Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Am intors imaculata conceptie pe toate fetele, am citit tot felul de opinii, si am ramas la concluzia ca fie ingerul a mintit sau Sf. Luca a gresit cand a spus/scris " Bucura-te Marie cea plina de har, Domnul este cu tine!" , fie dogma imaculatei conceptii este adevarata. Fiindca nu pot sa inteleg cum anume cineva poate sa fie si plina de har si cu pacatul originar pe suflet...
|
Draga Noesisaa, dogma ortodoxa crestina este dificil de inteles si de trait.
Am sa incerc cu ajutorul Domnului Hristos Iisus sa expun succint de ce ortodoxia considera gresita invatatura imaculatei conceptii si cea a asumtiei pe care le are Biserica Romano-catolica.
Fac acest lucru nu pentru a te influenta pe tine in mod direct ci de dragul Adevarului, pentru slava lui Iisus Hristos si a Sfintei Sale Biserici Ortodoxe.
Problema este destul de veche si se refera la natura umana. Intrebare de unde se porneste este urmatoarea: "Murim pentru ca pacatuim sau pacatuim pentru ca murim"?
Biserica Romano-Catolica spune ca: "Murim pentru ca pacatuim", astfel pacatul lui Adam nu a alterat fiinta umana, intrucat nemurirea pe care a pierdut-o Adam (si prin el intreaga fie umana) nu era o insusire fireasca a speciei umane.
Astfel, daca teoretic ar fi vre o persoana care sa nu pacatuiasca aceasta nu trebuie sa moara. Maica Domnului, fiind patrusa de Duhul Sfant nu a pacatuit ci intru tote a facut voia lui Dumnezeu si din acest motiv, conform invataturii Bisericii Romano-Catolice ea nu trebuia sa moara, motiv pentru care a fost luata de vie la cer de catre Hristos Iisus si sta de-a drapta tronului lui Hristos. Retinem ca Biserica Romano-Catolica nu are sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului!
Biserica Ortodoxa marturiseste ca: "Pacatuim pentru ca murim" caci
"boldul mortii este pacatul" I Corinteni 15,56. Pacatul lui Adam a alterat fiinta umana (specia umana), caci nemurirea era o insusire fireasca a lui omului. Din acest motiv toti oamenii care se nasc sunt muritori. Doar Iisus Hristos reface fiinta umana, o mantuieste, o desavarseste, o indumenezeieste... ii reda nemurirea si o ajuta sa se opuna pacatului (aducator de moarte).
Astfel, Maica Domnulu se naste cu firea muritoare a lui Adam si chiar daca nu a savarsit pacat caci a fost patrunsa de Duhul Sfant ea tot trebuia sa moara (adoarma) si sa fie inviata de Hristos Iisus singurul Mantuitor. Sarbatoarea Adormirii Maicii Domunlui din Ortodoxia crestina spune clar acest lucru ca Hristos ii da viata Maicii Sale al carui fiu si Dumnezeu este si Maica Domului este vie in vecii vecilor si pururea sta de-a dreapta tronului slavei lui Hristos mijlocind pentru noi oamenii. Si Sfantul Moise a fost inviat de Dumnezeu asemenea Maicii Domnului si pe Muntele Tabor s-a aratat in trup vorbind cu Domnul (In cartea lui Iuda se istoriseste cum Arhangleului Mihail s-a luptat cu satana pentru trupul Sfantului Moise).
Maica Domnului mijloceste pentru mantuirea noastra insa ea nu poate vindeca de moarte firea umana. Hristos Iisus spune clar: "Eu sunt usa. Numai prin Mine se poate ajunge la Tatal Meu", adica numai prin invierea intru EL. Daca Maica Domnului ar fi luata de vie in cer pe alta cale decat invierea intru Hristos, asa cum sustine Biserica Romano-catolica prin "asumptie" se nesocotesc aceste cuvinte ale Domnului. Sfantul Ilie si Sfantul Enoh chiar daca au fost luati de vii la cer ei vor veni inainte de a doua venire a Domnului si vor propovadui Evanghelia dar vor fi ucisi, insa si ei vor invia intru Hristos.
Hristos Iisus a luat din Maica Domnului firea cea cazuta a lui Adam, firea aceea muritoare, robita de moarte... careia i-a redat nemurirea, pe care a desavarsit-o si pe care a indumnezeit-o. Hristos Iisus este singurul om fara de pacat! Chiar Domnul o spune "care dintre voi ma vadeste de pacat"!
Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Daca Sf. Petru era ca si ceilalti apostoli, poate doar o leaca mai batran, deci cu o leaca mai multa autoritate, si de fapt piatra de care vorbeste Mantuitorul este credinta lui, si nu el insusi, atunci Domnul Iisus a facut un gest inutil? De ce sa ii mai schimbe numele daca nu avea de gand decat sa ii dea un fel de autoritate onorifica, care s-a si pierdut o data cu moartea lui Petru? Si daca intr-adevar Petru este piatra pe care Hristos a zidit Biserica Sa, si daca Petru a fost si este pastorul mielusielor Lui....adica a primit intr-adevar o misiune demna de a i se fi schimbat numele de catre Dumnezeu Insusi...? La fel, imnografia ortodoxa il numeste pe Petru "verhovnicul apostolilor." Cuvantul verhovnic inseamna "intai-statator"...Daca papa este episcopul Romei (cei care spun ca episcopul Romei nu este urmasul lui Petru sunt doar protestantii), si daca episcopul Romei este urmasul lui Petru....
|
Hristos Iisus a ales 12 Apostoli egali. Nu l-a ales pe Sfantul Petru SuperApostol si pe ceilati 11 doar Apostoli. Hristos a spun clar: "care dintre voi vrea sa fie primul sa fie slujitor celorlati". Nicaieri Domnul nu spune: "Petre tu sa fii primul intre ei si toti sa asculte de tine".
In Faptele Apostolilor cap 15, se vede clar cum la Sfantul Sinod de la Ierusalim deciziile Bisericii au fost luate de comun acord intre Sfintii Aposltoli si preoti. Sinodul a fost prezidat (condus) nu de Sfantul Petru ci de Sfantul Iacov (fratele Domnului). Daca toti ar fi trebuit sa asculte de Sfantul Petru atunci s-ar fi vazut aceasta la acest prim Sfant Sinod al Bisericii.
Biserica Ortodoxa umreaza intru totul modelul Sfintilor Apostoli, deciziile dogmatice se iau numai in Sfinte Sinoade unde Duhul Sfant este invocat pentru marturisirea Adevarului!
Hristos a spus "Tu este Petru si pe aceasta piatra voi intemeia Biserica MEA" nu a TA. Si de fapt piatra se refera nu la persoana Sfantului Petru ci la marturiea lui de credinta "Tu esti Hristosul, Fiul lui Dumnezeu cel viu". Astfel Hristos spune de fapt: "Pe acesta marturire de credinta descoperita nu de om ci de Dumnezeu imi voi intemeia Biserica MEA, si orice va face aceasta marturie de credinta si se va Boteza va fi membru al Bisericii MELE".
Sfantul Pentru este cinstit corespunzator in Sfanta Biserica Ortodoxa, alaturi de ceilati Sfinti Apostoli.
Sa nu uitam de cearta din Corint in care unii ziceau: "Eu sunt al lui Pavel, eu sunt al lui Apollo, eu sunt al lui Petru, eu sunt al lui Hristos"... iar Sfantul Pavel ii mustra aprig pe acestia sa nu faca separatisme intre ei caci toti Apostolii sunt egali si slujesc lui Hristos caci "oare s-a impartiti Hristos? S-au s-a rastignit Pavel pentru voi?"
Asadar sa luam aminte! Doamne ajuta. Har si pace.