Citat:
În prealabil postat de iana
|
De ce evitati raspunsul?
La linkul indicat aici arata ca la 33 ani dupa moarte trupul sfantului inca era intreg, pentru ca scrie: "au asezat pe sfîntul în scaunul cel arhieresc, toti au strigat cu mare glas catre bunul pastor, zicînd: “Ia-ti scaunul tau, sfinte”. "
Dupa care scrie cum sfantul a zis:
“Pace tuturor, dragoste si mila sa fie la tot poporul si Eudoxiei iertare!”.
si continua articolul:
"Cine a vazut, sau cine a auzit din veac o minune mai înfricosata ca aceasta? Trup mort dupa 33 de ani, care avea dezlegate organele, sa sloboada glas deslusit si bine graitor! Cu adevarat, dreptii în veci sînt vii, desi cei fara de minte socotesc iesirea lor pedepsire."
Insa nu scrie ce s-a intamplat apoi, cum de trupul care era intreg a ajuns sa fie faramitat in particele si cum de astazi se mai pot recunoaste doar o mana si o ureche, si cum de nu putem vedea astazi ceea ce au vazut oamenii de atunci, "adica a iesit din mormînt o lumina negraita cu multa stralucire si o buna mireasma neasemanata, în care sfîntul nu se arata ca un mort, ci stralucit la fata, plin de veselie". Unde este acum acest chip plin de veselie care nu se arata ca un mort? In racla unde se afla urechea conservata, se vede ca inauntru este si capul, cel putin in poza de pe site-ul indicat anterior de dumneavoastra, doar capul, nu si trupul. Este o racla mica, de marimea capului cu o usita prin care se lasa sa se vada urechea si se vede si putin din cap, care este cel al unui mort uscat, asta se vede. Sfantul nu s-a lasat deplasat pana la Imparat pana nu a fost rugat cu evlavie, ca sa se lase apoi frant in bucatele cu capul intr-o racla, trupul in alta, si fragmente multe raspandite prin biserici? Cum se impaca una cu alta? Si de ce nu spune nimeni ce anume se afla in racle? Ca in afara de mana si ureche, nici o vorbulita. Nici macar nu se spune cum de trupul sfantului a ajuns sa fie atat de fragmentat. Se vorbeste numai de starea lui intreaga la 33 ani dupa moarte. Si apoi?
Asta ca sa nu mai pun la socoteala ca, la linkul anterior, la capitolul ucenicului Proclu, cand am socotit cati ani a trait in functie de datele scrise intre paranteze (434-447), abia face 13 ani! Si acesta a cerut trupul sfantului in anul 434 dar l-a obtinut 4 ani mai tarziu, deci in anul 438. Iar cum sfantul a murit in anul 407, iata ca sunt 31 ani dupa moarte si nu 33. Cati ani avea ucenicul Proclu?
Ce sa inteleg din toata povestea in cazul acesta, ca datele vehiculate nu sunt foarte precise, ok, asta nu-i o problema importanta, insa sa inteleg ca moastele care la inceput sunt intregi si mortul arata ca un om viu, pana la urma se degradeaza ca si ceilalti morti doar ca mai incet? Pentru ca moastele sfantului astazi nu arata deloc ca in cele descrise la 33 ani dupa moartea sa. Cum se explica? Ce se afla astazi in racle?
Si inca nu am primit raspuns cum de trupurile sfintilor apostoli (cei 12), cel al Sf. Ap. Pavel si cel al celor 70 ucenici nu s-au pastrat in acelasi mod ca trupul Sf. Ioan Gura de Aur.