View Single Post
  #3  
Vechi 30.06.2006, 10:54:37
cristir cristir is offline
Banned
 
Data înregistrării: 20.06.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel
E putin egoism aici nu crezi? tu esti ferm convins de ceea ce afirmi? eu cred ca Domnul nu-si limiteaza mantuirea la o singura confesiune, ar fi absurd nu crezi? fi putin mai linistit in cuvinte, e cam dur ceea ce spui tu! Domnul sa ne lumineze

Nu cred ca este vorba de egoism.Eu ,din pacate,am practicat yoga (la secta SATANICA M.I.S.A.) vreo 5 ani (dar m-am lasat de vreo 4).Si in acea perioada credeam si in reincarnare,credeam ca toti indiferent de religie se mantuie eram intr-o ratacire extraordinara.Si dupa ce m-am lasat si am inceput sa citesc din sfintii parinti mi-am dat seama ca NUMAI ORTODOXIA ESTE CALEA CEA ADEVARATA SI SIGURA DE MANTUIRE.
Eu am vrut sa arat prin citatele de mai sus ca ceea ce au hotarat sfintii parinti la cele 7 sinoade ecumenice este sfant,este adevarat si toti sfintii de 2000 de ani au urmat calea ortodoxa si nu au deviat de la credinta de loc,cum au facut catolicii,protestantii,neo-protestantii etc.in citatul de mai jos P Cleopa este categoric:” PROTESTANTII AU REFORMAT TOTAL DOGMELE BISERICII STABILITE DE SFINTII PARINTI SI AU RENUNTAT LA CELE SAPTE SFINTE TAINE. EI NU AU IERARHIE SI TAINE SI NU SE POT MANTUI”
Si celelalte confesiuni crestine neoprotestantii,calvinii,luteranii, pocaitii etc cred ca se afla in aceeasi situatie dupa cum zice P Cleopa „NU SE POT MANTUI”.De cei din religiile pagane ce sa mai zic poate se mantuiesc din mila lui Dumnezeu dar ei se afla pe o cale gresita si intr-o credinta falsa.
Poate parea o afirmatie dura asa cum dure sunt anatemele sfintilor parinti.
Eu nu am harul de la duhul sfant care sa-mi lumineze mintea si sufletul de aceea ma folosesc si tin cont de scrierile sfintilor parinti.
Diferentele dintre
Biserica Ortodoxa si cea Romano-Catolica
Ne vorbeste parintele Cleopa, vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996
„Exista purgatoriu precum zic catolicii?

- Purgatoriu nu este. Catolicii zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare, unde merge sufletul cateva sute de ani si se curata acolo, apoi trece in Rai. Nu exista asa ceva. Noi avem Evanghelia Judecatii, pe care o au si ei, dar nu arata trei locuri, ci numai doua - Raiul si iadul. Mantuitorul, cand va sta pe scaunul slavei sale si va aduna toate popoarele de la zidirea lumii sa le judece, ii va impartii pe dansi, precum desparte pastorul oile de capre. {si va pune pe drepti de-a dreapta Sa si pe pacatosi de-a stanga Sa... si vor merge pacatosii in munca vesnica, iar dreptii in viata vesnica.
Deci nu putem zice ca sunt trei locuri, ci numai doua: munca vesnica sau viata vesnica.
Cei mai mari dusmani ai catolicilor sunt protestantii si calvinii. Ei s-au rupt de Biserica Catolica la anul 1517, prin Martin Luther, fiind urmat de Zwingli, Calvin si Hus.
-
- Care sunt punctele principale care ne despart de catolici?
-
- Invataturile principale care ne despart dogmatic si canonic de catolici sunt:
1. Intai este filioque("Filioque" înseamna "si de la Fiul"). Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul.
2. Al doilea este suprematia papala. Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru!
3. Infaibilitatea papala. Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Oortodoxa.
4. Al patrulea este purgatoriul. Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.
5. Azimile. Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii.
6. Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii.
7. Au substantialitatea. LA SFINTIREA SFINTELOR DARURI CATOLICII NU FAC RUGACIUNEA DE INVOCARE A SFANTULUI DUH, CUM FACEM NOI LA SFANTA EPICLEZA. EI ZIC CA DARURILE SE SFINTESC SINGURE, CAND SE ZICE: LUATI MANCATI... SI CELELALTE. NU AU RUGACIUNEA DE POGORARE A DUHULUI SFANT, PESTE DARURI.
8. Celibatul preotilor. Preotii catolici nu se casatoresc. sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie.
9. Ei au si indulgente papale. Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune.
10. Si mai este un punct important: mirungerea. Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc.
Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana.
Iata acestea sunt punctele dogmatice si canonice principale care despart Biserica Ortodoxa de cea Romano-Catolica.
IAR NICI CU PROTESTANTII NU AVEM NIMIC COMUN. EI AU REFORMAT TOTAL DOGMELE BISERICII STABILITE DE SFINTII PARINTI SI AU RENUNTAT LA CELE SAPTE SFINTE TAINE. EI NU AU IERARHIE SI TAINE SI NU SE POT MANTUI. Din cele sapte taine mai au doar doua: Botezul si Euharistia (Sfanta Impartasanie- n.n.), pe care o fac cu paine nedospita ca si catolicii. Din protestanti s-au nascut toate sectele neoprotestante care ataca tarile ortodoxe astazi. „

Motto: "ECUMENISMUL ESTE EREZIA EREZIILOR!"
(Sf. Iustin Popovici)
"Au eretici sunt ramlenii(romano-catolicii) cu al lor Papa? Bine stiu ca vei zice ca sunt eretici; si de vreme ce sunt eretici, precum si cu adevarat sunt, atunci Sfanta noastra Biserica(Ortodoxa) ii afuriseste pe dansii. Si pe care Sfanta Biserica ii afuriseste, si eu impreuna cu Biserica, fiul ei fiind, ii afurisesc"
(Sf. Paisie de la Neamt-"Cuvinte si scrisori duhovnicesti",vol.2, Ed. Tipografia centrala,Chisinau 1999, p.49)

„Miscarea ecumenica este inteleasa de ortodocsi ca o cale de cautare a unitatii. In momentul in care ecumenismul este asimilat unei forme de unitate, atunci el este cea mai crunta ratacire de la adevar, cea mai mare erezie. Vom fi una atunci cand vom marturisi acelasi Adevar. Hristos Insusi Se roaga Tatalui Ceresc in acest sens: „Pentru ei Eu Ma sfintesc pe Mine Insumi, ca si ei sa fie sfintiti intru adevar” (Ioan 17, 19). Nu forme de unitate trebuie, de fapt, căutate, ci cai de a-L redescoperi pe Hristos cel adevarat. Nu unitatea trebuie cautata, ci Hristos.”
Pr. Constantin Coman, „Biblia in Biserica – eseuri pe teme biblice”, Ed. Bizantina, Bucuresti, 1997, pag. 64-70
SFÎNTUL MAXIM MĂRTURISITORUL (+662)
"A TAINUI CUVANTUL ADEVARULUI INSEAMNA A TE LEPADA DE EL. BINE ESTE SA TRAIM IN PACE CU TOTI, DAR NUMAI CU ACEIA CARE CUGETA ACELEASI DESPRE BUNA CREDINTĂ ORTODOXA. SI ESTE MAI BINE SA NE RAZBOIM, ATUNCI CAND PACEA LUCREAZA CONGLASUIREA CATRE RAU". (VIETILE SFINTILOR DIN GREACA, 21 IANUARIE)

Sfîntul Teodor Studitul (+826)
"Atunci cand Credinta e primejduita, porunca Domnului este de a nu pastra tacere. Daca e vorba de Credinta, nimeni nu are dreptul sa zica: "Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un carmuitor? Nici acesta nu doreste sa aiba vreun amestec. Sau un sarac care de-abia isi castiga existenta? ... Nu am nici cadere, nici vreun interes in chestiunea asta. Daca voi veti tacea si veti ramane nepasatori, atunci pietrele vor striga, iar tu ramai tacut si dezinteresat?"
"Sinodul nu este aceasta: sa se intruneasca simplu ierarhi si preoti, chiar daca ar fi multi; ci sa se intruneasca in numele Domnului, spre pace si spre pazirea canoanelor... si nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stapanirea de a incalca canoanele, fara numai sa le aplice si sa se alature celor predanisite, si sa urmeze pe Sfintii Parinti cei dinaintea noastra... Sf. Ioan Gura de Aur a spus deschis ca dusmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci si cei aflati in comuniune cu ei."
"Avem porunca de la insusi Apostolul Pavel ca, atunci cand cineva invata ori ne sileste sa facem orice alt lucru decat am primit si decat este scris de canoanele Sinoadelor ecumenice si locale, acela urmeaza a fi osandit, ca nefacand parte din clerul sfintit. Nici un sfant nu a incalcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfant, daca ar fi calcat-o."
"Si chiar daca am fi pacatosi in multe, totusi suntem ortodocsi si madulare ale Bisericii Universale, indepartandu-ne de orice erezie si urmînd oricarui Sinod recunoscut ca ecumenic sau local. Si nu numai acestora, ci si hotararilor pe care le-au luat si le-au propovaduit Sinoadele. Nici nu este ortodox desavarsit, ci pe jumatate, cel care crede ca are dreapta credinta, dar nu se alatura dumnezeiestilor Canoane." (Migne, PG Epistola II.81)

Sfintul Cuvios Teodosie de la Pecerska (+1073)
"Pazeste-te, fiule, de cei cu credinta stramba si de toate discutiile lor, caci si pamantul nostru s-a umplut de ei! NUMAI CEL CE TRAIESTE IN CREDINTA ORTODOXA ISI VA MANTUI SUFLETUL. Fiindca nu exista o alta credinta mai buna, decat curata si sfanta noastra Credinta Ortodoxa ... De asemenea, fiule, NU SE CADE SA LAUZI O CREDINTA STRAINA. CINE LAUDA O CREDINTA STRAINA FACE LA FEL CA SI CEL CARE-SI HULESTE PROPRIA CREDINTA. CINE LAUDA CREDINTA SA SI PE CEA STRĂINA E UN FATARNIC SI APROPIAT DE EREZIE ... DACA CINEVA ITI SPUNE: "CREDINTA NOASTRA SI A VOASTRA ESTE DE LA DUMNEZEU", ATUNCI, FIULE, RASPUNDE-I ASA: "FATARNICULE! CUM POT FI AMANDOUA DE LA DUMNEZEU? NU STII CE SPUNE SCRIPTURA: ESTE UN SINGUR DOMN, O SINGURA CREDINTA, UN SINGUR BOTEZ. (EFESENI 4,5)
Asadar, fiule, fereste-te de acestia si intotdeauna apara-ti credinta ta! Nu te infrati cu ei, ci fugi de ei si intareste-te in credinta ta prin fapte bune! ... Fiule, chiar daca va trebui sa mori pentru credinta ta sfanta, du-te cu indrazneala la moarte! Asa au murit si sfintii pentru Credinta, iar acum vietuiesc intru Hristos."(Patericul pesterilor de la Kiev, 1806)


Reply With Quote