Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave
Eu am citit toate opiniile postate si am niste neclaritati.In Evanghelia dupa Matei,Mantuitorul spune: ,,Atunci va zice și celor de-a stânga: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui"(Matei 25:41).Tot Mantuitorul mai spune: ,,Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică"(Matei 25:46).
Acum eu inteleg,cu putina mea minte cam asa:exista un foc vesnic si exista niste indivizi care in mod etern vor plati anumite aspecte acolo.Intelege altcineva altceva? In completare:Judecata de Apoi.Apocalipsa 20:10-15.In sustinere:ce spun evanghelistii despre Iad>Matei(3:12)Marcu(9:44-49)Luca(16:23-24),Apostolul Pavel(II Tesalonicieni 1:9).
Eu inteleg asa:Iadul exista si acest aspect ne poate inspaimanta.Ar trebui sa fie un motiv suficient de bun sa analizam cam cat pacatuim.Hristos,in persoana,a spus ca acel chin este vesnic.Nu am gasit nici un argument biblic care sa imi arate ca situatia poate fi schimbata.Daca cineva are un asemenea argument biblic il rog sa il posteze.Realitatea Iadului este terifianta.Nu am gasit un argument biblic care sa amelioreze situatia.
Trei intrebari:
1.Poate fi ameliorata situatia sufletelor damnate?Rog argumente. 2.Iadul este diferit fata de cum este descris in The Holy Bible?Rog argumente.3.In cazul in care chinul damnatilor nu este vesnic ce a vrut sa spuna Mantuitorul?Rog argumente.
Precizare:eu voi folosi doar Biblia.Nu am nici o poblema sa fie argumente postate din Parintii Bisericii, Apostolici, Traditie,Pateric,Filocalie.Eu o sa compar ce spuneti cu ce scrie in Biblie ca sa inteleg optica argumentarii.Cu multumiri.
|
O sa incerc eu sa raspund la intrebari, dar nu pentru a lamuri pe cineva, ci doar imi expun viziunea pe care mi-am format-o citind si Biblia si Sfintii Parinti. La Sfintii Parinti am fost selectiv, recunosc. Deci e o discutie intre prieteni, nu o incercare de a convinge pe cineva ca dreptatea ar fi la mine. Nu detin nici dreptatea, nici adevarul. Afirm asta din capul locului, ca sa fiu sincer si cu tine si cu mine.
Tot Mantuitorul mai spune: ,,Și vor merge aceștia la
osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică"(Matei 25:46).
Citat:
Tot Mantuitorul mai spune: ,,Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică"(Matei 25:46).
Acum eu inteleg,cu putina mea minte cam asa:exista un foc vesnic si exista niste indivizi care in mod etern vor plati anumite aspecte acolo.Intelege altcineva altceva?
|
Aici si eu inteleg la fel. Bine, e de discutat de ce natura e acel foc. E material, nu e material? Asta e alta discutie. Deci exista un loc cu viata vesnica si un loc cu osanda vesnica. Dar nu se spune si cine produce chinurile. Unii subinteleg pe Dumnezeu, altii nu. Dar osanda exista. O sa spun si cum se poate ea explica, fara sa admitem ca Dumnezeu e cauza. Trebuie pentru asta sa ma refer la fenomenul Pitesti. Stiu ca ai avut pe cineva din familie care a suferit acolo si te rog sa ma ierti ca readuc in memorie acel tragic episod. Dar nu am altul mai bun. Fenomenul Pitesti e un iad in miniatura. Chinurile de acolo au fost diabolice. Dar fara contributia lui Dumnezeu. Nu Dumnezeu a dorit acele chinuri si torturi, doar le-a ingaduit. Si toate acelea s-au petrecut aici pe pamant unde inca Harul, Lumina si Bunatatea dumnezeiasca nu ne-au parasit complet. Inchipuie-ti acum cum e acolo unde Harul, Lumina si Bunatatea LIPSESC CU DESAVARSIRE. Literele mari nu sunt tipate ci sunt ca subliniere la maxim. Raspunsul e ca acolo rautatea atinge cote inimaginabile si abominabile. Cred ca Dumnezeu nu poate nici macar gandi asemenea atrocitati, asemenea cosmaruri, asemenea monstruozitati, darmite sa le provoace sau, si mai rau, sa le doreasca. Asa cred eu.
Insa, ideea de Iad si de pedeapsa vesnica e folosita si cu scop pedagogic. Unde iubirea de Dumnezeu nu reuseste sa convinga e nevoie si de frica de pedeapsa. Pentru asta, cred ca Dumnezeu a permis sa existe si o viziune dura asupra Judecatii Sale: sa ne mantuie macar de frica, daca din dragoste nu vrem.
Har, smerenie si jertfa de sine.