Citat:
În prealabil postat de crocomau
Biserica Ortodoxa a facut o aranjare a zilelor saptamanii, dupa Sfanta Scriptura.
Si pana acum, unele Biblii Ortodoxe (cum ar fi cea Sinodala) specificau faptul ca ziua intaia a saptamanii este duminica. Ex: Dupã ce a trecut sâmbãta, când se lumina de ziua întâi a sãptãmânii (Duminicã).... _Matei 28:1. Acum, s-a facut vazut acest lucru si in calendar.
Unde este ratacirea?
|
Argumentul tau este bun, dar se refera la ziua intai dupa vechiul testament, adica ziua care,
la vremea aceea, era prima zi a saptamanii la evrei, ziua de dupa sabat. Aceea era zi lucratoare, asa cum este si acum la evrei ziua inatai a saptamanii. La ei prima zi este duminica si este zi lucratoare. La noi prima zi este luni si este zi lucratoare, tocmai pentru a sarbatori cea de-a saptea zi, adica ziua de duminica. Aminteste-ti de prima zi a facerii. Redau din memorie. Daca gresesc cumva, te rog sa ma ierti. "Si Dumnezeu a zis: sa fie
lumina; si a fost
lumina; si Dumnezeu a despartit
lumina de intuneric; si Dumnezeu a vazut ca
lumina e buna ... si a fost seara si a fost dimineata,
ziua intai". Iata, asadar ca ziua intai este zi de lucrare, adica, pentru noi oamenii, zi de lucru si abia ziua a saptea a fost ziua in care Dumnezeu S-a odihnit de lucrarea Sa si a sfintit ziua a saptea, adica si pentru noi, oamenii, este zi de odihna, de rugaciune si de slavire a lui Dumnezeu. Sabat nu inseamna ziua de sambata ci ziua de odihna, ziua a saptea, ziua sfintita de Dumnezeu. Stii ca circula o gluma: "Orice treaba serioasa incepe cu o pauza." Te asigur ca nu este cazul in speta. Nicaieri nu sta scris in Sfanta Scriptura ca Dumnezeu a sfintit ziua intai si daruit-o oamenilor spre odihna, ci
ziua a saptea. Nu cer nimanui sa fie de acord cu mine. Dimpotriva, am indemnat la ascultare.