293. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel
293. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel în Epistola Întâia către Timotei (partea I: oprirea de la bucate) (V)
O interdicție discutabilă este legată de consumul de vin. Liderii pucioși afirmă pe de o parte că vinul ar trebui consumat exclusiv la Taina Împărtășaniei, iar consumul vinului în orice altă împrejurare este “de la diavolul”. Motivația este dată de posibilitatea de a deveni din băutură înveselitoare, băutură amețitoare și apoi îmbătătoare. De aceea, pucioșii sunt tentați chiar să includă vinul în categoria băuturilor blestemate, dar îi încurcă faptul că el trebuie să rămână și materie de bază pentru taina Euharistiei. De aceea se mulțumesc să proclame că “omul care mănâncă carne și bea vin, acela nu are înțelepciune din cer și nu are sfințenie în cuget și în trup și în inimă”. Interesant ar fi ce impresie fac ei pentru vizitatorii care îi ascultă astfel vorbind, dar îi văd cu vinul pe masă în sticle și în pahare, la fiecare sărbătoare pucioșească la care se lasă cu mese întinse , precedate de nopți de pregătiri febrile, în cuptoare încinse:
“Voiesc să las prin voi o taină înțeleasă peste pământ: cine mănâncă carne bea și vin, iar cine nu mănâncă carne nu bea nici vin. Aceasta este deosebirea între cei sfinți și cei păcătoși. Fiilor, luați în voi sfințenia întreagă, căci cine nu mănâncă carne nu bea nici vin. Vinul este sângele Meu numai în potir, fiilor, amin, iar ce este în afară de aceasta este de la diavolul. Toată băutura amețitoare este de Mine blestemată, că Mi-a nimicit neamul oamenilor. Sunt plin de durere, că vinul a rămas neblestemat, și omul se îmbată de vin, și se îmbată și cei ce cred în cuvântul Meu, și se îmbată de vin slujitorii bisericii, nu numai de alte băuturi. Fiilor, e plagă mare peste oameni carnea și vinul, dar Eu, Domnul, voi lua acestea de la oameni, căci acestea trag pe om la despărțirea de Dumnezeu. Omul care mănâncă carne și bea vin, acela nu are înțelepciune din cer și nu are sfințenie în cuget și în trup și în inimă.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 16-8-1998)
Totuși, pucioșii nu mănâncă carne, dar beau vin la mese, deci "nu au înțelepciune din cer, nici sfințenia" cu care se laudă. Asta contrazice flagrant ceea ce s-a spus mai înainte, cum că “cine nu mănâncă carne nu bea nici vin”. În plus, rezultă că și pucioșii sunt de la diavolul, căci sunt băutori de vin, și s-a spus mai înainte că “vinul este sângele Meu numai în potir, fiilor, amin, iar ce este în afară de aceasta este de la diavolul”.
Interdicția la consumul de carne devine imperativă în ultimii ani de propovăduire pucioșească. Acum ea este însoțită și de amenințări concrete pentru cei îndărătnici:
“Opriți-vă de la carne, căci dacă nu vă veți opri, vă veți umple de toate bolile, de toate bubele rele, pe care Domnul le trimite pe pământ peste oamenii care ucid vietate cu suflet în ea și apoi o ia ucisă în pântece!” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 11-5-2008)
Interdicțiile la carne și apoi la căsătorie (care este disimulată cu expresia “desfrânare”, expresie care transformă căsătoria într-un eufemism) sunt din ce în ce mai brutal exprimate. Ele se generalizează, fiind valabile nu numai pentru “monahii” de la Noul Ierusalim, ci pentru toți oamenii de pe pământ. De asemenea, deși se fac eforturi să se demonstreze că interdicția la carne datează încă de la Facerea Lumii, involuntar se mărturisește că de fapt această restricție n-a existat de la început, ci se instituie forțat pentru timpurile de acum, căci se spune “să nu mai mănânce carne de acum”:
“O, Israele, o, Ierusalime, nu trebuie să mănânce omul carne, căci Domnul a scris cu deget de foc poruncile vieții și i-a spus să nu mănânce carne, căci când a spus "Să nu ucizi", a spus să nu mănânci carne, omule. O, nu te uita, nu te uita în Scripturile care scriu că omul a mâncat carne și că Domnul a zis ca omul. O, nu asta are omul de făcut. Omul trebuie să se uite în porunci și să le împlinească. […]Îi spunem poporului Tău cel de ieri, și îi spunem și celui de azi popor al Tău, îi spunem noi, cei care acum mărturisim din cele ce nu se văd, și în care se văd cele făcute de oameni cât stau ei pe pământ, îi spunem lui, pe de-a dreptul îi spunem să nu mănânce carne, să nu mai mănânce carne de acum. La toți oamenii de pe pământ le spunem că omul nu trebuie să mănânce carne, că omul nu trebuie să facă desfrânare, și că trebuie să citească în Scripturi poruncile lăsate de Tine pentru om, Doamne.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 28-5-2008)
Dar cea mai șocantă interdicție din acest pasaj rămâne aceea, repetată obsesiv, de a nu cerceta Scripturile acolo unde ele scriu că omul a mâncat carne. Ca și când un adevăr flagrant poate fi ascuns și îngropat prin simpla lui necunoaștere.
Până și diavolul este exonerat de “vina” omului de a mânca mâncare de carne. Omului i se impută toată vina:
“O, nu mai mâncați carne! O, nu mai mâncați carne! O, nu mai mâncați carne! E vina ta, omule, că mănânci carne. E vina ta că nu-L iubești pe Dumnezeu. Nu e vina diavolului acest păcat al tău.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 28-8-2008)
|