@Zaharia: Orice ai spune, oricum ai intoarce-o, nu poti sa legi ideea de Dumnezeu drept judecator cu conceptul unui Dumnezeu milos, cu atat mai mult drept, care ar trimite in iad milioane de suflete, suflete care nu au avut nici o posibiliatte sa akleaga ele insele (sufletele copiilor avortati). De ce ar tine dreptatea asta?
Si de ce tot vorbesti de apocatastaza? Cine a spus aici ca toti oamenii se vor mantui pana la urma? Eu in nici un caz.
Nu putem da la o parte posibilitatea existentei iadului vesnic, tocmai pentru ca Dumnezeu nu poate da la o parte libertatea omului pe care l-a creat dupa chipul Sau. Chiar daca Dumnezeu ar face absolut totul ca sa salveze un suflet, daca el prefera sa ramana departe de El (deci in iad), acolo va ramane.
Si de asta zic eu ca ideea condamnarii la iad vesnic a unor copii nenascuti este absurda din toate punctele de vedere: si a dreptatii lui Dumnezeu, si a logicii propriei creatii (a omului liber), si a milostivirii si dragostei de oameni.
PS ce inseamna 'coreligionari in travesti'?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
|