Citat:
În prealabil postat de Fani71
Nu este corect ceea ce scrii aici. Apocatastaza presupune ca SIGUR TOTI se vor mantui pana la urma.
A SPERA ca pana la urma Dumndzeu va reusi sa ii scoata din iad pe toti, ca se vor purifica prin dragostea lui, ca vor accepta Raiul (caci accepratea este conditia sine qua non) nu este nici ea apocatastaza; ea a fost de ex. marturisita de sf. Grigore de Nyssa (nu a fost niciodata condamnat pt asta).
Doctrina Purgatoriului nu presupune ca iadul va fi vrodata desfiintat. Pur si simplu este alt 'loc' sau alta 'stare', mai exact, decat iadul.
Sa nu acuzam catolicii de mai multe lucruri decat zic. Si asa avem probleme cu diferentele care excista, sa nu adaugam altele.
|
Am spus exact ce spui si tu, dar fiind al doilea mesaj despre asta probabil nu am fost atent la formulare sau nu ai inteles exact. In primul mesaj am spus: "Se spune ca Purgatoriul este de fapt un derivat al Apocatastazei (credinta condamnata ca toate sufletele se vor mantui la sfarsit). Se pare ca un fel de aluzia la purgatoriu apare la Sf. Grigorie de Nazians, dar la acesta apare in context cu Apocatastaza pe care o sustinea! Dar acesta spune ca toate pacatele se ispasesc prin foc, nu numai cele usoare, iar apoi urmaeaza iertarea pentru toti, Apocatastaza. "
Iar apocatastaza este "Apocatastaza este o speculatie origenista, potrivit careia, la sfarsitul chipului lumii acesteia, toti oamenii, inclusiv demonii, vor avea parte de mantuire."
Eu am spus ca purgatoriul e doar inspirat de apocatastaza, nu e apocatastaza. Si in acel mesaj am dat si citatul din catehismul catolic.