[quote=blajinu;323047]Ramane valabil, cum era si normal, ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit, de la facerea lumii: ziua a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului - cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu). QUOTE]
Ramane atunci intrebarea - cum de si-a "permis" Apostolul Pavel sa le scrie evreilor in Epistola altceva?
In special in versetul 9 din capitolul 4? „ Așadar, poporului lui Dumnezeu i s'a lăsat o altă sărbătoare de odihnă”.
Care e acea "alta" sarbatoare de odihna pt. AZ7? Si de ce a fost nevoie sa lase alta sarbatoare? Cea initiala ce avea de nu mai era buna? Ce-i lipsea?
Nu cumva tocmai pt. a face diferenta intre cei neconvertiti si cei ai lui Hristos?
In conditiile in care, se stie ca Sf. Pavel adreseaza epistola evreilor convertiti la Hristos, care fiind inca o minoritate isi puneau serios probleme vazand majoritatea iudeilor neconvertiti care continuau in jurul lor sa practice cultul iudaic.
Iar Sf. Pavel ce le scrie in cap.4? „fiindcă astfel a zis undeva despre ziua a șaptea: Și în ziua a șaptea S'a odihnit Dumnezeu de toate lucrurile Sale
Dar aici, în acest loc, încă o dată: Întru odihna Mea nu vor intra!
Prin urmare, pentru că unora le rămâne să intre întru odihnă, iar primii cărora li s'a binevestit nu au intrat din pricina nesupunerii lor,
Dumnezeu rânduiește din nou o zi, astăzi, după atâta vreme rostind El prin David, așa cum s'a spus mai'nainte: Astăzi, dacă veți auzi glasul Său, nu vă învârtoșați inimile
Că dacă odihna le-ar fi adus-o Iosua, atunci Dumnezeu n'ar mai fi vorbit după aceea de o altă zi de odihnă.
Așadar, poporului lui Dumnezeu i s'a lăsat o altă sărbătoare de odihnă.
Prin urmare, să ne străduim a intra întru acea odihnă, pentru ca nimeni să nu cadă după aceeași pildă a neascultării”.
|