View Single Post
  #378  
Vechi 18.01.2011, 12:53:20
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 293. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel

293. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel în Epistola Întâia către Timotei (partea I: oprirea de la bucate) (III)


O “scăpare” de moment a liderilor pucioși arată că în anul 1995 interdicția pentru carne nu se extinsese încă asupra laptelui și a produselor derivate. Laptele încă mai era considerat drept o alternativă acceptabilă, în raport cu carnea:

“Am voit să-l fac pe Israel om nou și să-l deprind să mănânce mană, și apoi lapte și miere. Da’ de unde, tată! că el n-a vrut, și s-a întors iar la carne.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 27-9-1995)

Cu migală sunt demontate apoi și eventualele argumente pe care unii nemulțumiți le-ar putea aduce în favoarea cărnii. Ca de exemplu, hrănirea lui Ilie cu carne, de către Dumnezeu. Ilie a mâncat carne și n-a fost pedepsit ca un călcător al legii fundamentale a vieții, ba a mai fost și răsplătit cu suirea cu trupul la cer. Adică, unii ar putea să se întrebe de ce Dumnezeu a trimis corbii care l-au hrănit pe Ilie cu pâine și carne, îndată ce pâinea era de ajuns? (vezi 3 Regi, 17,6). Dovadă că, ducându-se Ilie de la pârâul Cherit la Sarepta Sidonului, a putut trăi numai cu pâine și puțin ulei (vezi 3 Regi, 17,15-16). Pucioșii vin cu o fantezie științifico-fantastică adânc lămuritoare, zicând că ei știu ceea ce nu știu nelămuriții: “altfel de carne a mâncat Ilie, o carne din cer”. Adică, era carne, dar nu era carne naturală, carne adevărată, ci era un simulacru de carne. Omul e acuzat că nu știe ce carne a mâncat Ilie, dar nici nu i se dă vreo lămurire credibilă asupra expresiei enigmatice “altfel de carne”, fiind lăsat să creadă că era niscaiva carne sintetică, provenită din laboratoarele din cer ale duhurilor pucioșești. Această sugestie fantezistă diferă radical de poziția adoptată pe vremea lelicăi Maria și enunțată în data de 02-01-1989, care explica faptul că, din jertfele înălțate de oameni pentru cer, corbii sustrăgeau o parte din carne ca să-l hrănească pe Ilie (deci era vorba de carne adevărată, nu de un surogat de carne, sau de vreo figură de stil):

“Omul vrea carne, nu vrea cerul. Omul zice că Ilie proorocul a mâncat carne și s-a dus la cer. Dar tu, omule care spui așa, tu nu știi de unde a mâncat și ce fel de carne a mâncat Ilie prin corbii Mei. Omul se rătăcește cu Scripturile în mână și nu caută în ele mântuirea, nu caută să se uite bine în oglindă.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 2-8-1996)

E limpede că cei mai mari împotrivitori la interdicția pucioșească a consumului de carne vor ieși dintre oamenii bisericii, pentru că ei cunosc cel mai bine Scriptura și vor ști să aducă argumente contrare acestei interdicții. Deja au găsit unul, acela cu Ilie care a mâncat carne, și mai mult ca sigur că vor mai găsi. De aceea, următorul tir va fi îndreptat țintit împotriva “omului Bisericii”, ca să i se demonstreze că habar nu are despre ce vorbește Scriptura, dar o tălmăcește după propriul său interes:

“O, omule al bisericii, iată, cuvântul Meu este adevărul. Am spus că-ți voi trimite carte prin fiii cuvântului Meu și îți voi tălmăci Scripturile, limbile Duhului Sfânt care au scris Scripturile prin oameni sfinți. Vin să te întreb de ce nu cauți Duh Sfânt în Scripturi? Cel ce nu voiește să fie sfânt cu duhul și cu trupul, acela calcă poruncile Mele, acela tălmăcește Scripturile după a lui socotință, și unul ca acela găsește în Scriptură să mănânce carne, iar Eu am zis: "Ferice de cel care nu se smintește întru Mine, întru cuvintele Mele". Am zis pe vremea trupului Meu: "Nu este nimic din afară de om care intrând în el să poată să-l spurce. Dar cele ce ies din om, acelea sunt care îl spurcă". Iată, această Scriptură o răstălmăciți voi, oameni ai bisericii; aceasta și altele ca aceasta. Așa găsește omul prilej de sminteală în voi, și de aceea zice Scriptura că sunteți călăuze oarbe. Ce să învățați voi pe oameni de Mine dacă nici voi nu credeți în Mine? Veniți la poarta cuvântului Meu și nimeni nu e mai necredincios ca voi. Voi vorbiți cel mai urât, voi vă dați cei mai tari, cei mai mari, dar voi nu căutați Duh Sfânt. Ziceți că Eu sunt demon, că Eu sunt îngerul întunericului. O, dacă aș fi îngerul întunericului v-aș învăța întunericul prin acest cuvânt, dar Eu vă învăț lumina Tatălui Meu. Dar iată, voi sunteți cei ce învățați pe oameni întunericul și le ziceți că ce intră în gură nu spurcă pe om și că toate bucatele sunt curate. Iată, scriu carte pentru voi și vă spun că bucatele nu sunt carne. Bucatele sunt bucate și carnea e carne. Bucatele sunt ceea ce am spus Eu de la început să mănânce omul, iar ceea ce mănâncă omul, își ia singur, nu-i dau Eu, că Eu i-am dat, și omului nu i-a plăcut și a mâncat carne, și când am văzut așa, ce puteam să-i mai fac omului? Nu puteam, așa cum nici cu voi nu pot, nici cu voi, cei care ziceți că sunteți slujitorii lui Dumnezeu. Nici cu voi nu pot, nici în voi nu pot să Mă sfințesc. Voi fugiți de cuvântul care vine cu Mine din Tatăl și care dă viață oamenilor. Cuvântul Meu este adevărul.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 18-5-1997)

Pucioșii rezolvă “nodul gordian” în mod magistral, printr-o definiție meșteșugită, dar literamente falsă: “Bucatele nu sunt carne”! Dacă studiem dicționarele însă, vom vedea că acest cuvânt, “bucate”, are o gamă mult mai largă de definiții:

bucate - BUCÁTE s. pl. v. aliment, avere, avut, avuție, bogăție, bun, cereale, grâne, hrană, masă, mijloace, mâncare, situație, stare.

Pucioșii au procedat aici cu șiretenie, propunând pentru cele 14 alternative posibile o a 15-a, nedefinită, dar care ar trebui să le îmbrace pe toate: “ bucatele nu sunt carne”. Or, dacă analizăm una câte una cele 14 alternative, observăm că alimentele, avutul, bunurile, hrana, masa, mâncarea pot fi și de carne, în timp ce grânele și cerealele nu pot fi. Despre avere, bogăție, mijloace, situație și stare nu se poate preciza când pot fi și când nu pot fi reprezentate de către carne. Așadar în 6 cazuri din 14, bucatele pot fi carne; în 2 cazuri din 14 bucatele nu pot fi carne; în 5 cazuri din 14 nu se poate preciza când și dacă pot fi carne. Pe ansamblu, probabilitatea cea mai mare este ca bucatele să poată fi de carne, iar cea mai mică este ca să nu poată fi. Și totuși, ca să le iasă pasența, pucioșii decretează că, la modul universal și necondiționat, “bucatele nu sunt carne”!

Eroarea stă în altă parte. Pucioșii nu sunt nepricepuți, ca ucenicii care nu pricepeau pilda și Îi cereau Domnului ca să le-o tâlcuiască, ci vicleni, deoarece selectează din textul evanghelistului Marcu doar atît cât le convine, pentru a putea face teoria “bucatelor care nu sunt carne”, ignorând deliberat părți însemnate care lămuresc altfel lucrurile. Iată textul în cauză:

“Nu este nimic din afară de om care, intrând în el, să poată să-l spurce. Dar cele ce ies din om, acelea sunt care îl spurcă. De are cineva urechi de auzit să audă. Și când a intrat în casă de la mulțime, L-au întrebat ucenicii despre această pildă. Și El le-a zis: Așadar și voi sunteți nepricepuți? Nu înțelegeți, oare, că tot ce intră în om, din afară, nu poate să-l spurce? Că nu intră în inima lui, ci în pântece, și iese afară, pe calea sa, bucatele fiind toate curate.” (Marcu 7,15-19)

De aici pucioșii selectează două aserțiuni, pe care le pun cu forța în gura “omului bisericii”, pentru ca apoi să o analizeze doar pe una dintre ele.

Prima aserțiune este “ce intră în gură nu spurcă pe om” . Ea apare de două ori în textul Evangheliei, dar acolo apare cu totul altfel. Prima dată apare așa:

Nu este nimic din afară de om care, intrând în el, să poată să-l spurce

Ce a dispărut în aserțiunea pucioșilor? A dispărut sintagma-cheie nimic din afară”. De ce a dispărut? Pentru că ea arată că e vorba de orice formă de hrană care vine din afară, deci inclusiv carnea.

A doua oară ea apare în textul Evangheliei astfel:

Nu înțelegeți, oare, că tot ce intră în om, din afară, nu poate să-l spurce?

Și de aici a dispărut ceva în aserțiunea pucioșilor: cuvântul “tot”. Or, e limpede pentru oricine că acest cuvânt îi incomodează pe pucioși, deoarece el include inevitabil și carnea. De aceea, pucioșii s-au făcut că nu-l observă.

Last edited by mariamargareta; 18.01.2011 at 12:58:57.