
26.12.2010, 14:01:23
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
|
|
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
[...]De aceea spunem despre această reacție, care e adevărat că de multe ori e păcătoasă venind de la oameni păcătoși, "sfântă" când vine de la cel care e sfânt. Până și comuniștii, pentru care clasa muncitoare era ceva sfânt și-au dat seama de asta, folosind sintagma "sfânta mânie proletară".
|
Dacă-i dai exemplu pe comuniști, care erau atei, înseamnă că ți-a secat rău imaginația.
Afirmația ta: " O reacție păcătoasă este păcătoasă deoarece vine de la oameni păcătoși; ea însă de vine din păcătoasă, sfântă, atunci când vine de la cel care e sfânt" te trimite direct la versetul biblic care spune:
" Nebuni și orbi! Ce este mai mare, darul sau altarul care sfințește darul?" (Matei 23,19)
Ca să poți să te întrebi apoi : Sfântul își sfințește reacția urâtă păcătoasă, scoțând-o "din joben" imaculată și sfântă, sau reacția sfântă îl sfințește pe om și-l face sfânt, împiedicându-l apoi să aibă vreo reacție păcătoasă?
Dumnezeu S-a întrupat, micșorându-Se pe Sine, nu numai ca să-l mântuiască pe om, ci și ca să-i dea putința de a-L cunoaște cu adevărat, așa cum este El, ca să știe omul cui se închină și pe cine iubește și pe cine așteaptă, și să nu și-L mai închipuie omul pe Dumnezeu după imaginația sa și după puținătatea minții sale și să-L descrie apoi cu sărăcia cuvintelor sale. Dar omul tot nu L-a cunoscut, chiar dacă El a venit pe pământ cu trup plăpând și muritor, însă fără patimi și fără de păcat. Omul s-a crezut înțelept și priceput și a continuat să-L micșoreze el pe Dumnezeu după pofta sa, măsurându-L mereu cu măsurile lui procustiene și atribuindu-I toate patimile lui, metodă patentată cu care se obișnuise încă din Vechiul Testament. În “dărnicia lui”, omul I-a dat dintotdeauna lui Dumnezeu un ochi pizmaș și o ureche geloasă pe popoarele din jur; I-a dat o gură cu care să le blesteme, binecuvântându-l doar pe “poporul ales”; I-a dat o mână necruțătoare cu care să mânuiască sabia și să despice în două pământul care-I va înghiți pe păcătoși; I-a dat picioare cu care să alerge la cetățile din jur și să le surpe din temelii; i-a dat aripi cu care să zboare în înaltul cerului de unde să verse peste ele foc și pucioasă. Și mai ales, I-a dat “mânie sfântă”, cu care să le lucreze pe toate și cu care să Se îndreptățească pe Sine pentru toate aceste fapte urâcioase care I-au fost puse de către om în cârcă. Apoi omul L-a descris pe acest Dumnezeu cu puținele lui cuvinte pe care le deprinsese.
Dar de ce să-l ascultăm numai pe omul care se crede priceput și-L descrie pe Dumnezeu cu cuvintele lui puține și mărginite? Oare Domnul, ce zice El însuși despre Sine? Este El mânios sau blând? Este El aducător de moarte, sau de odihnă? Este El un tiran care pune peste om un jug necruțător, sau un Stăpân a cărui povară este ușoară?
În vremea aceea, răspunzând, Iisus a zis: Te slăvesc pe Tine, Părinte, Doamne al cerului și al pământului, căci ai ascuns acestea de cei înțelepți și pricepuți și le-ai descoperit pruncilor.
Da, Părinte, căci așa a fost bunăvoirea înaintea Ta.
Toate Mi-au fost date de către Tatăl Meu și nimeni nu cunoaște pe Fiul, decât numai Tatăl, nici pe Tatăl nu-L cunoaște nimeni, decât numai Fiul și cel căruia va voi Fiul să-i descopere.
Veniți la Mine toți cei osteniți și împovărați și Eu vă voi odihni pe voi.
Luați jugul Meu asupra voastră și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima și veți găsi odihnă sufletelor voastre.
Căci jugul Meu e bun și povara Mea este ușoară. (Matei, 11: 26,30)
|