Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Doar stiti fosrte bine ca ceea ce sustin eu nu sunt parerile mele personale, ci dogma Bisericii, care invata ca Harul nu se pierde si nu poate fi retras, ca un preot odata hirotonit este "sacerdos in aeternum". Dar dupa logica dumneavoastra, nici ieromonahii de la Esphigmenou nu mai sunt preoti in momentul de fata, fiindca se afla in schisma....
|
Eu nu am prezentat logica mea, ci ceea ce sustine BO si sfintii. Dvs. iar imi prezentati parerea dvs.
Ceea ce scrieti nu e deloc dogma BO. Preotul ramane preot atata timp cat e recunoscut de Biserica, odata caterisit nu mai are har. Iar Sfantul vasile si ceilalti sfinti explica foarte clar ca cei ce se rup de Biserica isi pierd harul. E si normal, e ca si cum ar fi fost acel preot caterisit de Biserica. Din inavatatura Bisericii: "Se pare ca botezul facut de preotii caterisit se poate recunoaste ca si cel facut de mirean" " insa taina hirotoniei facuta de arhiereu caterisit, nu poate fi recunoscuta." (citate din Pravila Bisericeasca). "Caterisirea este ridicarea darului Sf. Duh, dat unui barbat prin taina hirotoniei din pricina nevredniciei omenesti a purtatorului acestui dar."
Asta pentru cei ce au fost caterisiti, cu atat mai mult cei care nu mai sunt de 1000 de ani in Biserica.
Conceptia conform careia harul se ramifica si in afara Bisericii este o teorie protestanta, numita teoria ramurilor, care nu e acceptata de BO.
Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Asta, intr-adevar, e cea mai tare. Sfantul Vasile cel Mare, traitor cu mai bine de jumatate de mileniu inainte de schisma, a aratat ca BC nu mai are har ?! Ma faceti sa rosesc. De rusinea dumneavoastra.
|
Ma gandeam ca o sa spuneti asta, desi se intelege foarte usor ca e vorba de schismatici si eretici, iar la 1054 a fost o Schisma. Nu-i numesc catolicii pe ortodocsi schismatici? De aceea canoanele sunt aceleasi, din acel timp in vigoare pana azi in BO.
Asadar, pentru ortodocsi BC este schismatica (pentru cei mai liberali) sau eretica. Sper ca s-a inteles.
Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Ca urmare, va aflati in fata unui paradox pe care nu-l veti putea rezolva pana nu veti da cuvenita greutate distinctiei mai sus amintite: ereticii nu au har si Taine (afirmat la modul dogmatic, de adevar imuabil de credinta), iar Taina Botezului savarsita de un eretic nu e valida, deci omul nu e botezat - situatie in care nu puteti explica, comod, prin iconomie, faptul primirii in Biserica Ortodoxa a unor asemenea persoane fara Taina Botezului, pentru ca iconomia nu poate niciodata sa se substituie savarsirii valide a Tainelor. Pentru a iesi din acest paradox aveti mai multe cai:
|
Imi expuneti din nou parerea dvs., desi eu v-am dat de cateva ori ceea ce spun sfintii si au hotarat sinoadele. Inteleg ca BC a cam uitat poate de ele, dar acestea sunt in vigoare in BO.
Iar in acele citate, repet inca odata, scrie ca cei despartiti de Biserica nu mai au har, iar la cei reveniti in Biserica nu li se repeta tot Botezul, prin iconomie. Eu am dat si explicarea iconomiei in viziunea BO.
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...mie#post314719
"Principiul de bază care întăreste folosirea lui este acela conform căruia Biserica a fost înzestrată de Dumnezeu cu puterea de a administra treburile propriei case. Prin urmare, ea este în sensul cel mai deplin iconomul si supremul administrator al Tainelor; si deci cade sub incidenta administratiei si iconomiei Sale să declare lucrătoare - dacă crede de cuviintă - Tainele administrate de heterodocsi, desi astfel de taine nu sunt taine dacă sunt luate în sine si deosebit de Biserica Ortodoxă.
Deoarece Botezul unei persoane este acceptat ca valid - sau mai degrabă făcut valid prin iconomie - atunci când ea devine ortodoxă, nu urmează de aici că Botezul ei era valid înainte de a deveni ortodoxă. Folosirea iconomiei nu implică nici o recunoastere a validitătii tainelor heterodoxe per se; este ceva ce priveste numai tainele celor ce intră în Biserica Ortodoxă."
Prin urmare aceasta e conceptia BO, pe care noi o consideram Biserica, iar faptul ca BC a doptat teoria protestanta a ramurilor e problema ei, noi oricum o consideram rupta de Biserica ortodoxa.