Citat:
În prealabil postat de mariamargareta
Vechiul Testament se raportează constant la Legea cea veche, legea lui Moise, dar creștinii ar trebui să se raporteze constant la Legea cea nouă, legea harului, Legea lui Hristos, iar Hristos este Izvorul vieții.
Atunci, de ce te raportezi cu îndârjire exclusiv la Legea cea Veche? Faci parte dintr-o sectă religioasă, iudaizantă? Dacă vrei totuși să respecți Legea lui Moise, explicitată în mod repetat în Deuteronom, apoi trebuie să o respecți pe toată, până la ultima virgulă, nu doar pe alese:
“Pentru că cine va păzi toată legea, dar va greși într-o singură poruncă, s-a făcut vinovat față de toate poruncile.”(Iacov 2,10)
Legea cea veche te îndeamnă să-ți circumcizi copiii, și atunci, de ce să n-o faci? Căci poți să te îndreptățești și cu Modelul care este Hristos, și care a primit circumcizia în trup.
Legea cea veche te îndeamnă să-ți faci singură dreptate: ochi pentru ochi, și dinte pentru dinte, dar Legea cea nouă te îndeamnă să întorci și celălalt obraz atunci când ești pălmuit.
Legea cea veche te îndeamnă să respecți sâmbăta și te anunță ca dacă n-o respecți vei muri; dar Legea cea nouă te îndeamnă să cinstești ziua învierii, iar dacă n-o respecți nu vei muri, dar nici nume de creștin nu vei avea.
Legea cea veche este aducătoare de moarte peste cei care o încalcă: “Călcând cineva Legea lui Moise, e ucis fără de milă, pe cuvântul a doi sau trei martori” (Evrei 10,28), dar Legea cea nouă a lui Hristos este legea iertării:
“Și stăruind să-L întrebe, El S-a ridicat și le-a zis: Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra asupra ei.”( Ioan 8,7)
Legea cea veche te învață că Dumnezeu îți va pedepsi copiii și nepoții până la al patrulea neam atunci când Îi vei greși:
“Să nu te închini lor, nici să le slujești, că Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina părinților ce Mă urăsc pe Mine, până la al treilea și al patrulea neam” (Ieșirea, 20,5)
Dar proorocii anunță o altă lege, Legea lui Mesia, un legământ nou în care copiii nu vor mai fi "pedepsiți de Dumnezeu" pentru păcatele părinților, și în care nu Domnul va pedepsi, ci fiecare se pedepsește pe sine prin faptele sale, căci “fiecare va muri pentru fărădelegea sa”:
“Iată vin zile, zice Domnul, când voi încheia cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda legământ nou. […] În zilele acelea nu vor mai zice: "Părinții au mâncat aguridă și copiilor li s-au strepezit dinții".
Ci fiecare va muri pentru fărădelegea sa; cine va mânca aguridă, aceluia i se vor strepezi dinții.” (Ieremia 31;29-30)
Iată că au venit și acele zile, dar unii tot se mai întorc la zilele umbrite ale trecutului, ca și când Hristos n-ar fi venit și pentru ei pe pământ.
|
Tu ai pus intrebarea asta in acest topic:
Poate fi Dumnezeu autorul direct al bolii si al suferintei omului?
iar ei ti-au raspuns cu citate din scriptura (VT SI NT) scotsman si medusa ca da...El dumnezeul creator poata sa faca ce vrea El, dar absolut orice, pentru ca el este creatorul iar noi suntem faptura, sau am uitat de potop...
DA de POTOP cand Domnul a zis, asa a fost si au murit toti, la "Cuvantul" lui Dumnezeu a inceput potopul, si ia luat pe toti, afara de cei care erau in arca lui Noe.
Dar uite ce spune Iisus in zilele de pe urma:Luca cap 17:
"26. Și precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului:
27. Mâncau, beau, se însurau, se măritau până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit pe toți.
28. Tot așa precum a fost în zilele lui Lot: mâncau, beau, cumpărau, vindeau, sădeau, și zideau,
29. Iar în ziua în care a ieșit Lot din Sodoma a plouat din cer foc și pucioasă și i-a nimicit pe toți,
30. La fel va fi în ziua în care se va arăta Fiul Omului.
31. În ziua aceea, cel care va fi pe acoperișul casei, și lucrurile lui în casă, să nu se coboare ca să le ia; de asemenea, cel ce va fi în țarină să nu se întoarcă înapoi.
32. Aduceți-vă aminte de femeia lui Lot.
33. Cine va căuta să-și scape sufletul, îl va pierde; iar cine îl va pierde, acela îl va dobândi.
34. Zic vouă: În noaptea aceea vor fi doi într-un pat; unul va fi luat, iar celălalt va fi lăsat.
35. Două vor măcina împreună; una va fi luată și alta va fi lăsată.
36. Doi vor fi în ogor; unul se va lua altul se va lăsa.
37. Și răspunzând, ucenicii I-au zis: Unde, Doamne? Iar El le-a zis: Unde va fi stârvul, acolo se vor aduna vulturii. "