" Ci ratacind tot printre pulpi robuste , / Ologule , tu poti vedea cam multe /
Pe pomul vietii frunzele nesmulse / Ascunse steaguri , mandre si auguste "
Asa agraia Marin Sorescu in poesioara sa " Ologul si gradinile suspendate " . Nu stiu ce inteles adinc voia sa ne dezvaluie dar mie , pacatosul , imi face impresia ca intocmai asa se petrec lucrurile intr-un dia-log in contradictoriu . Facand abstractie de urmatorul vers in care ni se prezinta ologul tanjind dupa " zemoase , aparentele de cruste " din curtea celor diferiti de sine , cred ca ne putem opinti sa acceptam ca fiecare ( perfect din perspectiva proprie dar olog din perspectivele adverse ) , vede dedesubturile discutabile ale celuilalt ( celorlalti ) . Faptul ca o anumita opinie e mai lipicioasa si aduna mai multi partizani nu ii confera in mod automat si caracter de adevar obiectiv ( imi cer scuze pentru usorul pleonasm produs prin alaturarea acestor ultime doua cuvinte ) . Si macar pentru frumusetea paradoxului imi place sa cred ca opiniile sunt cu atat mai sonore cu cat sunt mai goale de continut . Dintre toate apucaturile omului , de departe cea mai absurda imi pare a fi pretentia ateului de a i se demonstra existenta lui Dumnezeu . Dar daca e absurd si arogant ateul cu astfel de pretentii , e descalificat teologul care nu-i satisface cererea cu asupra de masura caci sta scris : " Fiti prevazatori ca serpii si blanzi ca porumbeii " si daca tot pogorarati sfintenia pana in sala de judecata , voua , asazisilor initiati intru Domnul , va revine datoria sa rostiti o pledoarie fermecata care sa-L salveze pe Iisus de la a doua crucificare . Va ofer un pont : ateul disimulat si indiferent e adevaratul dusman al spiritului pentru ca el ia forma vasului in care l-a aruncat intamplarea si populeaza si turma dreptcredinciosilor cu falsele sale aparente cameleonice , sugerand prin lipsa lui de consistenta subrezenia intregului sistem . Insa ateul care cere lamuriri e pe jumatate castigat ; seamana cu acel om care se prezinta la paznicul portilor Legii . Isi va irosi el intreaga sa viata intr-o asteptare sterila , sau va intra contrazicand povestea ? Eu pariez ca va lua taurul de coarne si in zori se va arunca in sulite purtand solia noastra catre numai el stie cine . Spuneam ca ateul care solicita demon-stratia existentei lui Dumnezeu e absurd pentru ca Dumnezeu nu poate fi exprimat in cuvinte cum nu poate fi cuvantata dimensiunea a 4-a ( dimensiunea inexprimabila care este totusi cea mai apropiata de senzatiile si intuitia noastra ) . Dar Dumnezeu a creat toate dimensiunile si prin urmare le subsumeaza folosindu-se de ele ca de niste unelte . Sa presupunem ca un hipersuperprofesor cu o putere de intelegere de un miliard de einsteni pe secunda , ar descoperi ecuatia care sa-L cuprinda in intregime pe Dumnezeu . Cat de arogant poate fi un cetatean , despre care nu s-a auzit ca ar fi presedintele inteleptilor , sa pretinda ca ar pricepe oaresce din amintita ecuatie ? De buna seama ca o asa ecuatiune nice nu poate exista fie si numai pentru ca trebuind sa cuprinda exteriorul sau mai bine zis hiperexteriorul divinitatii s-ar afla in inexistent fara numai daca exteriorul acelor multidimensiuni ar fi un fel de hiperinterioare . Pentru ca intelegerea matematica nu-i cu putinta , ne ramane speranta intelegerii din textul biblic in care Dumnezeu se recomanda ca fiind Cel ce este , prin urmare , vasta realitate pe care insa daca o demontam nu descoperim decat niste chestii mici care se invart intr-una si care pot clatina si credinta unora cu mintea zdravana . Numai ca cele mai mici chestii inca nu s-au descoperit si deci fanii acestui serial raman in asteptare . In final as dori sa-mi exprim umila parere despre ce cred eu ca e normal in sexualitate . Daca exista malformatii congenitale , si precum se stie exista , in mod sigur exista si defecte de orientare sexuala native . Si cum nu e drept sa persecutam un schiop din nastere n-ar trebui ostracizat nice homosexualul nativ. Dar aici medicul ar trebui sa stabileasca ce si cum iar societatea ar trebui sa-i compatimeasca si sa-i tolereze atat timp cat nu musca sau nu se prezinta drept modele de urmat pentru plozii inca nedefiniti sexual .
|