293. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel
293. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel în Epistola Întâia către Timotei (partea I: oprirea de la bucate) (III)
Cea care a adus schimbări radicale în dieta pucioșilor a fost “proorocița” Mihaela Tărcuță, care s-a impus ca succesoare a lelicăi Maria încă din anul 1990, concurând-o pe aceasta la “proorocie” și determinând apoi retragerea ei în anul 1994. Interesant este că pe vremea când la cârma sectei erau simultan ambele “proorocițe”, care-și disputau întâietatea în conducerea bicefală a sectei Noul Ierusalim, lelița Mihaela n-a îndrăznit să facă schimbări ideologice majore.
În primul rând, ea pretindea că mesajele aduse de ea nu veneau direct de la Dumnezeu din cer, ci indirect, prin “duhul Sfintei Virginia”. Explicația este simplă: lelica Maria primea în continuare “mesaje” prin același procedeu ca și Verginica: adormită, ea vorbea prin somn, fără să știe ce vorbea “Dumnezu” prin gura ei, și numai cei de față auzeau și-i consemnau spusele. În schimb, lelița Mihaela pretindea că primește “mesajele” de la duhul Verginicăi, ea nemaifiind adormită, ci aflându-se în stare de veghe.
În al doilea rând, și Mihaela reclamă la început doar păstrarea posturilor rânduite, în ceea ce privește consumul de carne. În aprilie 1991 ea îi judeca pe preoții care mâncau carne în post, fiind robi ai pântecelui în ceea ce privește mâncarea de carne (“mănâncă fără oprire”), pentru că pentru ei toate zilele sunt la fel (“mănâncă preotul carne în toată vremea”):
“Că mănâncă preotul carne în toată vremea, ca toată lumea cea rătăcită, mănâncă fără oprire, de la cel din capul bisericii și până la cel mai slab.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 20-4-1991)
Abia în anul 1994 discursul Mihaelei începe să capete accente deviaționiste. Nu numai carnea, dar și derivatele din carne sunt acum puse sub semnul întrebării. Zilele în care consumul acestora va mai fi permis pentru adepții Mihaelei erau de acum numărate. În fața ambițiilor și veleităților de lider absolut ale Mihaelei, nici măcar exemplele biblice nu păreau a fi o piedică greu de trecut. Ea vrea mereu altceva, este mereu bântuită de demonul “schimbării în mai bine”. Ea vrea să-i depășească pe Avraam, pe Ilie și pe David, împlinind cu adepții ei ceea ce acești drepți ai Vechiului Testament n-au fost în stare să împlinească la vremea lor:
“Chiar dacă ai da să zici că Avraam sau Ilie sau David sau apostolii au mâncat lapte și carne și unt, tu să nu mai zici așa de-acum, și să te gândești bine ce zici și să cercetezi bine ce însemni tu pentru ei, pentru cer și pentru veacul care vine acum pregătindu-se prin tine, Israele al ascultării cea din urmă. Cu tine este altceva. Tu împlinești ce n-au împlinit ei.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 1-5-1994)
Mihaela dă startul la sarabanda înnoirilor și totodată la caruselul inconsecvențelor. Ea promovează în scrierile ei un “Dumnezeu” capricios, imatur și inconsecvent, supus întru totul voii năbădăioase a omului. Mai întâi Îl absolvă pe “Dumnezeul” ei de orice ucidere, pentru a pune în cârca oamenilor din vechime obiceiul barbar de a sacrifica animale ca jertfă, pe care apoi le mâncau fierte sau fripte:
“De la început a fost ucidere, măi fiilor. Eu n-am cerut oamenilor să aducă animale jertfite înaintea Mea, dar pentru păcatele oamenilor omul a făcut lege, a scris dinte pentru dinte, așa a scris omul pentru păcatul săvârșit, păcat pentru păcat a scris, păcat șters cu alt păcat, și Eu am văzut că aceasta nu avea nici o putere pentru salvarea omului din stricăciune.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 20-1-1995)
După numai o lună, Mihaela Îl face pe “Dumnezeul” ei (Cel despre care spusese că nu le-a cerut oamenilor să ucidă vreun animal pentru jerfă) autorul moral al uciderii popoarelor străine de Israel. Același “Dumnezeu” al Pucioasei se absolvă însă de obiceiul omului de a mânca mâncăruri de carne, spunând că El n-ar fi voit, dar S-a lăsat dus cu vorba de către om, care I-ar fi cerut învoire expresă pentru acest sacrilegiu. Ba mai mult, e momentul acum să se sape puțin și la rădăcina instituției căsătoriei. Mihaela îi pune în gura “Dumnezeului” ei lepădarea de îndemnul nașterii de prunci (deși Biblia o contrazice flagrant, prin acel îndemn “Nașteți și vă înmulțiți” – vezi Facerea 9:1,7 și Ieremia 29,6) și părerea de rău pentru nașterea de prunci (deși tot Biblia arată adevărata voie a lui Dumnezeu, prin porunca “Lăsați copiii să vină la Mine, și nu-i opriți…” – vezi Luca 18,16). Dezvinovățirile "Dumnezeului" Pucios, care dă vina pe om – cum că omul l-ar fi învățat să dea porunci proaste și dezlegări rele – sunt meschine, lamentabile și de-a dreptul penibile:
“Dacă omul a voit carne, Eu i-am zis să mănânce carne, și a ieșit că i-am zis Eu. Eu am zis pentru că a zis omul. Dacă tu ai voit prunci, Eu am zis să-ți faci prunci, și iată, iar Îmi pare rău că l-am făcut pe om, că omul cel tânăr al poporului Meu s-a dus la potop apoi, iar cel bătrân al său s-a dus după cel tânăr, și iată ce potop a căzut peste poporul Meu. Lui Israel i-am zis atunci când l-am pornit spre Canaan, i-am zis să omoare pe tot neamul străin din cale și să-și facă loc spre Canaan.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 15-2-1995)
Drumul fiind deschis, acum trebuia bătătorit un pic. Gama de interdicții alimentare se extinde imediat, de la carne la “untdelemnul mort” și la “vinul falsificat”. Este vorba de untdelemnul obținut prin tehnica distilării la temperaturi ridicate, considerat “mort”, spre deosebire de uleiul presat la rece. Ca să fie mai siguri, pucioșii erau îndemnați la început să consume numai semințele care conțin uleiuri, nu și uleiurile care se obțin din aceste semințe; cu timpul, s-a dat totuși o derogare generală, dar numai pentru uleiurile obținute prin presare la rece. Și această concesie s-a dat cu oarecare îndoială, pentru că “omul din lume” era considerat în continuare un profanator de profesie, un “antichrist” care spurcă totul nu numai cu atingerea, ci chiar și cu privirea lui care deoache și cu respirația lui insalubră și cu cuvântul lui blasfemiator. În primul rând însă, pe lista produselor falsificate de omul-“antichrist” este untdelemnul și vinul:
“Aș vrea să nu mai ai păcate, tată, și am dat de la Mine un om ca să te hrănească cu Trupul și Sângele Meu, ca să nu mai fii tu amestecat cu cei care Mă răstignesc, că preoții bisericii lumii, toți Mă răstignesc, Mă răstignesc greu, că au mâinile pline de păcate, și au trupurile pline de plăceri și de carne, că ei nu mănâncă semințe și mustul din semințe ca tine. Ei mănâncă untdelemn mort, nu untdelemn viu; mănâncă ungere moartă, și la Mine toate au viață, fiule. Sămânța are viață în ea, iar mirul ei unge viața și sufletul și inima, dar mirul acesta când e pus pe foc ca să facă cu el ce face cu alcoolul, acel mir ucide și sufletul și trupul, și nimeni nu mai știe că de mult s-a atins antichrist de untdelemn și de vin.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 15-2-1995)
De aici până la intedicția totală și definitivă a cărnii din alimentație nu mai este decât un pas, pas făcut cu hotărâre în anul 1995. Cuvintele “nu-ți mai dau” din textul care urmează vor să sugereze că până în 1995 carnea a fost permisă, dar acum iată că se interzice din motive de evlavie sau de apropiere semnificativă a zilelor sfârșitului. (Vom vedea că peste câțiva ani liderii pucioși vor pretinde altceva, și anume că de fapt carnea a fost interzisă dintotdeauna, de la Facerea Lumii, iar cei care au mâncat-o de atunci și până în anul de grație 1995 au fost de fapt niște mari călcători ai legii dumnezeiești):
“O, copilaș poporul Meu, mănâncă, tată, mană, și să nu-Mi ceri carne, că nu-ți mai dau. Dacă lui Israel i-am dat carne, ce bine i-am făcut? Că s-a întors în moarte Israel dacă i-am făcut voia.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 27-9-1995)
|