Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Nu știu dacă e chiar heterodoxă, câtă vreme se regăsește în Catehismul Bisericii Catolice:
În același timp, grație lui Cristos și Bisericii sale, pot obține mântuirea cei care, fără vina lor, nu cunosc evanghelia lui Cristos și Biserica sa, însă îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și, sub impulsul harului, se străduiesc să împlinească voința sa cunoscută prin glasul conștiinței.
Botezul este necesar pentru mântuire pentru cei cărora le‑a fost vestită evanghelia și care au posibilitatea de a cere acest sacrament.
Deoarece Cristos a murit pentru mântuirea tuturor, se pot mântui, fără Botez, și cei care mor pentru cauza credinței (Botezul sângelui), catehumenii și toți cei care sub impulsul harului, fără a‑l cunoaște pe Cristos și Biserica, îl caută cu sinceritate pe Dumnezeu și se străduiesc să împlinească voința sa (Botezul dorinței). Cât privește copiii morți fără Botez, Biserica, în liturgia sa, îi încredințează milostivirii lui Dumnezeu.
|
Da. Frumos text. (Nu se mai vorbeste despre limbe, vad, ar DM a scris undeva ca nu este dogma , de fapt)
As adauga ca sf. Grigorie de Nissa scrie in cartea lui despre Pruncii morti inainte de vreme ca ajung in rai. De fapt, nici nu isi pune problema! Pentru el este clar ca ajung acolo. Se intreaba numai de ce Dumnezeu creaza unele persoane care nu sunt destinate sa traiasca pe lumea asta, si cum anume isi dezvolta ei facultatile fara trup.
Este adevarat ca Bisreica se fereste in rest sa afirme clar ce se intampla cu pruncii nebotezati, dar nu din cauza ca ar crede ca ajung in iad (sau nu ajung nicaieri) se grabeste sa boteze copiii. De altfel , in primele secole , crestinii se botezau la varsta matura.
Sigur, un copil nebotezat nu face parte din comunitatea Bisericii asa cum o stim noi pe pamant, nu este deci respnsabila Biserica diret pentru el, si de aceea nu se inmormanteaza.