View Single Post
  #4  
Vechi 04.03.2011, 15:30:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marius22 Vezi mesajul
Tot la moartea spirituala am facut referire si eu. Numai ca printr-o moarte fizica impusa ii refuzam omului posibilitea pocaintei, altfel spus "sa se intoarca si sa fie viu".
Nici pe departe. Biserica nu a refuzat nicicând ultimele sacramente celor ce își așteptau execuția. Valabil și pentru Biserica Ortodoxă: lângă gâdea, a stat mereu un preot. De asemenea, între sentință și execuție a fost mereu lăsat un timp, astfel încât omul să își poată face examenul de conștiință și, eventual, să se căiască. Dacă nici certitidinea că va fi dat morții peste o săptămână, în ziua cutare la ora cutare, nu îl face pe păcătos să se convertească, e greu de spus ce altceva l-ar face.


Citat:
Aici cred ca amestecm planurile. Noi discutam din perspectiva Bisericii nu a codului penal. Stim foarte bine ca legile omenesti, dreptatea umana, nu reflecta nici pe departe dreptatea lui Dumnezeu.
Suntem datori, mai ales noi, laicii, să facem astfel încât legea Cetății să fie legea lui Dumnezeu. Pedeapsa este un aspect al dreptății, iar dreptatea este un lucru bun. Prin urmare, pedeapsa dreaptă este un lucru bun.

Citat:

Incercam sa despicam firul in patru si nu cred ca ne este de folos. Porunca a cincea este atat de simpla: "Sa nu ucizi." Cred ca acesta scurta porunca are in sine toate formele sub care un om ia viata altei persoane, nici in razboi, nici ca avort, nici ca eutanasie (scop nobil), nici ca pedeapsa etc.
Această "despicare a firului în patru" cum îi spuneți, se mai numește și morală. Este nesustenabilă ideea că războiul de apărare, ca și pedeapsa capitală just pronunțată, este încălcare a poruncii a cincea. Cea mai bună dovadă că este nesustenabilă este aceea că nu a susținut-o nimeni. Nici Cristos, nici apostolii, nici împăratul Constantin întocmai cu apostolii, nici domnitorii, regii ori împărații creștini. Nici chiar Moise, cel care a primit această poruncă, nu a susținut așa ceva. Practic, ceea ce susțineți este echivalent cu a spune că toți eroii noștri, cărora le cântăm "fericiților eroi" sunt damnați și ar trebui să le cântăm "damnaților eroi". Și cei care, în Războiul de Independență, și-au ucis dușmanii la Plevna. Și mai târziu, la Oituz. Și pe urmă, la Cotul Donului. Cu toții au încălcat porunca a cincea în mod grav.

Citat:
Nu vad scopul pedepsei cu moartea. Daca spre indreptare nu are cum sa fie, atunci este o razbunare pe fata.
Sunteți în eroare. Pedeapsa are mai multe scopuri, nu numai îndreptarea. Se pot găsi multe argumente valabile împotriva pedepsei cu moartea din sfera dreptului, din sfera psihologiei sau a politicii. Dar a susține că pedeapsa cu moartea este intrinsec imorală echivalează cu ideea că, atâtea secole, Biserica a fost în eroare și a trebuit să așteptăm ideile iluministe pentru ca, în sfârșit, Biserica să descopere care e înțelesul poruncii a cincea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote