View Single Post
  #217  
Vechi 30.01.2011, 11:37:15
Fr.Guillaume de Ruszka Fr.Guillaume de Ruszka is offline
Member
 
Data înregistrării: 26.01.2011
Religia: Catolic
Mesaje: 80
Implicit Ratiune si Credinta

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Imi place cum gindesti in legatura cu impartasania si imi pare bine ca nu vezi singe si carne asa cum incerca sa ma convinga madam Anna21 :))

2. Melissa, Duhul Sfint se coboara SI-N ALTAR, nu ca El s-ar cobori NUMAI ACOLO..Aici pipoo are dreptate ca este peste tot si POATE FI INVOCAT PESTE TOT si de toti oamenii chiar si de necrestini..prin asta omenirea este un organism viu, dinamic, in vibratie, misterios si si toti suntem in aceeasi situatie si sub aceleasi legi!

3. Da, el poate fi si in WC-ul public si in patul unei prostituate asa cum ne spune si sfintul Antonie din Alexandria care a vegheat foarte mult timp la patul unor prostituate pentru a le salva...insa nu cu una cu doua...
Urina este tot de la Dumnezeu, deci are si ea valente dumnezeiesti. Noi ne ghidam foarte mult dupa prejudecati de aceea vedem wc-ul ca o necuratenie duhovniceasca, insa nu este deloc asa.
Ca exemplu , poate ca stii ca urina are propietati vindecatoare foarte mari. Citeam undeva ca de fapt unguentul facut de Hristos din argila si scuipat, de fapt era din urina Sa proprie si argila, doua elemente esentiale in medicina AYURVEDICA!
Se pare ca Dumnezeu ne-a dat "la purtator" o farmacie proprie!...insa la fel ca si dogmele bisericesti care multe ne indeparteaza de adevar in loc sa ne apropie, tot asa si cu PREJUDECATILE si obiceiurile culturale ne-au indepartat de multe lucruri lasate de la Dumnezeu.
Hristos insa care calatorise mult si a invatat medicina Ayurvedica( si avem exemple multe din vindecarile lui) a incercat sa ni l-e promoveze insa IARASI PREJUDECATILE si obiceiurile EVREIESTI au barat trecerea acestor invataturi!...iar mai tirziu biserica, grecii chiar ca le-a pus capac

De aceea multi de aici incearca sa explice ca foarte multe pasaje evanghelice sunt interpretate convenabil pentru unii!
In primul rand: Impartasania este TRUP si SANGE in mod Real.Noi nu "vedem" in schimb aceasta realitate, deci NU este o realitate EVIDENTA pentru noi.Ceea ce eeste "evident",dupa cum am mai spus, nu poate fi obiect de demonstratie,si nici de credinta.In cazul de fata ne aflam inaintea unui obiect de credinta: Prezenta Reala a Trupului Inviat al Mantuitorului in Sfanta Impartasanie.Dupa cum am mai spus,credinta trebuie sa fie o credinta rationala,deci acest nister se poate "explica" intr-un anume fel ca nefiind contradictorie.Aceasta se face cu ajutorul metafisicii, prin ceea ce numim "distinctia intre Substanta si Accidente". Accident in acest sens nu se refera la intelesul obisnuit al cuvantului,la un contact neprevazut si in mod general violent,NU. Accident in inteles metafizic,se refera la acele "genuri " care nu exista in sine, ci EXISTA IN ALTUL.Substanta este ceea ce exista in sine.
De exemplu:Substanta "hartie" exista in sine,in schimb culoarea,cantitatea , calitatea acestei hartii nu exista in sine ci exista in substanta "hartie". De aceea un schimb de culoare estwe un schimb"accidental",deci substanta continua sa fie hartie.In schimb printr-un schimb "substantial" insasi substanta este cea care se schimba,deci devine "altceva" decat ceea ce a fost.
In cazil Impartasaniei, are loc un schimb substantial.Substanta painii si a vinului se transforma in Trupul si Sangele lui Cristos. Dar ce se intampla? Se schimba substanta, dar in cazul de fata raman "accidentele":culoarea,gustul,mirosul etc......Iar cum noi cunoastem substanta pornind de la aCCIDENTE, IN PRINCIPIU VEDEM "PAINE" SI "VIN".Dar,increzatori in cuvintele lui Cristos, care fiind Dumnezeu nu poate minti si nici gresi,si vazand explicatia metafisica , stim prin credinta noastra rationala ca sub aparentele de paine si vin in realitate este Trupul si Sangele Domnului.
Reply With Quote