Citat:
În prealabil postat de catalin2
Desigur ca nu sunt niciun specialist, doar ma informez inainte.
|
Dar se vede ca nu v-ati informat, pentru ca ati sustinut ca doar doi sfinti au greseli.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Mai ales ca analiza dvs. e mai mult decat partizana fiind subiectiv si din aceasta cauza e gresita.
|
Formidabil. Inseamna ca nimeni nu are dreptate, fiindca fiecare are o doza de subiectivism. Sau te pomenesti ca numai Catalin2 e obiectivitatea intruchipata, sau, pote, Catalin2 nu e partizan ?!!!
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ca sa recapitulam, eu am spus ca Biserica si sfintii au considerat in primul mileniu si apoi si BO ca cei din afara ei nu au Sfinte Taine. V-am dat si citate, ca sa nu spun ca doar eu zic asa.
Apoi dvs. spuneti de Sf. Stefan. Sfantul Stefan a trait prin anul 250, cand doctrina Bisericii nu era nicidecum clarificata, neavand cum fiind prigoniti.
Si nu sunt sigur ca Sf. Stefan se referea la validitatea tainelor si primat, singura sursa vazuta de mine e cea de pe wikipedia, pentru ca dvs. imi expuneti doar parerea dvs. Daca nu stiti au mai fost papi care sa aminteasca de primat si sunt sfinti si in ortodoxie.
|
Pai tocmai aici e problema grava din argumentarea dumneavoastra.
Initial v-ati sprijinit punctul de vedere, dupa cum singur recunoasteti, pe ideea ca "Biserica si sfintii" (atentie, nu ati spus
unii sfinti, sau
majoritatea sfintilor, ci
sfintii, ceea ce din punct de vedere logic echivaleaza cu toti sfintii) au spus intr-un anumit fel.
Atunci cand v-am aratat ca nu toti sfintii au spus asa, o dati cotita. Ca "doctrina nu era clarificata" - dar atunci de ce ati spus ca "Biserica a sustinut", daca doctrina nu era clarificata ?!
Citat:
În prealabil postat de catalin2
In cazul singurului exemplu de sfant pe care il dati in sprijinul conceptiei ca eterodocsii au Taine, nu are nicio relevanta, din moment ce dupa aceea Biserica a spus contrariul. Dvs. sustineti aici infailibilitatea sfintilor, spunand ca eu as sustine-o. Dimpotriva, eu sustin ca toti sfintii nu pot gresi, nu ca unul nu poate gresi. In cazul sfintilor conteaza majoritatea, intarita de sinoadele ecumenice.
|
Aici va afundati din ce in ce mai adanc in greseala, iar criteriul adevarului se schimba de la o propozitie la alta: mai intai - "sfintii", apoi, "sfintii cu conditia ca dupa aceea Biserica sa nu spuna contrariul", apoi, "majoritatea sfintilor". Nu vedeti ca nu aveti nici un criteriu clar si obiectiv pentru Adevar ?! Ce e aia majoritatea sfintilor ? Jumatate plus unu ? Doua treimi ? Trei sferturi ? 90 % ? Biserica e cumva o democratie teologica ?
Citat:
În prealabil postat de catalin2
E destul de clar, mai mult nu am ce adauga, e pierdere de vreme in opinia mea.
|
O, dar nu e pierdere de vreme. Cu fiecare mesaj reusiti sa va demontati singur esafodajul argumentativ, asa ca, va rog din suflet, continuati.