Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Si da, am citit link-ul. Sincer, nu are nici o logica. Biserica nu are puterea de a porunci Sf. Duh cand anume are voie si cand nu sa actioneze in cel botezat. Nu poate spune Biserica Sfantului Duh: Da, de astazi sufletul asta poate fi al Tau. Pana acuma nu, dar de azi da. Ce poate face Biserica este sa analizeze si sa vada daca un botez este sau nu este valid, daca a avut loc sau nu. Si daca botezul nu a avut loc, atunci acea persoana trebuie botezata, botezul are loc prin insusi ritualul botezului, nu prin iconomie.
Un preot este preot prin virtutea harului pe care l-a primit de la espicop cand a fost hirotonit, nu daca este sau nu recunoscut de Biserica ca si preot. Biserica poate interzice unui preot sa slujeasca, asta da, are voie si poate. Dar de cand e lumea, un preot ce este preot ramane preot pana la sfarsitul vietii. La fel cum un om nu poate fi de-botezat, un om nu poate fi de-hirotonit. Sigur, un om poate fi oprit de la Sf. Impartasanie. Un preot poate fi oprit de la slujirea sfintelor taine.
|
Aceasta e parererea ta, dar nu cunosti toata invatatura legata de aceasta problema. Sau daca o cunosti e si mai rau, inseamna ca tu crezi ca esti mai sus decat toti sfintii.
Nu stiu daca doar acel mesaj continea toate citatele, la acea conferinta am scris mai multe mesaje. Cel mai important, e canonul Sfantului Vasile cel Mare, canon aflat in vigoare in BO.
Sfantul spune asa in epistola I canonica: "inceputul separarii a fost schisma, iar prin aceasta despartire ei nu mai au Harul Sfantului Duh care nu li se mai da din momentul despartirii lor.
La inceputuri, inainte de despartire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mainilor transmiteau acest har, sfintilor, iar dupa schisma au devenit laici incat nu mai aveau puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni: cei rupti de Biserica au devenit astfel incapabili de a transmite si altora harul Sfantului Duh. De aceea cei botezati de catre ei sunt socotiti ca si botezati de catre laici, iar daca revin la Biserica mama trebuie primiti prin rebotezare."
In acea epistola sfantul vorbeste de cum sa fie primiti schismaticii si ereticii in Biserica, adica de iconomia de care vorbeam. La fel au hotarat si sinoadele, deci toata Biserica. (pe atunci si BC era in Biserica).
In concluzie, cei ce s-au depsratit de Biserica, desi aveau har inainte sa se desparta, dupa aceea pierd harul.