Citat:
În prealabil postat de daniel_valahul
...a gandit ca si Maica Domnului ar fi putut avea macar si o cat de mica inclinatie spre pacat, vocea Fiului i-a raspuns ca asa ceva nu e cu putinta.
|
Ce este cu ineptia asta teologica? Cum sa nu fi avut Maica Domnului firea umana cazuta a lui Adam, in care vointa umana fireasca a fost robita de moarte?! (Atentie, aceasta nu implica ca Maica Domnului a fost robita de patimi! Ci doar exclude posiblitatea ca Maica Domnului sa NU poata fi ispitita de cel rau.
Cu ajutorul lui Dumnezeu, Maica Domnului a trecut peste toate uneltirile si ispitele vrasmasilor vazuti si nevazuti. ).
De unde vine inclinatia spre pacat? Raspunsul ortodox crestin este urmatorul: inclinatia omului spre pacat vine datorita firii muritoare a lui Adam, caci
"Boldul mortii este pacatul" I Corinteni 15,56
Maica Domnului a avut firea muritoare a lui Adam dar vointa ei intarita de Duhul Sfant a fost aceea de a face voia lui Dumnezeu. Maica Domnului este om adevarat.
Firea umana este mantuita (de moarte, de pacatul stramosesc) si desavarsita si indumnezeita doar de Hristos Iisus, Dumnezeu adevarat si om adevarat.
Hristos Iisus este singurul om fara de pacat. El insusi spune:
"care dintre voi Ma vadeste de pacat"?
Cum anume este Hristos singurul om fara de pacat!? Sa facem urmatoarea analogie:
Daca taiam cu un cutit o bucata de unt, va ramane unt pe cutit.
Daca apropiem flacara focului de unt, untul se va topi datoria focului, caci untul nu se poate apropia de foc.
Sa ne inchipuim acum un cutit inrosit in foc. Cu acest cutit vom taia untul. Va ramane unt pe cutit dupa ce taiem?! Bineinteles ca nu, caci focul unit cu cu cutitul topeste untul si nu poate ramane unt pe cutit.
Cutitul reprezita firea umana din persoana Hristos.
Focul reprezinta firea dumnezeiasca din persoana Hristos.
Untul reprezinta pacatul.
Astfel doar Iisus Hristos este singurul om fara de pacat, chiar daca a luat firea cea cazuta (muritoare, cuprinsa de pacatul stramosesc a lui Adam). Pacatul a "alunecat" de pe persoana lui Iisus (si implicit de pe firea umana) precum aluneca unul pe cutitul inrosit in foc si nu il vatama. Caci in Hristos este toata firea umana si toata firea dumnezeiasca, caci "in Hristos locuieste trupeste toata deplinatatea dumnezeirii" (Coloseni 2,9)
Asadar sa luam aminte! Doamne ajuta.