294. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel
294. Pucioșii propovăduiesc învățăturile mincinoase denunțate de Apostolul Pavel în Epistola Întâia către Timotei (partea a II-a: oprirea de la căsătorie) (III)
O “proorocie” (care ilustrează mai bine fobia crescândă a Verginicăi față de căsătorie) pretinde că autoritățile comuniste (“împăratul drac”) , în foamea lor după controlul absolut al maselor populare, vor impune în curând căsătoria cu forța, obligându-i prin lege pe toți cei care depășesc vârsta nubilă să se căsătorească. Această “proorocie” nu s-a mai împlinit niciodată, adăugându-se la șirul lung de proorocii mincinoase ale pucioșilor. În plus, șansele ei de a se împlini în viitor sunt nule, după căderea neașteptată a regimului comunist:
“... Fiule, tot ce e necăsătorit, de la vârsta de șaisprezece ani, va fi obligat să se căsătorească, nu de Mine, ci de împăratul drac. Dar ca să nu-i cucerească dracul, spun să se desăvârșească în post și rugăciune, până se va împlini rostul lor la Mine.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 27 septembrie/10 octombrie 1973)
Un “argument” proaspăt și original scos “din joben” de către Verginica pentru a-i înfricoșa pe tineri cu “pericolul căsătoriei” este acela că toți copiii care vor fi zămisliți de acum încolo în acest veac de pe urmă vor fi agonisita diavolului. De aceea, toți cei care au căsătorie “ursită de la Dumnezeu” sunt rugați să se culce separat, în paturi diferite, ca să nu-i ispitească satana cu pofta zămislirii de prunci. Interesant este totuși că expresia “dacă Domnul vă ursește căsătoria” exprimă o oarecare resemnare a Verginicăi în fața ideii că Taina Căsătoriei este pe mai departe tolerată și chiar dirijată oarecum de voia lui Dumnezeu, deci în fața acestei realități transcendentale nu te poți opune direct, în sensul interzicerii ei, dar poți să-i bagi strâmbe, în sensul deformării semnificației și scopului ei:
“... Dacă Domnul vă ursește căsătoria, doresc din partea ta să fie ca și când n-ai fi căsătorit, că mai bine e ca femeia să se culce într-un pat, și bărbatul, într-un pat, căci copiii care se zămislesc, vine lupul și îți ia copilul de la piept și îl duce să-l crească el.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 28 martie/10 aprilie 1974)
Nici Verginica nu e străină de răstălmăcirea Scripturii. Referindu-se la un verset biblic care condamnă adulterul, Verginica îl interpretează ca pe o osândire a relațiilor conjugale firești dintre soți. Aceștia sunt îndemnați să excludă apropierile trupești dintre manifestările lor de tandrețe, sau, dacă nu sunt în stare, măcar să le practice cu o detașare vecină cu nesimțirea. În plus, cel care nu e în stare să urmeze aceste sfaturi nu trebuie în nici un caz să se ia la ceartă cu cel care poate și vrea, ci să se supună voinței acestuia:
“... Fericită-i nunta, dar patul să fie neîntinat, adică să trăiești cum au trăit părinții sfinți ai lui Ioan Botezătorul sau ai Maicii Domnului. Adică să nu fie lumești, și cei căsătoriți să trăiască așa cum au trăit părinții de dinaintea voastră. Fiți fără plăcere trupească. Să nu vă certați pentru această faptă.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 22 iunie/5 iulie 1974)
Nașterea de prunci este văzută de Verginica drept o opțiune firească și naturală a soților căsătoriți și chiar ca un ideal încurajat de Dumnezeu, care este ocrotitorul pruncilor. În același timp însă, cei care au înclinații spre viața monahală sunt încurajați să fie mai retrași și să nu dorească să se căsătorească. Cei care aleg totuși căsătoria și apropierile trupești în vederea nașterii de prunci sunt sfătuiți să-și înfrâneze pasiunea și să se comporte cu frigiditate unul cu altul:
“Nu face Dumnezeu lucruri ca să nu se mai nască pruncul, dar cine voiește să fie pentru Dumnezeu, să respingă căsătoria. Cununia voastră și nașterea pruncilor voștri să nu fie în poftă și în păcat.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 22 iulie/4 august 1974)
Existența cuplurilor care practică așa-zisa "căsătorie albă" este recunosacută și mărturisită cu oarecare nuanță de mândrie, care cotează automat respectivele familii drept "familii sfinte" (fără a mai lua în discuție posibilitatea ca soții sau soțiile din aceste familii să practice anumite păcate ascunse sau necunoscute, deci nemărturisite aici):
"... Am tineri și tinere căsătoriți de Mine să fie familie sfântă, să nu se întineze niciodată.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 7/20 noiembrie 1974)
"Atotputernicul" de la Pucioasa e în mare supărare. El este nevoit să-și contabilizeze înfrângerile, care sosesc una după alta. Mai întâi e vorba de respingerea hotărâtă a inovațiilor lui privind căsătoria de către tinerii care s-au căsătorit doar în aparență după rânduiala "căsătoriei albe", dar în realitate nutreau gânduri ascunse de a-și întemeia familii normale și de a face copii. Când gândurile lor s-au dat pe față, tinerii duplicitari au fost trecuți automat în categoria "păgânilor". Un alt insucces a fost pierderea "templului" sectar de la Maluri al Verginicăi, care s-a dărâmat pe neașteptate, împreună cu alte case din jur, odată cu o alunecare de teren:
“Am căsătorit o fiică. A mâncat la masa sfântă și a petrecut ani de zile cu Mine, și astăzi e păgână, nu mai vrea să fie de partea Mea. Am răbdat, au trecut ani de supărare. După aceea, altă dărâmare: s-a dărâmat templul.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 31 octombrie/13 noiembrie 1975)
Drept represalii, și pentru a nu se mai repeta asemenea răzvrătiri rușinoase, "Dumnezeul" Pucioasei ia taurul de coarne: Căsătoria se interzice pentru toți fiii și fiicele adepților pucioși! Mânăstirile din BOR sunt reconsiderate ca fiind bune, și ca atare fiecare familie pucioșească va trebui să-și trimită măcar o fiică la mănăstire. De dorit ar fi să fie trimiși și niscaiva feciori, pe deasupra:
"... Opresc căsătoria! După anul nou, trimit un număr de fecioare la mănăstire. Nu voiesc să mai căsătoresc. Din toate familiile creștine să fie o fiică la mănăstire, și să fie și feciori.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, datat 21 noiembrie/4 decembrie 1975)
De remarcat că restricția operează exclusiv în familiile adepților sectei, care sunt numite aici "familii creștine" pentru a se face delimitarea de celelalte familii, zise "din lume".
|