Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Daca nu ajung la aceleasi concluzii ca si tine, nu inseamna ca ignor diferentele, sau ca sunt ignoranta, ci ca pur si simplu nu am ajuns la concluziile tale. Interesul il am. Mai alaltaieri am stat pana pe la 3 noaptea citind intr-o carte de dogmatica catolica, si mai mult, in olandeza, limba care nu o stapanesc foarte bine, deci trebuie un pic de mai mult efort din partea mea. :)
|
Draga Noesisaa nu sunt concluziile mele personale. Eu marturiesc ortodoxia crestina. Pe link-ul de mai jos poti gasti dogmatica ortdoxa oficiala a Sfantului Ioan Damaschin (care este Sfant Parinte si al Bisericii Romano-Catolice.)
http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...oan-damaschin/
http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/dogmatica/
http://www.angelfire.com/space2/carti/detalii/0201.htm
Iti recomand sa studiezi Sfanta Scriptura si invatatura Bisericii in limba pe care o cunosti cel mai bine. Sunt lucruri difcil de inteles...
Citat:
În prealabil postat de Noesisaa
Din punct de vedere catolic pot sa particip in Sf. Taine bine -mersi fara a semna nici un fel de act, in virtutea faptului de a fi ortodox fara biserica ortodoxa in oras.
|
Stim ca romano-catolicii sunt permisivi cu crediciosii ortodocsi intrucat au dreapta credinta si accepta participarea acestora la Sfintele Taine (chiar daca marturisesc crezul ortodox fara filioque, chiar daca nu accepta suprematia papala etc.)
Biserica Ortodoxa in mod aficial nu accepta comuniunea liturgica cu romano-catolicii, mai exact nu poate fi vorba de impartasire din acelasi potir. Conform canoanelor daca un credicios romano-catolic (re)vine la ortodoxie el nu mai trebuie rebotezat (se cosidera valid Botezul in numele Sfintei Treimi) ci se administraza doar Taina Mirungerii.