Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Doamna Sophia,
Cu tot respectul trebuie sa va spun ca teologia crestina despre originea lumii si a omului, despre pacatul originar si consecintele lui, despre modul in care Dumnezeu lucreaza in lume prin oameni, despre legea morala pozitiva si multe altele, isi are (teologia) baza in VT.
Discutiile despre VT duc inevitabil la cateva probleme: ziua odihnei, icoanele, moastele...
Problema nu este daca tot VT e caduc sau daca tot VT e valabil si pentru crestini, ci problema e ca fiecare confesiune considera ca din VT e valabil X si nu mai e valabil Y.
De exemplu, nu stiu daca adventistii manaca porc... daca nu, ei zic ca asa scrie in Vt; daca da, ei zic ca Hristos a desfiintat interdictia porcului.
Acuma, vedeti ce chin am cu sambata si duminca...
Adventistii zic ca Hristos nu a dezlegat tinerea sambetei, ceilalti zic ca ba da si ca ca sabatul (= odihna!) crestinilor e ziua invierii, adica duminica.
Eu am pus deja problema, sub forma unui fel de antiteza, in care ziceam de crestinul lui Moise si de crestinul lui Hristos... si nimeni nu a zis nimic.
Acuma, or fi toti in impas, si adventistii si ne-adventistii ? Sau am pus eu o piatra de poticnire atat de mare incat s-a considerat ca e mai bine sa se mearga pe orice alt drum decat pe cel cu piatra ?
|
Se pare ca nu s-a inregistrat o fraza esentiala:
Cand vorbim de VT, ajungem la chestiuni ca tinerea zilei de odihna, ce e icoana si ce e idol, etc, dar nu se vede ca sunt lucruri mult mai importante pentru care nu se paote renunta la VT.
In cultul ortodox, am citit intr-o statistica, sunt integrate sute de versete din VT. Si am mai citi ca expresia cultica releva doctrina.
De exemplu, la liturghie se canta din Isaia : Sfant, Sfant, Sfant, Domnul Savaot"... si cica aici e o exprimare criptica a Sfintei Treimi pentru care am eu acum discutii incinse cu dl. Scotsman...
(am citi azi intr-o carte de explicatii ale cultului ortodox... :d )