View Single Post
  #108  
Vechi 12.03.2011, 15:16:37
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
No, dragilor, daca tot ati lungit, pe sectiunea despre Biserica Catolica, o discutie despre Biserica Ortodoxa, iar acum ati transformat-o intr-o disputa despre botezul copiilor, va rog sa lasati si un catolic sa se bage in vorba.

Pentru Adriana, un citat din Sfantul Ioan Gura de Aur:

5. Să zicem iarăși: „Binecuvântat este Dumnezeu, singurul Care face minuni” (Ps 72,18), Cel Ce face toate și le preschimbă pe toate. Căci cei ce până ieri erau robiți, acum sunt liberi și cetățeni ai Bisericii. Cei ce erau mai înainte întru rușinea păcatelor, acum sunt întru îndrăzneală și dreptate. Și nu numai liberi, ci și sfinți; nu numai sfinți, ci și drepți; nu numai drepți, ci și fii; nu numai fii, ci și moștenitori; nu numai moștenitori, ci și frați ai lui Hristos; nu numai frați ai lui Hristos, ci și împreună moștenitori; nu numai împreună moștenitori, ci și mădulare [ale lui Hristos]; nu numai mădulare, ci și biserică; nu numai biserică, ci și instrumente ale Duhului.

6. „Binecuvântat este Dumnezeu, singurul Care face minuni.” Ai văzut câte sunt darurile botezului? Mulți cred că singurul dar este iertarea păcatelor, noi însă am numărat zece vrednicii. De aceea și botezăm copiii, deși nu au păcate: ca să li se adauge sfințenia, dreptatea, înfierea, moștenirea, înfrățirea, să fie mădulare ale lui Hristos, să devină sălaș al Duhului.

Multumesc pentru citat, arata foarte bine ca copiii nu au pacate: "De aceea și botezăm copiii, deși nu au păcate".

Iar noi zicem in Crez - in cel scris la Constantinopol in 381 (si pe care catolicii l-au cam abandonat in favoarea celui anterior de la Niceea, din 325):

"Marturisesc un Botez spre iertarea pacatelor"

Deci Botezul este spre iertarea pacatelor iar copiii nu au pacate. Concluzia este foarte clara.

Acum vine partea in care multi s-au straduit sa convinga lumea ca in ciuda acestei evidente, copiii trebuie sa fie Botezati. Sfantul Ioan Gura de Aur nu s-a folosit de argumentatia aparuta mai tarziu cu pacatul originar la copiii, ci s-a folosit de:

- SFINTENIA - despre care Sf. Ap. Pavel a spus ca copiii o au prin parinti, iar Domnul ii arata sfinti prin puritatea inerenta lor (pentru ca Imparatia Cerurilor apartine sfintilor iar Iisus a zis ca apartine celor care se aseamana copiilor pe care ii avea in fata Sa, si nu avea deloc copiii botezati in fata ochilor in acel moment)

- DREPTATEA - Un copil nu poate fi nedrept inainte de botez si drept dupa, ci el este inocent si inainte si dupa - la cei care sunt botezati de parinti. Un adulta insa este nedrept cand pacatuieste, si se indreapta cand se spala de pacatele sale. Deci Botezul aduce dreptate adultilor.

- INFIEREA - aici cred ca se refera la faptul de a deveni fiii lui Dumnezeuu. Iata cine sunt Fiii lui Dumnezeu dupa cuvintele lui Iisus:

"Fericiti facatorii de pace, ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema."
sau
"Iar Eu zic voua: Iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc,
Ca sa fiti fiii Tatalui vostru Celui din ceruri, ca El face sa rasara soarele si peste cei rai si peste cei buni si trimite ploaie peste cei drepti si peste cei nedrepti."

Un copil in nevinovatia lui iarta mereu pe toata lumea si nu face rau nimanui, asa ca prin natura sa este fiu al lui Dumnezeu, creat dupa Chipul si Asemanarea Sa.
Adultii insa nu fac mereu asa, sunt fiii ratacitori si ca atare, ca sa fie din nou cu Tatal, trebuie sa se intoarca la El prin parere de rau pentru pacatele lor, sa se intoarca cu dorinta de a nu mai pacatui, si trebuie sa primeasca haina cea dantai pe care o da Tatal FIULUI RATACITOR, adica Botezul (caci in parabola "Fiului ratacitor"/"Tatalui mult milostiv", haina pe care o primeste acest fiu ratacitor de la Tatal Sau este insusi Botezul).

- MOSTENIREA - ea apartine fiilor, deci vezi mai sus

- INFRATIREA - la asta ne cheama Iisus, sa fim cu totii ca fratii, insa cand unii vor sa fie mai presus de altii si sa aiba Har mai mare si mai ales decat altii, si functii mai mari si mai alese ca altii, sa fie invatatori mai mari si mai alesi ca altii, etc., etc. "infratirea" ramane doar o vorba, cu tot botezul primit. Biserica traditionala de la ora actuala nu mai este organizata dupa modelul unei fratii ca primii crestini, ci destul de repede a fost organizata dupa modelul unei iearhii, dupa modelul ierahiei evreiesti, exact ceea ce ne-a spus Iisus sa nu facem.

- SA FIE MADULARE ALE LUI HRISTOS- pai sunt madulare prin credinta in Hristos, asa ca un copil nu poate fi si el madular decat prin credinta parintilor sai in Hristos, si asta pana va ajunge sa aiba credinta sa proprie

- SA DEVINA SALAS AL DUHULUI SFANT - din moment ce Imparatia Cerurilor este a unora ca si copiii, inseamna ca copiii sunt salas al Duhului Sfant, ba chiar mai mult decat adultii, din cauza ca ei chiar sunt fara pacate in timp ce adultii de-abia se spala de pacatele lor, ca se murdaresc cu altele.

- si nu in ultimul rand sa fie OAMENI LIBERI SI NU ROBI- copiii nascuti din oameni liberi sunt la randul lor oameni liberi, iar cei nascuti din robi sunt la randul lor robi. Crestinii sunt oameni liberi si ca atare copiii lor sunt si ei oameni liberi pana in momentul in care, de bunavoie si din pacate, se vor robi singuri pacatului. In acel moment vor avea nevoie de Botez pentru a redeveni oameni liberi...

Last edited by Adriana3; 12.03.2011 at 15:31:01.
Reply With Quote