Citat:
În prealabil postat de glykys
Se pomenea intr-o carte despre o discutie avuta cu niste femei crestine care practicau avortul si nu erau deloc ingrijorate de soarta mantuirii lor, caci gasisera solutia: spovedania. Dupa ce faceau avortul, mergeau si se spovedeau, primeau dezlegare, iar faceau avort, iar se spovedeau, ziceau ca le-a iertat Dumnezeu, iar faceau avort, iar spovedanie...
Eu inteleg ce zici, dar unii vad spovedania ca pe un act ritualic si mecanic. Gata, am facut o crima, ma duc la preot si ma dezleaga, sunt liber sa fac alta crima! Este nevoie si de constientizarea pacatului si de pocainta... Si e mai bine sa platim aici decat dincolo.
|
Din cuvintele par.
Nicolae Tanase:
“In România – pentru că această situație o cunosc eu în România și nu știu care este situația la dumneavoastră – înotăm în sânge! Nu până la glezne, nu până la genunchi, nu până la brâu, nu până la gât, ci până peste cap! Pentru că populația existentă în România acum este de 18 milioane. Restul, până la statistica urmare a recensământului, se află la lucru în străinătate, sau la studii, sau în vreo problemă sau alta în afara granițelor. Și în 20 de ani, de la moartea lui Ceaușescu încoace, s-au omorât 18.000.100 de copii! Aceasta este cifra oficială! Este statistica oficială, pentru că există una neoficială, care arată această stare de fapt, și anume că cifra poate să fie chiar și dublă!!!
Față de această situație, noi, cei de aici, cu luare aminte să fim, pentru că problemele sunt înăuntru și mai puțin în afară. Adică
înăuntrul nostru și mai puțin
în afara noastră. Asta nu înseamnă că n-ar fi bine să rezolvăm toate problemele. De aceea, cuvântul
dragoste este primul așezat aici, și apoi cuvântul
toleranță. (…)
Scrie că să nu te arăți că postești – da, așa este, ca să nu te mândrești. Dar într-o lume care nu mai postește, trebuie să arătăm,
fără mândrie, că postim. (…)
La Judecată, singura sărbătoare pe care o prăznuim ca fiind de viitor, nu ne vom prezenta singuri, ne vom prezenta cu copiii noștri, cu soția noastră, cu soțul nostru, cu părinții noștri, cu vecinii, cu prietenii, și acolo vom da seamă de ceea ce am făcut pentru noi, dar mai ales pentru ei. De aceea este importantă lucrarea în Biserica Ortodoxă, nelepădarea de credință, dar în același timp, aplicarea aceasta practică a credinței.
Dacă se fac avorturi, nu sunt vinovați numai cei ce fac avorturi – mamele, tații, medicii, asistentele. Suntem vinovați cu toții, pentru că nu luăm nicio atitudine.