Citat:
În prealabil postat de dorinastoica14
Și pe mine mă intriga această pericopă evanghelica și nici nu prea o înțeleg.
Deci:au fost invitați la nuntă doar anumiți oameni.Aceștia au gasit felurite scuze pentru a nu veni.
Daca ar fi venit nu mai era nevoie să fie poftiți alții dar din păcate (sau din fericire )pentru noi toți,aceștia au refuzat sub diferite pretexte .
Până aici nimic nu-mi este neclar.nedumerirea începe abia atunci când,stăpânul care spusese să iasă în drum și să cheme pe oricine după ce masa s-a completat i-a spus unuia dintre cei poftiți ca nu are haina de nunta  ?!
Poate cineva(dacă se poate un preot sau teolog) să-mi explice aceasta?
Este oare vorba de acei care se împărtășesc cu nevrednicie ?
|
Aceasta pericopa la care va referiti , daca imi ingaduiti sa-mi fac referire, este una superba si inchide in ea sau tine sub cheia ei multe taine ale dumnezeirii care astazii desi sunt tilcuite sunt iignorate de multi ''f. bunii crestini" sau chiar sunt blasfemiate prin comportamentul si intelegerea in mod libertin a tuturor porunciilor lui D.zeu.
Aceasta pericopa , ca de altfel intreaga evanghelie, arata , celor care si voiesc sa inteleaga si sa creada , ca poruncile lui Hristos de a iubi si de a ierta , inainte de orice alte porunci , nu sunt chiar asa de aplicat la voia intimplarii cum multi cred. Pai i-a ginditi-va , daca Hristos insusi ii iubeste si ii iarta pe toti oamenii otova , fara a face distinctie intre ei , ce sens ar mai avea haiina de nunta obligatorie sau refuzarea celor care nu o au . Ce , D.zeu care este esenta iubirii nu putea sa ierte si sa iubeasca si pe cei care nu au asemenea haina si sa ii primeasca ? Ba da, numai ca D.zeu nu gindeste si nu actioneaza asa de simplist cum voim noi , unii , cei mai multi sa o facem !
Desi se explica de multe ori, ca sa intelegem si mai bine , atunci cind ne spune ca imparatia cerurilor se ia cu multa sila , adica nu asa oricum, atunci cind a lasat inriurirea Duhului Sfint asupra sfintelor sinoade si sfintilor prin care a poruncit crestinilor sai sfintele canoane , atunci cind in mod anticipat acestor canoane , el a spus cu multa atentionare si greutate ': '' ...sa pastreze toate cite v-am poruncit voua " si atunci cind precizeaza , prin gura sfintului apostol Ioan teologul aceasta multime de ,,toate" zicind : ,,... caci daca s-ar fi scris toate cite a facut si a invatat ACESTA atunci cartile acelea nu ar fi incaput in tot pamintul "cu toate acestea noi intelegem si facem din porunci doar ce ne convine noua , iar cu restul ne dam rastalmacitori de ocazie oarecum asemeni marilor sfinti !
Deci mare atentie la modul cum vrem sa intelegem si sa traim Evanghelia. Nu este bine sa ne pironim si sa ne oprim intr-un cuvint sau altul al Mintuitorului ! Este obligatoriu pt. a noastra mintuire sa le cunoastem si sa le intelegem pe toate cite le-a zis si poruncit si sa citim in fiecare zi din parintii bisericii pt. o aprofundare continua a credintei .
Daca din toata porunca lui Hristos noi o alegem doar pe aceea cu iertatul sau cu iubitul sau cu grija de mintuire a aproapelui sau D.zeu mai stie cu ce atunci se cheama ca nu am facut mare lucru ! Astfel nu ne aratam decit neputinta si lipsa de adevar in care voim sa traim, faptul ca iertarea si iubirea noastra sunt mincinoase si neputincioase, situindu-ne inafara adevarului complet . Ori iubirea , iertarea si marturisirea lui Hristos se face numai in adevar, in tot adevarul, in toata cunostinta de cauza, altminteri...Toate trebuiesc dar mai ales corect intelese .
Iubim ce este de iubit, iertam in condiitiile in care se iarta si ce este de iertat (ca nu o sa ne apucam noi sa ne dam mai cumsecade decit sfintii care au facut sfintele canoane si sa deslegam ce nu este de deslegat sau in alte conditii decit spun sfintele canoane), intram in sfinta biserica (adica la masa Domnului ) in haina de sarbatoare musai si nu in stare de necuratenie, ii cinstim sfinta cruce, icoanele, sfintii sai casnici , postim , ne infrinam si il laudam numai dupa felul in care El ne arata in sfintele si de D.zeu inspiratele canoane si nu cum ne vine noua la minte pe motiv ca vezi doamne Hristos ne iarta oricum deoarece noi suntem zidirea sa si ca atare nu suntem necurati . Adevarat ca el ne-a facut curati , dar noi ne necuratim de sute de ori numai intro singura zi !
In incheire , pericopa este deosebit de profunda si inteleapta . Eu nu am talmacit mai nimic din ea deoarece se gaseste la indemina tuturor in cazanie precum si la sfintii pasrinti . Cei interesati , daca au sa caute, se vor lamuri cu virf si indesat .
Ca o masura generala de vietuire in Hristos : nimic nu se face si se traieste dupa propria minte si parere ci dupa porunci . De aceea ni s-au dat sfintele canoane (pt. indreptarea vietii si nu pt. strimbarea ei !) si tot de aceea sfintii parinti au tilcuit tot cuvintul Evangheliei !