Nu ai citit si postarile mele. Sfintii spun ca cel ce intra in schisma pierde harul pe care il avea inainte. Teoria ramificatiilor harului in toate cultele este o teorie protestanta sau neoprotestanta. Citeste canonul sfantului Vasile cel Mare, acesta spune ca ereticii si schismaticii pierd harul si nu mai au Sfinte Taine. De aceea la Liturghie nu poti da un pomelnic cu cel ce nu e o ortodox, pentru ca nu i se recunoaste nici botezul, la fel ca in cazul bebelusilor nebotezati.
Minunile sunt de doua feluri: de la Dumnezeu si de la vrajmasul. Minunile catolice sunt asemanatoare celor din hinduism, spiritism, samanism, paranormal, etc. si diferite de cele crestine (exemplu bilocatia, stigmatele, etc.)
Culmea e ca nici catolicii nu recunosc majoritatea minunile de la Medjugorje. La Lourdes si Fatima aparitia a spus de neprihanita Fecioara si de Purgatoriu, doua dogme considerate neadevarate de ortodoxie. Fecioara sau un inger nu poate spune neadevarul, asadar ori catolicii au drepate ori acolo nu a fost o aparitie divina ci un inger cazut transformat in inger de lumina. Asa ca pentru un ortodox e clara asta. In plus in mesajele mele am scris si alte argumente.
BO considera ca in afara ei nu exista Taine si har. Bineinteles ca nu sunt nici minuni divine.
In alt mesaj am dat pozitia oficiala a BO, enciclica de la ultimul sau penultimul sinod panortodox:
http://www.angelfire.com/linux/viata...nod_rsrit.html
"Dacã cineva va avea dreaptã pãrere despre Tatãl si Fiul, dar nu va avea despre Sfîntul Duh, este eretic (Mãrturisirea credintei catolice pe care Papa a trimis-o Episcopului Paulin al Tesalonicului), de aceea Biserica una, sfîntã, catolicã si apostolicã, mergînd pe urmele sfintilor Pãrinti, rãsãriteni ca si apuseni, a declarat odinioarã pe timpul Pãrintilor si declarã iarãsi astãzi în sinod, cã aceastã nouã pãrere mai sus arãtatã, cã
Duhul Sfînt purcede de la Tatãl si de la Fiul, este în esentã erezie, iar partizanii ei, oricine ar fi, eretici, potrivit cu sus numita hotãrîre sinodicã a Prea Sfintitului Papã Damasus, si adunãrile lor eretice, si orice comuniune duhovniceascã si religioasã a fiilor ortodocsi ai Bisericii catolice cu unii ca aceia neîngãduitã, mai ales în virtutea canonului 7 al Sinodului al treilea ecumenic."