Citat:
În prealabil postat de Iosif77
Desigur ca mantuirea nu o primeste oricine. O primeste doar cel care crede.
Si desigur ca nu orisice fel de credinta e mantuitoare. Doar aceea care il determina pe om sa faca faptele credintei.
Dupa cum este scris in Evrei 11:
Prin credință, Avraam, când a fost încercat, a adus pe Isaac (jertfă).
Prin credinta...
Prin credinta...
Prin credinta...au savarsit ei fapte
Credinta adevarata genereaza, are drept urmare, faptele credintei.
Acestea sunt faptele bune placute lui Dumnezeu.
Celelalte, facute de om cu gandul sa aibe merite inaintea lui Dumnezeu, sa MERITE el mantuirea, sunt ca „un vesmant intinat” in fata Domnului, ca o carpa murdara.
Oricate fapte ale credintei ar face cineva, el nu are MERITE inaintea lui Dumnezeu.
Aceasta este principala fisura a conceptului mantuire = credinta + fapte: il face pe om sa se ingamfe si sa creada ca el are merite. Si chiar ca este mantuit datorita meritelor lui speciale.
Acum, eu nu spun ca toti ortodocsii cred ca au merite si se mandresc. Stiu ca multi dintre ei sunt smeriti si nu se considera mari merituosi ci dimpotriva nici nu se cred vrednici de rai. Chiar avand o credinta veritabila si fapte pe masura.
Dar uita-te si tu ce se scrie pe aici: „ Noi, cei care facem fapte bune ca sa MERITAM mantuirea”.
Fariseul ingamfat cred ca ar pali de invidie daca ar putea citi.
|
Nu domnule Iosif, nici ortodoxia nu pedaleaza pe merite, aceea e o exprimare care lasa loc de interpretari, in ortodoxie lucrarea de mantuire este o sinergie intre om si Dumnezeu sau impreunalucrare, in care omul face un pas si Dumnezeu alti o mie. Adica, ideea e ca omul nu sta chiar pasiv ci este si el activ in aceasta impreunalucrare, dar...dar partea lui e infima fata de ceea ce pune in lucru Dumnezeu. Noi spunem ca trebuie sa avem credinta LUCRATOARE, dvs spuneti ca trebuie sa aveti credinta ADEVARATA, dar nu cred ca aici sunt diferente de intelegere, ci doar de termeni. Exista, intr-adevar, la o biserica sora ceva de genul acesta cu distribuiri ale unui surplus de merite datorat sfintilor, dar nu si in ortodoxie. Noi suntem mai modesti.
Har, smerenie si jertfa de sine.