View Single Post
  #41  
Vechi 12.04.2011, 22:14:06
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit "Educarea" privirii

In relatia cu un om viu se manifeasta RUSINEA: nu te uiti oricum si oriunde la cel din fata ta, nu insisti nepoliticos fixandu-l curios cu privirea, examinandu-l etc..
Aceasta RUSINE este abolita in fata ecranului TV.

"telespectatorul aflat in fata televizorului este un hot care fura vederi fara sa raspunda, fara sa se rusineze de fata celui care i-a violat intimitatea, de oamenii intre care traieste.

................

Obiectivul camerei de luat vederi, aflat in prelungirea ochilor nostri, cel prin care vedem lumea de la televizor, patrunde in cele mai ascune si mai ascunse si intime locuri ale fetei, trupului si vietii oamenilor de pe micul ecran. Lucrul nu se rezuma numai la oameni. Camera priveste de aproape lucrurile (mai cu seama in clipurile publicitare, unde acestea sunt sexualizate), se plimba pe suprafata lor, sugerand atingerea, mangaierea. Exista o adevarata sintaxa a atingerii, prin care tehnica video creeaza telespectatorului obisnuinta de a privi cu nerusinare, cu obraznicie, de a cauta cu insistenta la tot ceea ce poate starni pofta.
....................

Prin urmare, exercitiul fundamental pe care ni-l propune televiziunea sau obiectivul aparatului de filmat este de a ne educa ochiul sa se uite cu necuviinta, cu nerusinare si chiar cu desfranare la fete si la trupuri, sa patrunda in intimitatea vietii personale a altor oameni.

Televiziunea ne determina, ne conditioneaza sa legam vederea de pofta, ne invata sa privim cu desfranare, sa ne hranim cu pofta prin vedere din tot ceea ce poate face obiect al dorintei noastre. Legarea vederii de pofta, de dorinta, este ea insasi inceput sau conditie a unei stari patimase.
................
Astfel ca televizorul, exersand o vedere desfranata a lucrurilor, nu face decat sa cultive un comportament patimas. Acesta este chiar si scopul declarat al publicitatii care ne determina sa alegem si sa cumparam nu prin informare, ci prin cultivarea poftei, prin cresterea tensiunii dorintei.
"
Reply With Quote