View Single Post
  #58  
Vechi 25.12.2010, 20:58:22
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Prin istorie pura vrei sa spui istorie reala care are ca suport izvoare istorice neutre?

In cazul acesta poate imi mentionezi si mie citeva punti de sustinere istorica a povestirilor din crestinism, izvoare istorice si dovezi concrete care sa-ti sustina teoria aceasta.
Stiu ca argumentul central al neputintei de a plasa povestirile evanghelice intr-un cadru verificabil este ca viata lui Hristos a trecut neobservata de nimeni ca o dovada de "smerenie suprema". Insa aceasta este doar o scuza si orice istoric ar confirma acest lucru.
Deci daca nici o legenda nu poate fi confirmata si verificata OARE avem noi dreptul sa numim alte mituri(Horus, Isis, Krishna,etc), inchipuiri ale oamenilor si rodul imaginatiei lor?

Cu ce sunt acele mituri si deitati mai prejos decit acest mit din moment ce ele se bazeaza doar pe scrierile personale, controlate de cei cre PROMOVAU(EAZA) aceste mituri?
1. Iosif Flavius, un renumit istoric evreu, în scrierile sale intitulate „Antichitățile”, face o referire la Iacov, prezentându-l “fratele lui Iisus, care era numit Hristos”. Un alt pasaj din lucrarea sa spune că “A existat în acea vreme un om înțelept numit Iisus. Comportamentul Său a fost bun și a fost vestit prin virtuțile Sale. Și mulți oameni dintre evrei și dintre alte națiuni au devenit discipolii Săi. Pilat L-a condamnat să fie omorât prin crucificare. Însă cei care au devenit discipolii Săi nu au abandonat învățăurile Sale. Au spus că El s-a arătat acestora a treia zi după crucificarea Sa și că El era viu; astfel, probabil că El era Mesia, despre care profeții au povestit înainte deja minunile Sale.
2. Tacitus, un scriitor roman din primul secol, considerat a fi unul dintre cei mai riguroși istorici ai lumii antice, a făcut mențiuni legate de Hristos și de creștini.
3. Iulius Africanus îl citează pe istoricul Tallus într-o discuție legată de întunericul care a urmat crucificării lui Hristos.
4. Plinius cel Tânăr, în Scrisori , a relatat despre obiceiurile primilor creștini legate de închinare, menționând că ei se închinau lui Iisus ca lui Dumnezeu și aveau o moralitate neobișnuită pentru acele vremuri. El mai face aici și unele referințe legate de „Cina Domnului”.
5. Talmudul babilonian (Sanhedrin 43a) face referire la acuzațiile care i-au fost aduse lui Iisus cât și la crucificarea lui din ajunul Paștelui.
6. Lucian din Samosata, un scriitor grec din secolul al doilea, relatează în scrierile sale că Iisus a introdus noi învățături religioase, motiv pentru care a fost crucificat, iar creștinii I Se închină ca unui Dumnezeu. El spunea că învățăturile lui Iisus promovează o relație de frățietate între credincioși, subliniind importanța convertirii la creștinism și a respingerii idolatriei. Creștinii erau prezentați ca trăitori după legile lui Iisus, considerându-se mântuiți și sfidând cu indiferență moartea. Ei alegeau de bunăvoie renunțarea la bunurile materiale în favoarea celorlalți și se dedicau intereselor comunității.
Reply With Quote