View Single Post
  #7  
Vechi 08.03.2011, 00:56:00
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Cum află și cum ne spune adevărul și numai adevărul ortodoxia 3

Așadar vai de cei ce părăsesc Biserica. Să nu fie așa cu noi în veac! Dar nu înțeleg atunci cum dacă oamenii din biserică, și chiar marii duhovnici pot greși mai se spune că putem lua cunoștință despre adevăr. Oare mai are vreun rost să căutăm adevărul. Cum Biserica fiind omenească, făcută din oameni, toți mincinoși, să se poată afla în Ea adevărul?

Ef.5:23. Pentru că bărbatul este cap femeii, precum și Hristos este cap Bisericii, trupul Său, al cărui mântuitor și este.
Ef.5:24. Ci precum Biserica se supune lui Hristos, așa și femeile bărbaților lor, întru totul.
Ef.5:25. Bărbaților, iubiți pe femeile voastre, după cum și Hristos a iubit Biserica, și S-a dat pe Sine pentru ea,
Ef.5:26. Ca s-o sfințească, curățind-o cu baia apei prin cuvânt,
Ef.5:27. Și ca s-o înfățișeze Sieși, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără de prihană.

Aaa! Deci nu de la început suntem toți având adevărul absolut, ci rămânând în Sfânta Biserică, Dumnezeu ne sfințește și ne învață, pe măsura râvnei și căutării și lărgirii înțelesurilor noastre. Și ne dă mai multe înțelesuri până suntem gata a ne prezenta Lui fără pată în credința noastră sau mai bine spus, Biserica este fără pată iar noi avem pete acolo unde nu cercetăm până la capăt care este credința Bisericii. Și așa se întâmplă și cu duhovnicii care nu sunt infailibili ci se curăță pe măsura întâlnirii cu problemele duhovnicești, dacă au bunăvoință ei și ucenicii lor să le aducă în față cu frică, dragoste și respect, ca niște ucenici smeriți iar nu ca dascăli ai dascălilor lor, argumentele duhovnicești ale Bisericii. După cum spune Sfântul Isaia Pustnicul (Filocalie 12) folosind cuvântul „Părinte, gândul îmi spune…”.

Ef.1:17. Ca Dumnezeul Domnului nostru Iisus Hristos, Tatăl slavei, să vă dea vouă duhul înțelepciunii și al descoperirii, spre deplina Lui cunoaștere,
Ef.1:18. Și să vă lumineze ochii inimii, ca să pricepeți care este nădejdea la care v-a chemat, care este bogăția slavei moștenirii Lui, în cei sfinți,
Ef.1:19. Și cât de covârșitoare este mărimea puterii Lui față de noi, după lucrarea puterii tăriei Lui, pentru noi cei ce credem.
Ef.1:20. Pe aceasta, Dumnezeu a lucrat-o în Hristos, sculându-L din morți și așezându-L de-a dreapta Sa, în ceruri,
Ef.1:21. Mai presus decât toată începătoria și stăpânia și puterea și domnia și decât tot numele ce se numește, nu numai în veacul acesta, ci și în cel viitor.
Ef.1:22. Și toate le-a supus sub picioarele Lui și, mai presus de toate, L-a dat pe El cap Bisericii,
Ef.1:23. Care este trupul Lui, plinirea Celui ce plinește toate întru toți.


Deci Biserica este trupul lui Hristos, trupul Adevărului și nu oamenii din Biserică, care sunt doar mădulare care luate separat de trup ar muri, iar Sângele, care vine numai dacă stăm în Trup(adică Biserică), este al lui Hristos Adevărul și așa ne alimentăm cu El. Iar noi rămânând în acest înțeles să iubim ascultători pe duhovnicii noștri în dragoste ierarhică adică: mai întâi pe Dumnezeu, apoi pe Maica Sa, pe toți sfinții care alcătuiesc Sfânta Biserică triumfătoare și apoi pe cei din Biserica luptătoare (în care avem ca icoană vie, vorbitoare, a lui Hristos, pe duhovnicul nostru, indiferent de păcatele, neștiințele și neputințele lui).

Rom.16:16. Îmbrățișați-vă unii pe alții cu sărutare sfântă. Vă îmbrățișează pe voi toate Bisericile lui Hristos.
Rom.16:17. Și vă îndemn, fraților, să vă păziți de cei ce fac dezbinări și sminteli împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei.
Rom.16:18. Căci unii ca aceștia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, și prin vorbele lor frumoase și măgulitoare, înșeală inimile celor fără de răutate.


Așadar în dragostea noastră să îmbrățișăm pe duhovnic cu sărutare sfântă. Aceasta înseamnă fără interes personal pământesc al nostru sau al lui, al nostru fiind egoismul nostru duhovnicesc de a ne lăuda că suntem ascultători absoluți. Sfântul Ignatie Briancianinov ne spune că nu mai suntem în vremea ascultării absolute, orbești din Pateric, ci în vremea cea dureroasă și prea dureroasă a sfatului duhovnicesc în care ascultarea trebuie lucrată cu sudoare și discernământ, înjugat cu cercetarea în Sfânta Tradiție și Sfânta Scriptură.
Trebuie a alege mai întâi un duhovnic ce slujește cu adevărat lui Hristos (și pecetea acestuia după care îl recunoaștem este smerenia, adică printre altele și dorința lui de a se îmbunătății după Sfânta Tradiție când apare o problemă nouă). Nu putem avea pretenția să fie stareț duhovnicesc, adică văzător cu duhul ca în Pateric ci să slujească Domnului Hristos cu dor de a-L afla de la oricine chiar și de la niște mucoși ca noi. Să slujească Adevărul și pe Hristos iar nu cugetării lui trupești (ca unui pântece) că fiind el duhovnic trebuie neapărat ascultat orbește ca în Pateric, deși nu vede că el nu este din Pateric, și noi cuprinși de râvnă rătăcită, chiar dacă greșește, să mergem tiranic după greșeala lui ca să nu-l supărăm.
După ce aflăm un duhovnic iubitor de Adevăr să-l iubim cu sărutare sfântă, adică îmbrățișându-l ca pe Dumnezeu, dar după Dumnezeu, strângându-l în brațe cu mâna dreaptă care este Adevărul și cu stânga care este supunerea noastră a păcătoșilor pentru a ne scăpa prin el de păcat și greșita vedere a Adevărului. Negreșit dacă ne adunăm alături de un astfel de duhovnic este și Hristos Adevărul în mijlocul nostru.

Ef.3:21. Lui fie slava în Biserică și întru Hristos Iisus în toate neamurile veacului veacurilor. Amin!

Doamne, dar înainte de a încheia, te rog spune-mi, dacă oamenii toți greșesc, chiar și apostolii mari, și sfinții, și duhovnicii, căci știu canonul:

„- S-au hotărât că oricine tâlcuiește cuvintele din rugăciunea domnească; "Iartă nouă greșalele noastre" (Matei 6, 12), socotește că aceste cuvinte se zic așa de sfinți numai de formă pentru smerita cugetare și nu pentru realitatea adevărului cum că ei cu adevărat au păcate, să fie anatema. Oare, cine ar putea suferi pe cel ce se roagă, mințind nu oamenilor, ci însuși iui Dumnezeu, fiindcă numai cu buzele cere iertare, iar cu inima ar crede că el (Pelegius) nu are nici-un păcat pentru a cere această iertare? -Cartag. 116.



Atunci cum a lucrat Duhul Tău cel Sfânt și a dat Sfintei Tale Biserici adevărul, lucrând prin oamenii greșitori și ea rămânând totuși infailibilă? Că mi se pare aceasta cea mai mare minune și tocmai răspunsul la întrebarea noastră cum se poate afla adevărul de către oamenii obișnuiți, care nu sunt răpiți la tine, prin alți oameni tot obișnuiți dacă toți oamenii sunt mincinoși. Am înțeles că Sfânta Biserică este infailibilă și că numai la Ea, fiind Mireasa Ta, Trupul Tău, putem afla adevărul absolut. Dar cum funcționează acest adevăr în chip concret și practic ca să putem noi să-l atingem?
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 08.03.2011 at 00:58:15.
Reply With Quote