Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Trebuie precizat ca Fericitul Augustin este printre primii scritori crestini care a dezvoltat o teologie a Sfintei Treimi (si aceasta pornind de la puterile sufletesti ale omului).
Astfel Fericitul Augustin a facut o analogie intre: a fi, a stii, a iubi zicand ca Tatal este cauza existentei "a fi", Fiul este stiinta "a stii - Logosul, Cuvantul" si isi are existenta personala din Tatal, iar Duhul Sfant este iubirea, si pentru ca atat Tatal il iubeste pe Fiu dar si Fiul iubeste pe Tatal, atunci inseamna ca Duhul Sfant isi are existenta personala atat din Tatal cat si din Fiul, prin purcedere.
|
De acord cu tot ceea ce ati scris. Fac o completare, inainte de Fer. Augustin sfantul Ilarie de Poitiers scrie un tratat despre Sfanta Treime. El se intreaba in acel tratat daca Duhul nu purcede si de la Fiul, dar el era echivoc in privinta dumnezeirii Duhului.
De la acesta a preluat ideea Fer. Augustin, ducand-o mai departe. Dar Fer. Augustin se pare ca avea o inclinatie spre modalism, el asemuind Persoanele Sfintei Treimi cu insusiri ale Tatalui, asa cum am dat citate aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=130