View Single Post
  #7  
Vechi 05.05.2011, 01:41:07
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Eu pot spune:
1. Doamne Isuse Hristoase da-i sanatate Sofiei , si ajut-o Doamne pe Sofia sa inteleaga usor tainele ortodoxiei.
2. Doamne Isuse Hristoase da oamenilor taria sa reziste curati in vremurile tulburi ce le traim sa nu se departeze de la calea ortodoxiei, sa nu se lase prinsi de duhul lumii.

Daca eu , o simpla femeie pot spune macar odata pe zi asta si dureaza un minut ce m-ar face sa cred ca un monah nu spune acest lucru atunci cand vorbeste lui Dumnezeu?
Monahul care se roaga mult mai mult ca noi. De ce as crede ca este egoist cand eu stiu ca si printre noi oamenii sunt multi care nu sunt egoisti. Pentru ca egoismul face parte din duhul lumii si de acela a fugit de mult monahul.

La Sfanta Liturghie, se zice si se canta ectenia intreita. Este dumnezeiasca.
uite esti pomenita si tu aici :

Preotul: Să zicem toti, din tot sufletul și din tot cugetul nostru, să zicem.
Oamenii prezenti: Doamne milueste.

Preotul: Doamne, Atotstăpânitorule, Dumnezeul părinților noștri, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Miluiește-ne pe noi, Dumnezeule, după mare mila Ta, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru Preafericitul Părintele nostru Patriarhul (N) [pentru (Înalt) Preasfințitul (Arhi-) Episcopul (și Mitropolitul) nostru (N)] și pentru toți frații noștri cei întru Hristos.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru binecredinciosul popor român de pretutindeni, pentru ocârmuirea țării, pentru mai marii orașelor și ai satelor și pentru iubitoarea de Hristos oaste, pentru sănătatea și mântuirea lor.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Incă ne rugăm pentru frații noștri: preoți, ieromonahi, ierodiaconi, diaconi, monahi și monahii și pentru toți cei întru Hristos frați ai noștri.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru fericiții și pururea pomeniții ctitori ai sfântului lăcașului acestuia și pentru toți cei mai înainte adormiți, părinți și frați ai noștri dreptslăvitori, care odihnesc aici și pretutindeni.
Oamenii: Doamne milueste.

Preotul: Încă ne rugăm pentru mila, viața, pacea, sănătatea, mântuirea, cercetarea, lăsarea și iertarea păcatelor robilor lui Dumnezeu, enoriași, ctitori și binefăcători ai sfântului lăcașului acestuia.
Oamenii: Doamne milueste.

În conținuare Liturghierul indică posibilitatea adăugării unor cereri diferite în funcție de contextul concret în care se slujește Sfânta Liturghie. Spre sfârșitul Liturghierului găsim tipărite cereri la diferite trebuințe: la vreme de neplouare și foamete, la vreme de necontenire a ploilor, pentru cei ce călătoresc, pentru cei bolnavi, pentru vrăjmașii cei ce ne urăsc și ne asupresc, pentru cei ce sunt în închisori, pentru năvălirea vrăjmașilor, la boli molipsitoare, mulțumiri pentru facerea de bine a lui Dumnezeu, pentru cei ce sunt asupriți de vrăjmași, pentru înmulțirea dragostei și dezrădăcinarea urii și a toată răutatea, pentru cererea și câștigarea celor de trebuință și de folos, pentru vreme de orice nevoie și primejdie omenească. De asemenea se pot adapta și alte cereri preluate din Molitfelnic (de exemplu pentru elevi și studenți) sau chiar pot fi alcătuite, în anumite împrejurări, unele cereri speciale.

Încă ne rugăm pentru cei ce aduc daruri și fac bine în sfântă și întrutot cinstită biserica aceasta, pentru cei ce se ostenesc, pentru cei ce cântă și pentru poporul ce stă înainte și așteaptă de la Tine mare și multă milă. Ultima cerere îi cuprinde pe toți cei implicați în mod direct în buna desfășurare a slujbei: cei ce aduc daruri și fac bine în biserică, cei ce se ostenesc pentru biserică, cei ce cântă la slujbă și întreg poporul participant la Sfânta Liturghie care așteaptă cu credință marea și bogata milă a lui Dumnezeu.

Preotul, prin rugăciunea pe care o rostește, întărește rugăciunea poporului cerând mila lui Dumnezeu: Doamne, Dumnezeul nostru, primește această rugăciune stăruitoare de la robii Tăi și ne miluiește pe noi, după mulțimea milei Tale, și trimite îndurările Tale peste noi și peste tot poporul Tău, care așteaptă de la Tine multă milă.

Ecfonisul ni-L descoperă pe Dumnezeu ca milostiv și iubitor de oameni: Că milostiv și Iubitor de oameni Dumnezeu ești, și Ție slavă înălțăm: Tatălui și Fiului și Sfântului Duh, acum, și pururea, și în vecii vecilor. Dumnezeul nostru e Dumnezeul milei și al iubirii, mai tare decât orice stăpânire și putere, e Dumnezeul fermității în delicatețe. Nu e un Dumnezeu al rațiunii reci ci al unei simțiri miloase, al unei participări la durerea celor ce suferă, de aceea îl slăvim cu bucurie.

Ai vazut Sofia? Daca noi oamenii de rand ne rugam in biserica in fiecare duminica si pentru tine (poporul roman de pretutindeni... iubitoarea de Hristos oaste de pretutindenea) darmite in manastire?
Prin poporul roman de pretutindeni Dumnezeu stie ce vrem sa zicem ca El este Atoatestiutor, ne stie chiar si gandurile ce trec prin capul nostru.

Nu mai fi asa crancena, inmoaie inima ta si vei simti fericirea.
Am nadejde ca Sofia a pus la inima cuvintele tale pe care le-ai daruit cu multa dragoste aici si iti multumesc pentru ce si cum ai scris.
Domnul sa te binecuvinteze si acum si pururea si in vecii vecilor, sora draga!
Se gasesc in librarii acum (la Sophya in Bucuresti) carti minunate precum: "Staretul meu Gheron Isihastul", "Marturii din viata monahala" (Gheron Iosif), "Scrieri ascetice" (Sfantul Nil Sorski) - in special primul capitol, pentru tema dezbatuta in topic, "Viata cuviosului Paisie Aghioritul".
Daca parcurgem aceste carti cu mintea si inima deschise catre continutul lor, cu mila lui Dumnezeu deslusim multe din sensurile si tainele vietii monahale. Si, in orice caz, ne lecuim sufletul de o parte din ranile sale.
Har, pace sfanta in toate! Amin.
Reply With Quote