Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
P.S. Dacă tot ai adus vorba de legile Statului vis a vis de religie, iată ce zice Constituția:
"Articolul 29. Libertatea conștiinței.
(1) Libertatea gândirii și a opiniilor, precum și libertatea credințelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credință religioasă, contrare convingerilor sale."
În lumina acestui articol, consider că botezul pruncilor în Biserica Ortodoxă, botez contrar Bibliei și convingerilor individului, constituie o încălcare a Constituției României.
|
Mai intai, unde scrie in Biblie ca nu e voie sa botezi pruncii ?
"De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea intra in imparatia lui Dumnezeu". Nu zice nimic de a avea dreptul la vot sau de a lua carnet de conducere (adica, mai putin subtil: sa fie adult).
Al doilea: poate ca la altii ceea ce numesc ei botez inseamna adoptarea unei opinii sau aderarea la o credinta religioasa; dar la ortodocsi Botezul e cu totul altceva.
E baia nasterii din nou, e harul infierii omului de catre Dumnezeu, sfintire prin Cuvant (toate aceste caracteristici ale Botezului sunt clar exprimate in Biblie _ cautati unde).
In randuiala de la botez nu se zice nimic de opinie si credinta, ci doar de Dumnezeu, de Hristos, de relatia omului cu Dumnezeu , dar nu omul ca cetatean cu drept de vot legal, ci ca suflet care trebuie sa intre in imparatia lui Dumnezeu.
Credeti ca Dumnezeu ii introduce autoat in imparatie pe cei morti nebotezati, doar pentru ca au murit inainte de 18 sau de 30 de ani ?
oare diavolul e atat de milostiv incat nu vrea sa ia sufletele celor care nu s-au nascut din apa si din Duh, doar pentru ca sunt prunci nevinovati ?
Da, pruncii nu au pacate personale.
Dar tot in Biblie scrie: "NIMENI nu este fara de pacat, chiar de ar fi viata lui pe pamant numai de o zi".
Ce pacat ? Cercetati si veti afla.
Pentru pacatul acela, cel nebotezat, fie si prunc de o zi, nu intra in imparatia lui Dumnezeu. Nu o spun eu; o spune Biblia. Adica, o spune Dumnezeu.
Trei: "Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui; iar cel ce nu va crede, se va osandi".
Cum se interpreteaza asta ?
Nu mai zice "cel ce nu va crede si nu se va boteza se va osandi", ci doar "cel ce nu va crede se va osandi".
Este aici o piatra de poticnire ? Este !
Caci daca luam doar a doua parte a frazei, rezulta logic ca cel ce doar va crede se va mantui _ si atunci nici nu mai e nevoie de botez.
Dar revenind la prima parte, vedem ca mai trebuie totusi sa te si botezi ca sa fii mantuit.
Dar, cum nu putem anula jumatate din fraza (caci am anula jumatate din Biblie pana la urma), ramane intrebarea: de ce Hristos mai face precizarea din final ???