenție, vor fi și ei decăzuți din drepturi și aspru pedepsiți de către Pedepsitorul pucios:
“Mi-a dat Mie copilul. Eu l-am dat în seama unui sol, cu înfiere cerească. Martori am cerul sfânt. Și acum, acest răzvrătit Îmi cere copilul. Spune-i, fiica Mea, că pe copil să nu-l mai ceară, căci copilul este al Domnului, și la ziua judecății îl va judeca aspru pe acest tată amorțit de vreme. Să-i citești, Verginico, aceste cuvinte ale Mele. Dacă se va smeri și își va plânge stricăciunea ce Mi-a adus-o Mie și oilor Mele, Eu, Domnul, îl voi ierta, iar de nu, îi poruncesc să iasă afară din oile Mele și poruncesc oilor să nu-l mai asculte, că vor fi pedepsite de Mine, Domnul.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 martie 1966)
Concurența “profetică” din acea vreme era aprigă pe meleagurile dâmbovițene. Verginica nu era singura “proorociță”, iar “oile” erau aprig disputate. La sfârșitul “epistolei” pucioșești, însăși Verginica este amenințată cu asprirea suferinței pe care o poartă în trup, suferință care se pare că vine de la unii dintre supușii ei care fac ascultare de alți profeți :
“Ai auzit, fiica Mea? Să îndrăznești a da această scrisoare, să nu cruți nici un cuvânt, căci îți vei pierde oile, și pe tine te vei duce în mare greutate față de suferința pe care o porți. Spune, Verginico, suferința ta pe care o porți, că este foarte mare și foarte grea, dar să știe toată turma Mea de oi că suferința ta ți-ai dobândit-o prin neascultarea lor, prin neîmplinirea lor și prin neiubirea lor față de Domnul și prin plecarea feței lor față de alți profeți.
Sfârșit,
Domnul Iisus Hristos.”(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 10/23 martie 1966)
|