View Single Post
  #17  
Vechi 03.05.2011, 16:13:44
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Teologic:
Eu nu pot să înțeleg cum este posibilă o lume fără timp, mai ales că după Ziua a Opta (care urmează Judecății de Apoi) vor urma alte Zile, la nesfîrșit, în "vecii vecilor".
Din punct de vedere Teologic ortodox crestin:
Vesnicia nu implica inexistenta timpului ci doar inexistenta limitarii timpului (timpul nu mai este limitat.)

Evenimentele, faptele noastre se succed... in timp. Vesnicia intru Hristos, in cerul nou si pamantul nou, inseamna o continua bucurie activa intru Hristos in care oamenii vor sluji vesnic impreuna cu ingerii buni lui Dumnezeu si vesnic se vor bucura cu Dumnezeu.

Inexistenta timpului ar implica o vesnicie statica in care nu se intampla nimic, intrucat orice actiune, orice fapta implica existenta timpului.


Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Științific:
Timpul este o formă de energie, la fel cum și spațiul gol (gol teoretic) este tot o formă de energie.
Îi drept?
Frate din neferice acestea sunt niste ineptii...

Sa urmarim acum Adevarul, cu ajutorul Domnului Iisus Hristos, fara de care nu putem face nimic:
Fiecare teorie stiintifica are propria definitia a timpului, care in general sunt incompatibile.
Cea mai buna definitie a timpului o da teoria relativitatii.

Timpul este una dintre dimensiunile Universului, diferită de dimensiunea spațială, prin aceea că timpul ordonează evenimentele într-o succesiune ireversibilă. Timpul e o noțiune primară (care nu se definește, ci se percepe prin simțuri) și corelată cu noțiunea de eveniment. Percepția sesizează ordinea evenimentelor.

Dicționarul Oxford definește timpul ca fiind "procesul indefinit și continuu al existenței evenimentelor în trecut, prezent și viitor, privit ca o unitate". O altă definiție de dicționar standard este "Un continuum nonspațial linear în care evenimentele apar într-o ordine aparent ireversibilă".

În fizică, timpul este o mărime fizică fundamentală (există șapte mărimi fundamentale în Sistemul Internațional), care conform cunoștințelor actuale nu se poate defini prin intermediul altor mărimi (la fel ca, de exemplu, lungimea și masa). Durata de timp scursă între două evenimente poate fi definită pe baza unei mișcări uniforme (de exemplu, deplasarea luminii între două oglinzi paralele, rotirea Pământului etc.) sau a unui fenomen repetitiv (oscilația unui pendul gravitațional, a unui pendul elastic, a unui circuit electronic bobină-condensator, etc.). Prin această metodă se poate defini doar timpul pentru punctul din spațiu în care este plasat instrumentul de măsură (ceasul). Pentru alte puncte din spațiu, este necesar să se stabilească noțiunea de simultaneitate la distanță, adică un criteriu după care să se poată declara dacă două evenimente ce au loc în puncte diferite din spațiu sunt simultane sau nu.

În mecanica clasică, timpul se consideră „de la sine înțeles”. Astfel, simultaneitatea a două evenimente este o proprietate independentă de observator, iar ordinea cronologică și duratele fenomenelor sunt independente de acesta. În acest fel, mulțimea momentelor de timp este izomorfă cu mulțimea punctelor de pe o dreaptă. Rezultă că, fiecărui eveniment îi corespunde un punct unic de pe axa timpului, iar pentru a asocia un număr fiecărui moment de timp este necesar doar să fixăm o origine a timpului (un moment pe care să-l notăm convențional cu zero). Timpul, în mecanica clasică, este omogen, adică nu este influențat de obiectele sau fenomenele ce au loc și este independent de spațiu.


În teoria relativității, simultaneitatea, duratele și ordinea cronologică a evenimentelor depind de observator. Transformările Lorentz stabilesc (în teoria relativității restrânse) relația dintre duratele fenomenelor așa cum sunt percepute de observatori diferiți, în funcție de viteza cu care se deplasează față de fenomenele studiate. Ca urmare, în fizica (mecanica) relativistă, timpul nu mai există independent de observator. În schimb, se poate construi un model matematic de spațiu cvadridimensional (spațiu-timpul, spațiu Minkowski), astfel că fiecărui eveniment i se poate asocia un punct din spațiu-timp. Pentru un observator dat, fiecare punct din spațiu-timp este văzut ca un punct având o anumită poziție în spațiu față de sistemul de referință al observatorului și un anumit moment în timpul observatorului. Noțiunea absolută (independentă de observator) de ordine cronologică se păstrează doar în anumite limite. Anume, fiecărui eveniment (fiecărui punct din spațiu-timp) i se poate asocia un con de lumină viitor, constituit din punctele aflate la distanță (în spațiu) mai mică sau egală cu timpul scurs de la evenimentul considerat la acel punct înmulțit cu viteza luminii în vid (cu alte cuvinte, mulțimea de puncte în care poate ajunge lumina emisă în punctul din spațiu-timp corespunzător evenimentului sau mai târziu) precum și un con de lumină trecut, constituit din punctele aflate la distanță mai mică sau egală cu timpul scurs de la ele la evenimentul considerat înmulțit cu viteza luminii în vid. Conurile de lumină trecut și viitor ale unui punct din spațiu-timp sunt independente de observator. Punctele din conul de lumină viitor apar oricărui observator ca fiind ulterioare (în timp) evenimentului considerat. Punctele din conul de lumină trecut apar oricărui observator ca fiind anterioare evenimentului considerat. Orice punct aflat în afara conului viitor și a conului trecut, apare față de unii observatori ca fiind anterior evenimentului considerat, față de alți observatori apare ca fiind ulterior evenimentului, iar față de alți observatori apare ca fiind simultan cu evenimentul considerat. Deoarece viteza luminii în vid este cea mai mare viteză de deplasare a unei acțiuni, rezultă că evenimentele din afara conurilor de lumină ale unui eveniment nu pot influența și nu pot fi influențate de acel eveniment. În teoria relativității generalizate, forma spațiu-timpului este influențată de prezența materiei, iar ca urmare spațiu-timpul nu este o simplă „scenă” în care se desfășoară fenomenele fizice, ci este influențată de aceste fenomene.


Echivalenta masei si a energiei. Teoria Relativitatii:

Materia este caracterizată prin două mărimi fundamentale: masa și energia. Masa este măsura inerției și a gravitației, iar energia este măsura scalară a mișcării materiei. Astfel, energia și masa nu sunt două lucruri total diferite (precum focul și apa spre exemplu), ci sunt două forme de manifestare (prezentare) ale aceluiași lucru, respectiv materia, așa cum spre exemplu, aburul și gheața sunt stări de agregare (moduri de prezentare) ale aceleași substanțe, respectiv apa. Conform relației dintre masă și energie a lui Einstein, oricărei forme de energie a unui sistem fizic îi corespunde o masă inertă a sistemului. Termenul de energie nucleară este folosit în două contexte. Astfel, la nivel microscopic, energia nucleară este energia asociată forțelor de coeziune a nucleonilor dată de interacțiunea tare a protonilor și neutronilor din nucleele atomice. La nivel macroscopic prin energie nucleară se înțelege energia electromagnetică eliberată (prin radiație) datorită reacțiilor de fuziune nucleară din stele și din bombele cu hidrogen, respectiv cea eliberată prin fisiune nucleară în bombele atomice și în aplicațiile civile (centrale nucleare).

Relația E=mc² poate fi, deci, folosită pentru a calcula câtă energie s-ar produce dacă o cantitate de materie ar fi convertită în radiație (care transportă energia) electromagnetică. Spre exemplu, masa materiei convertită în energie în cazul bombei de la Hiroșima a fost mai mică decât 30 grame. (Conform relației lui Einstein, energia unui gram de materie este de 10^14 Joule). Nu trebuie, însă, să confundăm masa cu materia. Din punctul de vedere al fizicii, materia este sub formă de substanță (caracterizată prin masă) sau câmp (caracterizat prin energie).

Last edited by Eugen7; 03.05.2011 at 16:19:49.
Reply With Quote