288. “Schimbarea la Față” de la Noul Ierusalim - Pucioasa (I)
288. “Schimbarea la Față” de la Noul Ierusalim - Pucioasa (I)
Constrânși de vocea contestatarilor, care-i acuză vehement că fac spiritism și că vorbesc cu morții, liderii pucioși însăilează la repezeală o poveste pe care o doresc a fi cât mai credibilă, deși este profund marcată de un triumfalism găunos: chipurile, venirea lui “Hristos” în grădinile cu meri altoiți de la Pucioasa se face mereu “cu mărturie de sfinți” și este aidoma cu Schimbarea la Față de pe muntele Taborului, când Hristos cel viu a fost mărturisit de Moise și de Ilie, în fața a trei dintre ucenicii Lui.
Ce asemănări și ce deosebiri sunt între povestea pucioșilor și evenimentul biblic de pe muntele Taborului?
Ca asemănări nu putem consemna decât una: aceea că aparițiile se făceau în fața a doi sau trei martori. Din acest punct de vedere, condiția pe care o stabilește Biblia (Matei 18, 16; 2Cor. 13,1; 1Tim.5,19, Evr.10,28) pentru a valida o mărturie ca fiind adevărată pare a fi îndeplinită. Schimbarea la Față este mărturisită în veac de apostolii Petru, Ioan și Iacov, iar “aparițiile” de la Pucioasa sunt mărturisite astăzi de către liderii pucioși Mihaela și Nicușor.
Liderii pucioși sugerează că ar mai fi o “asemănare”: Hristos a apărut în lumină și în slavă în fața ucenicilor Săi, având de o parte și de alta a Lui pe Moise și pe Ilie, iar “Hristosul” Pucios pretinde că se arată ucenicilor lui însoțit și mărturisit de “sfânta Virginia Tudorache-Stoica” și de “sfântul Dănciucă Gheorghe” (zis și “păstorul Daniel”), care-l flanchează de o parte și de alta:
“ – O, lucrăm, Verginico, Eu și cu voi, Eu și sfinții Mei, și vă am într-o parte și în alta și lucrăm. Tu cu păstorul Daniel stați martori, tată, și aveți lângă voi pe cei vii din cer ai acestei lucrări de cuvânt și privesc ei în cer și pe pământ lucrul și cuvântul Nostru […]” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 14 decembrie 2010)
Duhul care se autointitulează “Păstorul Daniel” ia cuvântul și mărturisește cum este cu venirea lui, a celui mort în urmă cu un an, din cer pe pământ, și despre așezarea lui ca martor alături de “Verginica”:
“— O, nu e ca pe pământ, Doamne, ci e ca în cer toată coborârea Ta cu lucrători din cer. Le spun eu, cel de un an venit și așezat lucrător de lângă Tine și de lângă trâmbița Ta Verginica peste poporul Tău de azi, căruia i-am fost păstor din partea Ta pe pământ, […]” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 14 decembrie 2010)
Această “asemănare” este însă conjuncturală. Ea este “scoasă pe tapet” abia după ce liderii pucioși au sesizat că poveștile lor spiritiste sunt puternic contestate pe blogul www.noul-ierusalim.info , și oricum ea este un eveniment singular. Nici o “însoțire de îngeri” nu a fost consemnată vreodată în cei 25 de ani de “proorocie”, pe când trăia Virginia Tudorache, și nici în cei 12 ani în care a “proorocit” sora ei, lelica Maria. Această inovație îi aparține exclusiv geniului inventiv al Mihaelei Tărcuță.
Să ne mai amintim că și circumstanțele “coborârii Cuvântului lui Dumnezeu” la pucioși erau radical diferite în acele vremuri. “Dumnezeul” pucios “cobora” din cer sub formă de funii de lumină care intrau în gura Verginicăi, care stătea întinsă și adormită pe un pat, “proorocind” prin somn în stare de inconștiență, iar adepții pucioși erau convinși că aud glasul lui Dumnezeu care le vorbea prin gura ei. Nici vorbă de vreo “însoțire cu sfinții”, care să-l mărturisească pe “Hristosul” Pucios în venirea Lui pe pământ:
“Maica Verginica nu știa niciodată ce se vorbește, și când se trezea, ne întreba pe noi dacă a vorbit Domnul. În tot acest timp cât se vorbea, ea vedea un porumbel alb, din ciocul căruia porneau trei funii de lumină, împletite, care intrau în gura ei. Acesta era semnul ei că s-a vorbit, dar nu știa ce s-a vorbit.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.67 )
Scamatoria aceasta s-a prelungit și după moartea Virginiei, prin “proorocița” Maria, sora ei, timp de alți 12 ani (1982-1994). Și ea “proorocea” adormită, iar asemănarea coborârii lui “Hristos” la Pucioasa cu Schimbarea la Față cea relatată de Biblie era la fel de sublimă, dar inexistentă, ca și cea de pe vremea Verginicăi.
Așadar, între anii 1955 și 1994 “Domnul” Pucios n-a coborât nici măcar odată, prin Verginica și prin Maria, așa cum pretind astăzi liderii pucioși: însoțit de îngeri de lumină, cu slavă și mărturisire văzută exclusiv de către cei aleși.
Farsa capătă valențe meșteșugite, infracționale chiar, abia pe vremea Mihaelei, care vine la conducerea sectei prin anul 1990. Mihaela realizează că scamatoriile cu “coborârea Domnului, alunecând pe-o rază” formată din trei funii de lumină, dar mai ales încuibarea Lui într-un trup adormit, sunt cusute cu ață albă, și de aceea ea decide să schimbe radical “macazul”: de acum încolo, “Dumnezeul” Pucios va coborî altfel, ca o suflare de vânt care vine repede și-i șoptește numai ei la ureche cuvinte magice, sosite din cer.
Alți 20 de ani au urmat de atunci și până azi cu această stratagemă nouă, care s-a dovedit a fi la fel de eficientă ca și cea dinainte, în racolarea unor gură-cască ca adepți dedicați full time. Simpatizanții pucioșilor și simplii vizitatori, în cazul în care voiau să știe mai exact “cum vine Domnul” la Pucioasa, erau păcăliți însă cu o altă poveste. Lor li se spunea că Glasul Domnului se auzea venind ca o suflare de vânt, care se aude glăsuind deasupra Templului de la Pucioasa numai de către “cei aleși”, iar cei aleși sunt în număr de paisprezece. În realitate, “cei aleși” erau numai unul: Mihaela Tărcuță, care însă îi instruia pe adepții pucioși consacrați că de fapt nu numai ea, ci și Nicușor aude “Cuvântul” odată cu ea. Niciodată însă nu le spunea adepților cealaltă minciună, pe care le-o spunea vizitatorilor de ocazie: că primitorii ar fi în număr de 14. Măcar această lipsă de consecvență ar fi trebuit să le dea de gândit celor din anturajul ei apropiat.
În realitate, ”Cuvântul” de la Pucioasa este o pură invenție a Mihaelei, inspirată sau nu de duhurile întunericului, căci “Coborârea Cuvântului” avea loc întotdeauna adânc după miezul nopții. De câțiva ani doar, pentru a diversifica tematicile abordate și pentru a da mai multă culoare și credibilitate comunicărilor venite “de dincolo”, Mihaela a transformat “Cuvintele” de la Pucioasa, din monologuri devenite plictisitoare prin repetarea acelorași platitudini, în adevărate scenete de teatru, în care personajele vorbesc unele cu altele, se consultă și își fac planuri comune, iar Mihaela stă ca un spectator și “ascultă” vorbirea lor, consemnând-o totodată în scris, pe caiete, ca să rămână și posterității:
“Cobor cu greu în ziua aceasta, căci găsesc neputință la porți, și le întăresc în răbdare […] O, numai umilit trebuie să stau și să grăiesc înaintea omului! Nu pot să lucrez așa cum este de lucrat […] Plâng ca un neputincios, Eu, Cel Atotputernic, […] Sunteți în așteptare ca să intrați în carte, o, Verginico, tu și păstorul Daniel. Avem neputință în porți, tată. Lucrăm cu bucățica. […] Așa e soarta lui Dumnezeu între ai Săi.
Dar acum să vedem cum Ne așezăm în carte în ziua aceasta de cuvânt, o, Verginico. Amin.
— Ne așezăm, Doamne, la lucrul cuvântului de azi[…] O, avem durere și jale de la cei ce se împotrivesc cu mintea lor și cu cuvântul lor cel necredincios și dușmănos, și care au fost cândva mărturisitori și au spus „Da, Doamne, cred, Doamne“. […] Cu păstorul Daniel mă voi sprijini în ziua mea de sărbătoare și împreună vom pune masă de cuvânt pe masa poporului Tău cel de azi credincios, ca să luăm apoi și să ducem peste tot pe unde sunt cei ce au fost și mai sunt. […] Aș voi să grăiesc mult, […] Sunt cu păstorul Daniel și așteptăm să fie putere în porți ca să putem lucra cuvânt cu despicare pentru atâtea taine greu de înțeles de pe pământ, și venim noi din cer ca să le despicăm și să arătăm lucrarea lor. Avem cu noi însoțitori dintre cei care au fost și au venit și ei, și i-am luat martori pentru cele ce vom grăi în ziua aceasta de cuvânt.
O, Doamne, întărește puterea cea din porți! Sfinții cei tămăduitori, toți să dea darul cel alinător pentru neputința celor ce ne țin ca să venim și ca să cuvântăm. Amin.
— O, Verginico, o, tată, e mare durerea Noastră de la cei ce Ne-o fac, și ea se dovedește că este. Ne vom alina lucrând, tată, Noi și cei ce Ne poartă ca să cuvântăm.” (citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, ediția 2006, pag.67 )
|