[quote=tricesimusquintus;321174]
So predictable!!! Cand cineva e pus in fata unei evidente, are 2 optiuni: fie o accepta, fie lupta impotriva ei. Fie incepe sa caute fara prejudecati si alte surse si explicatii pana in panzele albe, fie – varianta mai comoda- sa izbeasca cu piciorul in tepusa. De aici iti dai seama daca chiar cauta adevarul.
-Intrebare AZ 7: Care e argumentul scripturistic pt. rugaciunea pentru morti?
-Raspuns: Intreaga Scriptura afirma ca trebuie sa ne rugam unii pentru altii in virtutea comuniunii de iubire. Dar daca o citim cu simt exegetic si metafizic de strungar, o vom interpreta sacadat si vom extrage din ea doar ce ne cade bine.
-Totusi, insista AZ7, macar un verset biblic in care se face referire EXPLICIT la rugaciunea pt. morti.
-Biblia raspunde: Faptele Apostolilor 9 "Și Petru, după ce i-a scos afară pe toți, a îngenuncheat și s'a rugat" pt. Tabita care murise.
-Practica apostolica a primilor crestini afirma si ea:
In Liturghia sa, Sfantul Apostol Iacob se ruga atat pentru cei vii cat si pentru cei morti, cu aceste cuvinte: "Doamne, Dumnezeul duhurilor si al trupurilor, adu-ti aminte de toti dreptii de care ne-am adus aminte si de (cei) care nu ne-am adus aminte, de la Abel pana in ziua cea de astazi. Da-le lor odihna in lacasurile ceresti ale Imparatiei Tale, in desfatarile raiului, in sanul lui Avraam, al lui Isac si al lui Iacov,. sfintii nostri parinti, acolo unde nu este durere, nici intristare, nici suspin, unde straluceste totdeauna lumina fetei tale".
-Replica AZ7: Adevărata noastră datorie este să ne rugăm pentru noi înșine cât suntem în viață. !!!
Cat de conform cu rugaciunea lui Petru pt. Tabita, nu-i asa!!
Si BO afirma cu tarie ca trebuie sa ne rugam cat suntem in viata. Nu doar pt. noi ci si pt. ceilalti.
Doar ca in realitate, mai exista unii carora le vine mintea la cap doar in ceasul al 12-lea, ca si talharului de pe cruce. Nici pe acestia Dumezeu nu-i are de pierdut si pt. iubirea celorlalti, noi nadajduim sa le usureze chinul iadului (starea dintre judecata particulara si judecata de la final).
BO se roaga pt. iertarea pacatelor tuturor si usurarea starii de iad.
BO nu Il percepe pe Dumnezeu doar drept, ci si milostiv (pana la al miilea neam).
El nu e nici drept pana la a fi nemilos, nici milos pana la a fi nedrept.
Doar El stie in dreptatea si milostivirea Lui cum sa imbine armonios dreptatea si iubirea.
Si credem ca face asta si in functie de iubirea noastra fata de ceilalti.
AZ7 : Asta e mentalitatea ortodoxă (că mântuirea se obține prin procură, începând cu nașul și terminând cu prohodul) și nu mi-am propus s-o schimb eu.
Asta o fi fost si mentalitatea apostolului Petru si a apostolului Iacob cand a alcatuit rugaciunea pt. morti.
In concluzie: o scurta anamneza: AZ7 afirma insistent ca respecta Biblia cu sfintenie si nu se ghideaza decat dupa ceea ce au facut apostolii.
Episodul cu Petru rugandu-se pt. Tabita e neglijabil, ca de altfel si rugaciunea Apostolului Iacob pt. morti, ca de altfel si cuvintele lui Hristos „Luati mancati, Acesta ESTE Trupul Meu’’, ca de altfel si cuvintele „ a suflat asupra lui si s-a facut omul fiinta vie” - suflet nemuritor nascut din suflarea Celui nemuritor, ca de altfel cam tot .
Adica nu chiar tot: AZ 7 respecta cu sfintenie virgulele si semnele de punctuatie din Biblie.
Cum era chestia aia ? „ vai voua ca dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, dar ați lăsat părțile mai grele. Ca strecurați țânțarul și înghițiți cămila”.
„Curat” biblic si apostolic cultul AZ7.
Es tut mir leid, Tricesimus, la cate ai zis tu despre ortodoxie, Maica Domnului, sfinti si Sf. Euharistie chiar si dupa ce ti s-a explicat, considera ce am scris macar un indemn (pe care mi-l zic si mie) la a da mreaja mult, mult mai la adanc si a cauta sensurile adanci ale Scripturii. Crestineste spus, Tricesimus.
toate cele bune.
|