Citat:
În prealabil postat de dianagroza
Nu vad la niciunul aceiasi idee. Fie focul poftei nesatisfacute, fie lipsa iubirii, minciuna si restul. Nu contest nimic. Ei se completeaza in citate, care au fost alese in asa fel incat sa realizeze un tot. Nu cred ca aceste citate cuprind intreaga lor invatatura despre Rai si Iad.
Aici apare diferenta dintre suferinta dupa judecata particulara si cele dupa judecata finala.
Sfîntul Ioan Gură de Aur zice despre muncile iadului: „Nu crede, omule, că acel foc se aseamănă celui din această lume; focul din această lume consumă și schimbă deplin tot ceea ce aprinde, iar focul de dincolo de mormînt va arde totdeauna ceea ce a aprins și nu va înceta niciodată să ardă. De aceea se numește nestins că și păcătoșii care vor arde în el vor deveni nemuritori pentru chinuri".
Aproape la fel ne învață și Sfîntul Ioan Damaschin „Păcătoșii vor fi dați focului veșnic; nu unui foc material ca al nostru, ci unui foc ce nu este cunoscut decît lui Dumnezeu. Acel foc va arde fără a consuma sau a distruge. El va lucra nu numai asupra trupului păcătoșilor ci și asupra duhurilor celor netrupești, ale demonilor, el va fi întunecat și tainic. Pe lîngă acest foc, cei păcătoși vor fi mîncați de viermele conștiinței lor."
Iti recomand si eu: http://www.sfaturiortodoxe.ro/despreiad.htm
|
Si unde scrie mai sus la Iona Gura de Aur sau la Ioan Damaschin ca acest foc divin nematerialnic cauzeaza dureri fizice asa cum le stim noi? Este adevarat ca damnatii vor suferi si cu sufletul, si cu trupul dupa Judecata, insa e absurd sa creada cineva ca va fi o durere fizica asupra trupului. Eu asta vreau sa subliniez, pentru ca exista multi credinciosi care au o credinta stramba intr-un Dumnezeu tortionar care le cauzeaza chinuri de genul:
- focul arde la propriu trupul care se reface ca sa fie ars din nou;
- vin fiinte demonice sub forma de corbi care le mananca ochii, care se refac pentru a fi din nou mancati;
- in Tartar e atat de frig incat cine sarmanii oameni sufera de inghet continuu;
- in alte locuri vin viermii si le intra prin nas si ies prin gura si prin urechi;
- unii sunt aruncati din foc in gheturi si inapoi si tot asa;
Imaginatia malefica a omului este atat de bolnava incat te sperii de ce le debiteaza mintea unora. Dar, daca pentru unii oameni aceste imagini horror ii tin departe de pacate, atunci n-au decat sa creada ce-or vrea, insa sa nu ma puna si pe mine sa accept aceste idei de durere vesnica extrema.