Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Era vorba de ziua de sambata, in care trupul lui Hristos a stat in mormant. Zi in care, in mod simultan, exista un trup mort in mormant, si un duh viu... care a mers unde a vrut el...iar Petru ne spune unde a fost.
|
Cunosc absurdul acestei concepții ortodoxe: un Hristos în mormânt, Unul în Iad și Unul în Rai simultan. Un fel de trinitarianism aplicat doar Persoanei a II-a a Dumnezeirii. În Scriptură nu găsiți așa ceva! Interpretarea haotică a textului din 1 Petru 3 nu vă dă dreptul să-mi impuneți o asemenea concepție. Eu rămân doar la ce stă scris. Și stă scris că Hristos a murit și a înviat (în această ordine) pentru noi.
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Dvs. sustineti ca Dumnezeu moare de tot ? Nu mai ramane nimic din el, decat un trup intr-un mormant ? Atunci e clar ca hristosul dvs. nu e totuna cu Hristosul din ceruri (cel despre care scrie in Biblie).
|
Eu nu mă lansez în speculații cu privire la natura tainică a lui Dumnezeu (și aceasta chiar este o
Taină - deși nu e numită ca atare în BO), însă am convingerea că Hristos n-a "făcut pe mortul" sâmbăta mare în mormânt hălăduind pe cine știe ce coclauri fantastici.
Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
Versetele acelea de la 1 Petru nu vorbesc despre Invierea lui Hristos, ci despre faptul ca trupul era mort, in timp ce duhul nu, si cu acel duh viu al lui s-a coborat si a propovaduit SI duhurilor tinute in inchisoare.
|
Dacă Petru nu vorbește despre Învierea lui Hristos, înseamnă că spune prostii în versetele următoare, atunci când vorbește concluisiv despre paradigma botezului, despre Învierea lui Hristos și despre Înălțarea Lui... Sau mai degrabă dvs. vorbiți prostii, chiar dacă aveți spatele asigurat de dogma BO...